/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
bagup
Fra : ruthy43
Vist : 580 gange
200 point
Dato : 11-02-07 22:35

hej!
har lige fået min pc op og køre igen efter en alvorlig sygdom der krævede ny cpu blæsere og andre ting-det jeg gerne ville nu -(efter at have siddet i mange timer og opdateret windows-officepakker og indstaleret alle de små dumme pogrammer der syntes at være uundværlige-)brænde en bagup dvd ud af hele cdrev med koder og alle de opdateringer der er kommet nu-har forsøgt med nero-når den når til dvd 3 skal den bruge en opstartsfil der ligger på en af de andre dvd-må så indrømme jeg der kører fast-kan ikke kende den ene dell fil fra de andre-hvordan får jeg en fuldstændig bagup af c drev brændt ud uden at løbe ind i det her problem?
ruthy43

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 22:43

Programmerne Ghost og Drive Image kan lave backupkopi af hele systemet med programmer, i en sammenpakket udgave. Backup - filen lægges på et andet drev end C:

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 22:51

Har aldrig brugt Nero til disk back-up/image. Jeg har brugt Norton Ghost.

http://tweakhound.com/xp/backup/diskimage.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 11-02-07 22:54

hej e.c

for at lægge en bagup ned på et andet drev okan windows selv gøre-har bare ikke plads til at have det til at ligge og flyde en gang til-skal have det ud af pc
ruthy

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 23:14

Det er også derfor jeg bruger Drive Image til at lave backup på et drev på samme HD og så flytter jeg image filen over på en ekstern HD bagefter. Denne metode er hurtigst.

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 11-02-07 23:25

har ikke en ekstern hd-har kun den harddisk der ligger på pc-en brænding er derfor nødvendig-hvis jeg får et uheld igen-hvad man jo kan forvente af en bedaget pc
ruthy43

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 23:28

DI kan kpiere direkte på og opdele til CD.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 11-02-07 23:31

Hvis jeg kan finde dem så kan du låne to disketter med Drive Image programmet.
Som kan sendes over nettet.

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 11-02-07 23:36

e.c
prøver lige at finde de pogrammer ude på nettet-og melder så tilbage om det er noget jeg kan bruge-ok?
ruthy43

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 23:42

Jeg mener at Nero alene slet ikke kan tage disk-backup med operativsystem, hardwaresettings, programmer og hele pibemøjet. I hvert faldt ikke en kopi du kan bruge til noget som helst.

Du skal bruge et disk-image program !!! ..og derefter brænde ISO (image) filen med f.eks. Nero.

Dernæst: Jeg har en Fujitsu-Siemens 730Mhz. med 512 Mb. RAM og XP Pro. Den har tikket upåklageligt siden 2001 og frem til jeg 'overtog' den i starten af 2005 og den kører stadig. Så selv en bedaget computer kan køre fejlfrit i årevis, hvis man holder den 'ren' og opdateret. Jeg tager back-up af VIGTIGE filer såsom film, musik, dokumenter, kildekode osv.

Programmer og operativsystem kan jo nemt udskiftes/geninstalleres, hvis det alligevel sku' gå galt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ruthy43

Dato : 11-02-07 23:52

molokyle
er ved at se om jeg kan finde et disk image pogram-det er fordi den xp jeg har er fra 2000-har siddet i to dage og opdateret-har også office i 2000 udgave-var de mange timer der går med at opdatere jeg ville spare
ruthy43

Godkendelse af svar
Fra : ruthy43

Dato : 11-02-07 23:58

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-02-07 00:00

Molokyle - du må også låne et sæt....................til at lege med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 14:23

e.c ...jeg hár jo som sagt Norton Ghost

</MOLOKYLE>