/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fyringsolie
Fra : acilia
Vist : 2097 gange
50 point
Dato : 11-02-07 19:28

Kære Alle
Jeg står og skal købe fyringsolie og har surfet lidt rundt efter billigste olie her på nettet. Jeg har fundet detteher sted som hedder

WWW.RABATOLIE.DK

De er faktisk 700 kr. billigere end den billigste af alle andre jeg har fundet.

MEN er der nogen som kender dette sted? De er registreret med CVR nr. jeg har tjekket adr. på tdc m.v. så den virker god nok. Men jeg har altså ikke lyst til bare sådan at fyre 7000 kr. af på et firma jeg ikke kender.
kh
Acilia

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 60 point
Dato : 11-02-07 19:42

hvis man slår dem op

H N Oliefyrsservice v/Henrik Nielsen
Cvr-nr: 18924188
Startdato: 05.12.1995
Ophørsdato:
Adresse: Gudumvej 72
9260 Gistrup
Telefon: 98333701
Fax:
Email:
Branche: 453300 VVS-installatører og blikkenslagerforretninger
Virksomhedsform: 10 Enkeltmandsvirksomhed
Kreditoplysninger:
Antal ansatte: 1 (2. kvartal 2006)
Reklamebeskyttelse: Nej

Man kan heller ikke finde noget dårligt om dem på nettet, via google. Deres Træpiller er dyre.....

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 11-02-07 19:45

Nej jeg syns nemlig heller ikke jeg kan finde noget dårligt om dem på nettet - har også tænkt mig at ringe til ham - har også sendt en email som han fluks svarede på. Men jeg er stadig sådan lidt bekymret - det er jo ikke småpenge vi snakker om - og hvor står jeg hvis pengene bliver trukket men varen ikke leveret?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-02-07 19:48

Jeg forstår din skepsis. Men de er jo Dansk registreret, godkendt til dankort, og man kan ikke finde skidt om dem.

En telefonsamtale siger også meget om dem. Om det er smarte salgs bemærkninger, eller de lyder seriøse.

Jeg ville ud fra de ting godt turde handle ved dem. De har jo heller ikke Uhørt, lave priser, men er bare billige.

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 11-02-07 19:49

Ja du har nok ret og jeg har også tjekket på www.firmatjek.dk - Man kan også blive for forsigtig

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-02-07 19:53

de er jo ikke meget billigere end Statoil

http://shop.simplus.dk/group.asp?group=3&sub=3

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-02-07 19:55
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-02-07 08:16

Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men er det på Fyn, så har jeg en bekendt som af og til har både billigt fyringsolie og nogle gange dieselolie (altså uden farve)
Han tømmer tanke for folk som er gået over til andre energiformer end olie (som regel til gas eller stokerfyr).

Sidst jeg hørte på priser ( i december sidste år) var det til 6,35 kr pr liter...men kun på Fyn!
Jeg ved ikke om det er muligt at komme med "egen emballage" og afhente det selv?

Men jeg vil gerne forhøre mig igen, hvis det måtte have din interesse

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 12-02-07 08:50

Du skal være sikker på at Olien ikke indeholder en masse rester af snavs og skidt. Der er nogen selskber som ham du tænker på, de lever af og tømme gamle Olie tanke, og køre det igennem et "kaffefilter" for og få de værste snavs fra.

Du har ikke en jordisk chance for og vide hvor meget vand der er i sådan en olie. Olie prisen er den samme i hele Danmark, så hvordan han kan sælge det meget under den pris - kan du jo spørge ham om.

Jeg er selv gammel svend i oliebrancen

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-02-07 08:59

olie prisen er da ikke den samme i hele DK???

Sikke noget sludder. Der er selvfølgelig noget om det med dem der tømmer tanke, det ville jeg heller ikke købe.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 12-02-07 09:12

troldenesdhb som udgangspunkt har du delvis ret.

Det der kan gøre det lille udsving er feks. hvis en tankvogn fik fyldt olie på i fredags til billige penge, og selskabet vælger og sælge det til den pris som de har givet. Så er der lidt penge og spare.

Men prøv og læg mærke til hvordan oliepriserne falder op til en weekend, og bliver billigere i weekenden (Hvis der alså ikke sker en katastrofe i mellemøsten)
Priserne stiger så igen mandag formiddag omkring kl. 10.00.

Det er jo helt nøje planlagt et sted fra

Fyrringsolien kommer samme sted fra, så der er prisen alså den samme. Prisforskel der kan være ligger hos den vognmand der køre olien ud. Her kan måske spares kr. 150-300,-

Men kr. 700,- kan man ikke spare hvis det er ren sund olie til dit fyr.

Jeg ville holde nallerne fra ham der.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 12-02-07 09:24

Ja, det var såmænd bare for at hjælpe jeg gav denne oplysning...og til oplysning kan jeg fortælle at jeg selv har brugt denne "metode" både til at fyre med (da jeg havde oliefyr)og på mine diverse (diesel)biler igennem de seneste 23 år...UDEN så meget som ét eneste driftstop på hverken fyr eller bil (og jeg kører mellem 30 og 40000 km om året)...så jeg beholder såmænd blot mine oplysninger for mig selv

/Palle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 11:11

Nu er der jo ingen grund til at være så skeptiske og gøre "folk" til svindlere blot fordi en vare er billig....

Hvis firmaet har solgt olie i 12 år er det nok ikke det rene svindel....

Jeg syntes du skal prøve det og sålænge du betaler med kort er risikoen minimal....

Tilsyneladende er det "blot" en mellemmand der bestiller olien andetsteds.....

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-02-07 02:37

Hvis de ikke er meget billigere en Statoil, ville jeg ringe til Statoil og høre, hvor meget de vil give i rabat, for at du køber din olie hos dem. Vi fik et godt tilbud fra OK, hvorpå jeg ringede til Statoil for at sige vores varmekonto og olielevering op. Hende jeg talte med spurgte, hvorfor vi ikke ville bruge dem mere, og jeg sagde som sandt var, at jeg kunne få det billigere et andet sted. Hvorpå hun straks sagde, at i så fald kunne hun tilbyde mig en rabat, så det stadig var billigst hos dem!!! Så mit råd til dig er at ringe til nogle forskellige og høre, hvor meget de vil give i rabat.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 19-02-07 12:41

Kære alle
Enden på denne historie blev at en ven kendte en ven og så fik jeg pludselig 1000 liter olie til 6900 fra en ok tank (havde jeg bestilt det via de sædanlige kanaler havde det været 400-500 kr. dyrere). Så det var jo bare herligt - og ham kan jeg bruge fremover.
1000 tak for svarene - det er altid så dejligt lige at se hvad jeres erfaringer er.
kh
Acilia

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 19-02-07 12:45

Tak

Kommentar
Fra : kissamos

Dato : 07-09-07 15:05

Hejsa, bedre sent end aldrig.......

Jeg har igennem de sidste par år købt min fyringsolie hos Rabatolie.dk og føler mig helt tryg. Man bestiller via nettet og betaler med sit kreditkort og fluks (i løbet af 1-3 dage) kommer Statoil og fylder på. Jeg har fået fyldt på i dag og har netop konstateret at jeg har sparet 481 kr. på 1.000 liter i forhold til hvis jeg havde bestilt direkte hos Statoil. To gange har jeg bestilt og betalt for mere end tanken kunne rumme, og begge gange har jeg mailet til Rabatolie.dk og forklaret problematikken og samtidig oplyst dem om bankkonto. Og begge gange har jeg, uden slinger i valsen, modtaget det for meget indbetalte beløb på min konto i løbet af 1-2 dage.
Jeg kan derfor varmt anbefale firmaet. Og hvem ved, måske kan vi spareendnu mere, hvis DU også bestiller din olie dér.

Knus
Kissamos