/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
køb af antenneforstærker
Fra : superfc89
Vist : 3138 gange
69 point
Dato : 11-02-07 17:51

Har lige købt et samsung fladskærm...men nogen af kanalerne er ikk så gode som andre....har fået afvide at de kræver lidt mere så jeg ska købe en antenneforstærker...så vil lige høre om den her er god? http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60018&prodid=33125

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-02-07 18:09

Kender den ikke, men måske er den OK.
Har haft dårlig erfaring med de helt billige fra "Harald Skrot".
Har selv købt en til Kr. 800,00 den er bare perfekt, og har 6 udgange, hvoraf 3 af dem også er med (data) internet (nødvendigt ved mig).
Alle vores fjernsyn og PC'er (med tv kort) viser bare perfekte billeder.
Jeg har selv stået i samme sitiution som dig, og den billige var altså ikke god nok. Du har vel returret på den, så kan du jo prøve den, inden du måske køber en dyrere.

MVH

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 11-02-07 19:28

viskinge
Kan du linke til den antenne forstærker du har købt, eller sige hvad den heder?
alimak

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-02-07 20:16

Jo, jeg skal lige finde papirene frem, i morgen, så skal jeg nok komme tilbage.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-02-07 07:59

Nu fandt jeg papirene på den. Den hedder:

Tratec (Multi Service Box) MSB 10/65

Har forsøgt at finde noget på nettet, men ikke meget dukker op. Tratec er lagt sammen med et andet firma, som åbentbart ikke er færdig med at indføre produkter fra tratec, på deres hjemmeside. Den org. adresse var: www.tratec.net
Jeg har købt den hos Telia/Stofa, og det er den de anbefaler.
Jeg har snakket med en servicemand fra stofanet, og han fortalte at det var den, han måtte bruge da han skiftede til fladskærm, derhjemme.

MVH

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-02-07 08:49

Er du koblet på fællesantenneanlæg?
Har du din egen antenne og der er sne på nogle programmer dur sådan en antenneforstærker ikke. En antenneforstærker skal sidde så tæt ved antenne som muligt og forstærke signalet inden der så kommer tab i antennekablet. En antenneforstærker forstærker også den sne der er på dit billed, den fjerne ikke sne. Har du et godt billed og skal have flere fjernsyn skal man bruge en antenneforstærker.
Jeg håber dette er forståelig uden at komme med al for tekniks snak og signal - støj forhold m.m.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-07 18:04

hej superfc 89 og tillykke med din skærm.

Jeg havde en forstærker i forvejen Triax, som jeg var lidt utilfreds med. Det viste sig så at det var pga et alt for langt kabel, da vi havde flyttet rundt i stuen for at få plads til dette kæmpe skrummel af et fjernsyn. Men da havde jeg allerede købt en ny i Biltema til meget små penge og den virker fortrinlig.

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 12-02-07 21:29

Købte en idag..den hjalp ikke

Men fik afvide jeg sku købe en digitalbox....den kostede 1500 og et eller andet med det koster 15kr om måndene....

Er det ikk godt nok sårn en her http://www.pixmania.com/dk/dk/321115/art/samsung/dvb-t-modtager-dtb-b360f.html?itag=3897

Nogen der kan fortælle mere præsis hva den gør

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 12-02-07 21:46

Hov den her http://www.pixmania.com/dk/dk/321116/art/samsung/dvb-t-tuner-dtb-b460f-hdm.html

Nogen der ved hvor man kan købe en HDMI box

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 12-02-07 21:54
Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 22:10

Er du på fællesantenne ??????

Har du egen parabol ????

Har du kabeltv.. ?????

Inden du begynder at købe en masse ting du slet ikke har brug for så svar lige.....

Du har intet at bruge en digitalmodtager til hvis signalet ikke er godt nok....

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 12-02-07 22:18

Har fællesantenne..og ja kabel tv...Han sagde i butikken det vil hjælpe med en digital box

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 22:52

Hvis du har kabeltv og signalet ikke er godt nok er det TDC du skal have fat i.....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-07 00:49

Der er skrevet mange dårlige råd her.

