/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ny processor..Hvilken???
Fra : superfc89
Vist : 535 gange
38 point
Dato : 11-02-07 22:15

Ja jeg ska ha en ny,,,men hvordan finder jeg ud af hva for en?? Altså den skal vel hedde noget i stil med den jeg har nu...men hvor ser jeg det henne??

Det eneste jeg li kan finde er : celeron (R) CPU 2,40Ghz

Kommentar
Fra : me67

Dato : 11-02-07 22:20

Som jeg ser dit spørgsmål er det en Intel Celeron 2,4 Ghz du har på nuværende tidspunkt.

Og den vil du gerne have "fornyet" med en hurtigere CPU.

Hvad skal den sidde i - Notebook eller stationær PC ?

Hvis stationær PC - hvilket bundkort er så monteret ?

Venligst ME67

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 11-02-07 22:23

Øhhm

Det en stationær :) Ved ikk hva bundkort...hvor ser jeg det

Kommentar
Fra : me67

Dato : 11-02-07 22:29

Det kan evt. ses når du starter din pc op som noget af det første den skriver
eller du kan pille siden af din pc og se hvad der står på bundkortet.

Hvad er årsagen til at du vil have en ny CPU ?

Venligst ME67

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 11-02-07 22:31

Den er blevet for langsom...vil gerne op i en 3500+

Kan jeg ikk se det inde i systemoplysninger eller sårn noget

Kommentar
Fra : me67

Dato : 11-02-07 22:45

Mener ikk det kan ses i enhedsorientering.
Så du er nok nød til at gøre det på den ene eller anden måde som jeg har nævnt tidligere.

Den CPU du kalder for 3500+ mener jeg er en AMD CPU - den kan ikke monteres i dit nuværende bundkort.

Der skal du have en CPU til sokkel 478 som er en Intel, det kan så evt. være en større Celeron
eller en Pentium 4 du skal ha fat i.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 22:46

Dette lille program kan se hvad du har siddende i din comp.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 11-02-07 22:50

Download Sandra Sisoft Lite fra denne side
http://www.sisoftware.net/index.html?dir=&location=downandbuy&langx=en&a=

Den kan fortælle dig hvilket bundkort din PC har. Hvis du ikke vil skifte bundkortet, er det nødvendigt at kende bundkortet for at finde en CPU der passer i, både Socket og hastighed.

Celeron (Intel) og Sempron (AMD) er budget-CPU'er med ret begrænset ydelse. Gå langt udenom dem når du skal finde din nye CPU.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 23:04

Når du engang har fundet ud af hvilken CPU du kan bruge (...jeg ville nu ikke pille ved CPU'en uden kendskab til bundkort og jumperindstillinger), så finder du den billigste pris her:

http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=35

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 11-02-07 23:05

Kan det passe det hedder : Fujitsu Siemens D1520

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 11-02-07 23:07

Men det jeg mener med 3500+ er en minimum 3,5Ghz processor

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 23:09

En oprydning i din comp - vil nok give mere end at hæve hastigheden fra 2,4 til 3.0
Ved hurtigere CPU kan du rende ind i et varmeproblem.

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 11-02-07 23:11

Den er lige startet op forfra

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 23:20

Har du lagt alle driverne ind til motherboard, fra din utility CD.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 12-02-07 08:00

Pentium 4 er den bedste....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-07 18:56

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180236

Denne er nok den hurtigste du lige finder, men som jeg også tidligere har skrevet i utallige tråde så er en oprydning på pcen altid på sin plads. Og måske noget mere ram.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-07 19:01

Tjek med de forslag til programmer om hvilket sokkel der er i. For det skal jo passe sammen med bundkortet. Og hvis du sætter en stor processor i skal du også sætte en stor cpu blæser i for at fjerne varmen.
Prøv evt at komme med dataerne på din pc, så skal vi prøve at vejlede dig i hvad vi mener der skal til. Der er mange kyndige herinde på lige netop det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-02-07 19:09

Fijala -> Det må kan kunne aflæses hér:

http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/FSC/d1520/D1520.htm

..af nogen som har mere forstand på 'de ting' end jeg

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : superfc89

Dato : 21-02-07 16:58

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål