/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kan man dele fradrag
Fra : arnely
Vist : 4209 gange
100 point
Dato : 11-02-07 18:58

Jeg overvejer og melde mig ud af samfundet for en tid, grundet stress.
Jeg har måtte konstatere at det kræver et jernheldbred og være syg, for og kunne begå sig i det offentlige system. Men det er en anden sag.

Spørgsmålet går så på.
Jeg stoppe med og modtage hjælp fra det offenlige (sygedagpenge).
Min samlever (igennem 17 år.) overtager mit fradrag, hvis hun kan.
Det vil kun betyde en ganske lille nedgang i indtægt for os.
Men heller det ind og blive gjort sindssyg i det offentlige system.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-07 19:09

Din samlever kan ikke overtage dit fradrag skattemæssigt.

Men hvilket fradrag tænker du på !!!!!

Desuden er det ikke en god ide at frasige sig sygedagpenge.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-02-07 19:13

Hvorfor er det ikke en god ide og frasige sig sygdagpenge?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-02-07 19:15

Rentefradrag tænker jeg på.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-07 19:16

Så kommer du til at skulle klare dig selv fremover, og det vil jo så være uden indtægt.

Din samlever kan ikke overtage dine fradrag.

Men igen hvilke fradrag er det, der er tale om.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-07 19:21

Rentefradrag kan hun jo kun overtage, hvis hun selv har skrevet under på den gæld, som du har.

Hvis du alene står som skyldner, så er det kun dig renter og afdrag hænger på.

Hvis det var så nemt at "melde sig ud af samfundet, for at undgå gæld"

Hvordan tror du så det ville se ud i dag

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 11-02-07 19:25

Fradrag kan som udgangspunkt kun overføres mellem ægtefæller. Hvis der er tale om rentefradrag skal gælden overføres til din samlever.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-02-07 19:36

Citat
Spørgsmålet går så på.
Jeg stoppe med og modtage hjælp fra det offenlige (sygedagpenge).
Min samlever (igennem 17 år.) overtager mit fradrag, hvis hun kan.
Det vil kun betyde en ganske lille nedgang i indtægt for os.
Men heller det ind og blive gjort sindssyg i det offentlige system.

Fint nok at have en samlever, der vil forsørge dig den dag du selv siger nej til det det offentlige kan hjælpe dig med .... økonomisk......

Du skal ikke være så sikker på at du igen kan få sygedagpenge, hvis du selv "melder dig ud"

Ja du kan stoppe med hjælp fra det offentlige, men beslutningen vil så være din.

Hvem er det så, der er den mest sindsyge !!!!!!!!!

Tag det ikke ilde op, men tænk dig godt og grundigt om før du tager en beslutning.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-02-07 21:16

Man kan hurtig blive stemplet, i det danske samfund - det har dansker altid været gode til....tag det ikke ilde op ans.

Man lad os tag det her fra.

Sagen mellem jeg og den kommune jeg bor i er låst fast. Fagforenig og Advokat tager sig til hovedet af den behandling jeg har fået....men jeg kan ikke gå nærmere ind i sagen her.

Jeg overvejer og melder mig ud af samfundet for og få fred. Hvis meningen med og behandle syge mennesker, og gøre dem mere syge, så kan jeg ikke stå model til dette.

Men det er svært og forstå for andre mennesker, der ikke har prøvet og ha tingene helt inde på kroppen.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 11-02-07 21:20

Hov - glemte lige. J

eg prøvet ikke og slippe for min gæld, den skal jeg nok forsat betale. Spørgsmålet gik på om min samlever kunne overtage mine rentefradrag.

Det er en ren og skær manøvre for og kunne finde en måde og overleve på.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-02-07 21:28

Ægtefæller og registrerede partnerskaber kan overtage fradrag, samlevere - uanset hvor lang tid - kan ikke.

Så det kan du glemme alt om.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-02-07 23:00

Når man er gift, og den ene part ikke længere har indkomst, kan rentefradraget overdrages til ægtefællen, det alm. lønmodtagerfradrag kan ikke overdrages, men der bliver et fradrag alligevel udover rentefradraget, jeg kender ikke det præcise beløb idag , men for ca. 10 år siden var beløbet ca 1.000 kr pr. mdr. udover rentefradraget

Prøv at spørge på din skatteforvaltning om beløbet, de kan hjælpe dig med det præcise beløb. Du vil også sparer penge på fagforening

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-02-07 23:05

Her er der tale om SAMLEVERE, og så kan der ikke overføres noget som helst.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 23:29

Hele projektet er dødfødt - glem det.....

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 12-02-07 08:20

Forskellige svar må man sige.

Vi er ikke gift, men det bliver vi i år.

Nu må i ikke opfatte mig som en social snyder.
Jeg har været ude for en alvorlig arbejdsulykke, som har medført kroniske lidelser.
Det er derfor jeg kan blive nødsaget til og gøre nævnte.

Nordsted1 Den med fagforeningen har jeg også tænkt på, det er jo ca. 1300 kr. om måneden.

Jeg bliver nok nød til og have fat i Skat, som de hedder nu. Så point uddelling må vendte.

Kommentar
Fra : Tinaj

Dato : 12-02-07 10:07

syntes du skal tænke lidt længere , måske det giver dig fred her og nu , men den dag du igen vil til at have egne penge , skal du igennem hele systemet igen , syntes istedet du skulle søge andre steder også på nettet hvor vi er MANGE i samme situation som du er , det tager flere år i dagens danmark at komme videre , men uden 1 kr er det sq da først sur rø-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 10:13

Citat
Spørgsmålet går så på.
Jeg stoppe med og modtage hjælp fra det offenlige (sygedagpenge).
Min samlever (igennem 17 år.) overtager mit fradrag, hvis hun kan.
Det vil kun betyde en ganske lille nedgang i indtægt for os.
Men heller det ind og blive gjort sindssyg i det offentlige system.

Med andre ord....

Kan min samlever overtage mine fradrag....

NEJ - NEJ - NEJ Det KAN hun IKKE....

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 23-02-07 10:59

Har ikke modtaget et rigtig svar fra nogen...desværre.

Men fælles lån kan min samlever godt overtage fradraget på.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 11:08

Citat
Har ikke modtaget et rigtig svar fra nogen...desværre

Jo du har - du hører bare ikke efter...

Citat
Men fælles lån kan min samlever godt overtage fradraget på

Ja - hvis hun også betaler din del af gildet er det muligt....

Uanset hvad er det jo KUN BETALTE renter der kan fratrækkes....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-02-07 11:21

Ja på et fælles lån, men så skal det vel også fremgå fra hvornår hun har overtaget hele det fælles lån.

Men tænk dig nu om, på nuværende tidspunkt får du økonomisk hjælp fra det offentlige. Når du selv opsiger den hjælp, vil det ikke blive let for dig at få den igen.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 23-02-07 11:40

refi - kan du vise mig hvem jeg har fået svaret fra

Syntes ikke jeg kan læse det i dine inlæg.

Citat
Med andre ord....

Kan min samlever overtage mine fradrag....

NEJ - NEJ - NEJ Det KAN hun IKKE....

Kommentar
Fra : Tinaj

Dato : 23-02-07 11:45

man kan KUN overtage hinandens personlig fradrag hvis man er gift

de gældsposter i begge står på , kan hun godt overtage *renter* på

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-02-07 11:45

Det er jo først i dag du fortæller, at der er tale om et fælleslån !!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 11:53

Du har jo selv vores RIGTIGE svar

Du vil bare ikke indse at sådan ER det....