/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Alt ting pludselig låst??
Fra : AhHaIC
Vist : 1870 gange
150 point
Dato : 11-02-07 18:23

Der er sket noget underligt på min PC.. Flere filer er af en ukendt årsag pludselig skrive beskittet. Fx når jeg logger ind på min netbank, så får jeg en besked om at den sikkerhedsfil der fra start er lagt på min PC nu er sikkerhedslåst.
Når jeg åbner et nyt dokument i MS Word eller Excel, så kan jeg overhoved ikke skrive eller redigere eller foretage mig noget som heslt fordi "dokumentet er låst" som der står i margen i bunden.

Hvordan er det lige sket at flere filer er blevet låst.. Mere vigtigt hvordan får jeg låst dem op igen altså på en gang, som det var før??

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 11-02-07 18:30

Kan så lige tilføje at hvis jeg åbner et dokument i MS Word og den skriver det pjat med at "Redigering er ikke tilladt i dette dokument da det er låst" og jeg går ind i egenskaber for filen, så er den ikke skrivebeskyttet... Hmmmmm
Åbner jeg et almindeligt Wordpad så kan jeg godt redigere i det samme dokument..HMMmmmm

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-02-07 18:34

Prøv at højreklik på Ikonet Word - Gå i Egenskaber - Se efter om det Skrivebeskyttet der, fjern evt. markering i Skrivebeskyttet.

Clou

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 11-02-07 18:36

Nope.. Word-ikonet er ikke skrivebeskyttet. Tror også det er noget mere omfattende der skal gøres.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 22:47

En eller anden laver sjov med dig og har låst dine biblioteker....

Prøv at kigge i stifinder.....

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 11-02-07 23:12

Tak for dit råd..
Du har helt ret i at alle mine mapper er skrivebeskyttet.. Det mærkelige er så bare, at lige så snart jeg fjerne skrivebeskyttelsen for mappen og alle undermapper og trykker ok så bliver mappen og undermapper skrivebeskyttet lige med det samme igen.. ! - Der er ingen andre der har adgang til min computer.. Så skulle det være en hacker eller en latterlig virus.

Nogen gode ideer??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 23:21

Ja - du har nok mere end 1 bruger på maskinen......

Kommentar
Fra : AhHaIC

Dato : 13-02-07 07:39

Tror nu det er et eller andet program der har lavet en eller anden instilling.. Min virus scanner finder ikke noget.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-07 07:52

jeg tror du kan have problemer i retning af at fildeling er slået til og skal deaktiveres - se her hvordan

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bda%3B308421&x=8&y=10