Jeg regner med at det du kalder en fladskærm er et fjernsyn og ikke bare en skærm. Så er det med at der skal en diggitalbox til noget sludder.
Jeg forstår det som at ejendommen hvor du bor har fællesantenne, og den igen er tilsluttet et kabeltvsystem. Så har TDC ikke noget at gøre med din signalstyrke, med mindre de driver fællesantenneanlægget.
Dårligt signal kan være fordi du selv har lagt et langt antenneforlængerkabel af dårlig kvalitet eller forkert tilsluttet. Afgrening til 2 modtagere dæmper også signalet meget. Tab i et langt kabel kan ofte klares med en af de billige forstærkere. Risikoen ved de bilige er at de kan overstyres og blande forskellige signaler, med dårlige billeder som resultat.
Hvis dit nye fjernsyn er tilsluttet med en original god kort antenneledning direkte til din fællesantenne må der ikke være for svagt signal. Så er enten fjernsynet , fællesantennen, eller kablet defekt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 01:18

Logik det ikke er TDC hvis det IKKE er TDC kabeltv......

Men det må spørgeren jo så fortælle....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 01:20

Citat
Der er skrevet mange dårlige råd her.

Hvilke dårlige råd ?????

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-02-07 06:19

Nå endelig skriver du at du har kabeltv.
SÅ GLEM DOG ALT OM ANTENNEFORSTÆRKER, uanset hvad du har fået fortalt i forretningen. Din leverandør af antennesignal skal levere et så kraftig signal at du har et snefrit og perfekt billed (hvis du kun har et TV tilsluttet. Her hvor jeg bor får jeg så meget signal at det kan trække 3 stk tv.

LÆNGERE ER DEN HISTORIE IKKE.

Har du flere tv i huset skal du nok bruge en forstærker.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-02-07 07:24

Kan sådan set tilslutte mig hvad hawii7 skriver, med undtagelse af:

"Her hvor jeg bor får jeg så meget signal at det kan trække 3 stk tv."

Nu er der jo stor forskel på signalstyrkerne i ved de forskellige leverandøre af tv signaler, men der hvor jeg får fra, må man ikke forvente, at kunne tilslutte 2 TV, uden en forstærker !!
(vi får også internet igennem samme ledning, ved ikke om det har noget at sige)

Samtidigt er det sådan at en fladsærm, ofte kræver bedere (kraftiger) signal end traditionelle fjernsyn. Teoretisk burde det være det samme, men har set mange der har anskaffet en fladskærm, som har lidt "sne" på skærmen.

Men jeg ville da få leveradøren af tv signalet ud, og måle signalstyrken, lige nøjagtigt i dit udtag !!
Det koster ikke noget hos de fleste, men er en del af abonnomentet.

MVH

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 13-02-07 16:17

Men er der en der gider fortælle hva den samsung box gør

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 16:25

Den gør at man kan modtage digitale signaler (hvis de altså er i antennen)

Men du snakker udenom dit problem....

Hvor får du signal fra (kabelTV)
Hvor mange fjernsyn er tilsluttet kabelTV i hus/lejlighed

Du vrøvler rundt i noget der IKKE har noget med dit problem at gøre

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 13-02-07 17:06

Vi har fællesantenne..og det er kabel tv igennen byen antenneforening

Vi har 3 fjernsyn.,...og mit er på mit værele...vi har et b&o i stuen...dog ikk fladskærm..men med fint billede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 17:18

Fat i viceværten eller ejendomsinspektøren eller hvad han nu hedder hos jer....

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 13-02-07 17:52

hehe det må være en tv mand eller sårn noget...men prøver og sæt det i stuen iaften og ser..

Det kan også godt være det mig der krævende....dr1 og tv2 er pæne...hvorimod tv3 og 3+ ikk er så pæne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 18:01

Du skal have en til at måle signalforholdene INDEN du begynder at købe alt muligt der så ikke virker....

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 13-02-07 18:35

Men hva så hvis det ser li sådan ud i stuen?? der ved jeg der er perfekt forbindelse..for det kan man se på det andet tv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 18:58

Samme svar....

Få målt antenneforholdene....

Der er ingen ide i at blive ved før de andre ting er i orden....

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 13-02-07 20:33

Hvis du vil prøve og kigge her....ved godt det ikk gir 100 % af hvordan det er,,men hvis du zoomer lidt ind så kan du se det..

http://img468.imageshack.us/img468/9590/pict1314el8.jpg Dr1

http://img66.imageshack.us/img66/970/pict1316cp4.jpg Tv3

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-02-07 20:35

Dit TV er nok i stykker. Du skriver de andre 2 tv er billederne i orden på.
Smid det lort ud du har købt.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : superfc89

Dato : 13-02-07 22:10

Men hvis vi nu siger at signalet er som det skal være..så vil det stadig bli bedre med sårn en box? når det blir kørt over HDMI osv

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 22:43

Hvis og hvis - den tid den sorg....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-02-07 06:10

NEJ

hilsen
hawaii

Annuller spørgsmålet
Fra : superfc89

Dato : 21-02-07 16:59

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål