/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ændre markøren
Fra : olelyster
Vist : 1447 gange
100 point
Dato : 11-02-07 19:53

Hvordan ændrer jeg markøren (tilbage) til en en streg i stedet for en "blok", der dækker et helt bogstav?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-02-07 19:55

i hvilket program?

Kommentar
Fra : iah

Dato : 11-02-07 19:59

Er det CURSOREN du vil have ændret på?

Så går du ind i Kontrolpanel og under EGENSKABER FOR MUS finder du MARKØRER...

Her kan du finde forskellige muligheder...

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 11-02-07 21:21

Program? Internet Explorer!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-02-07 21:37

kontrolpanel - indstillinger for mus

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 11-02-07 22:25

Vælger Mus > Markører>Tilpas>Normal markering

Stadig en fed markør (også i denne tekst) der dækker et helt bogstav

Kommentar
Fra : iah

Dato : 12-02-07 00:33

ERGO som tidligere nævnt...

Citat
Er det CURSOREN du vil have ændret på?

Så går du ind i Kontrolpanel og under EGENSKABER FOR MUS finder du MARKØRER...

Her kan du finde forskellige muligheder...

iah

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-02-07 06:22

rolig iah

du er ofte en af dem der gentager andre. Så fald bare ned med dit selvhøjtidelige udtryk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-07 07:06

bare en tanke - men har du evt downloadet nogen "sjove markører"- for i så fald skal du have dem afinstalleret først da de ofte kan drille og være temmelig genstridige

Hvis du kan bruge egenskaber for mus og vælge tilbage til normal - så husk at klikke ok - og genstart din maskine så den husker indstillingen

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 12-02-07 22:44

Jeg har fornylig installeret I Explorer 7 - det er sådan set alt.
I kontrolpanelet kan jeg i Egenskaber for mus klikke for at ændre markørens udseende; men den står på "Normal" - og det er også det jeg ønsker, den ville være!
Indstillingen er den samme på min bærbare - hvor jeg dog ikke har downloadet en ny version af Explorer. Og her er markøren en smal streg (normal).

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-07 07:36

uvilkårligt lyder det for mig som om du har været inde og vælge en anden markør - prøv at gøre det at du går ind i egenskaber for mus - vælger en anden - klikker ok - genstart - gør det samme igen men vælg denne gang normal markør (det er en pil der bliver til en streg når den ligger over et bogstav) - genstart og se om den så bliver siddende

Kommentar
Fra : olelyster

Dato : 14-02-07 00:51

Nu har igen jeg været inde i Kontrolpanel>Mus>faneblad Markører og ændret Tema til Hænder 2 (systemskema). "Normal"pilen ændrer sig til en hånd m. pegefinger, mens "Tekstmarkering" stadig dækker et helt bogstav, når jeg skriver på nettet (ikke i Word, der ser det normalt ud). Når jeg ændrer det til Normal og tema til Windows standard (systemskema) bliver pilen igen normal - men tekstmarkøren dækker stadig et bogstav ...
Jeg synes efterhånden jeg har prøvet det hele i kontrolpanelets museafdeling

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-07 02:46

mener du ikke tastatur markøren?den som står og blinker,vis, så kan du ændre den i>kontrolpanel>hjælp til handicappede>skærm>markør indstillinger>bredde>,slideren smal/bred,træk den mod smal.

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 14-02-07 14:46

Tak for svaret Manse9933.
Problemet er løst!
Jeg har afprøvet en anden skærm og i den forbindelse ville jeg trimme billedets bredde/højde. Jeg må have "skubbet" skyderen bort fra den smalle indstilling. I hvert fald løst hele problemet sig, da jeg fik den tilbage på "smal"
Tak for hjælp og forslag til alle
Ole