/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Gældsrente for Jysk
Fra : mpjc
Vist : 2010 gange
200 point
Dato : 11-02-07 14:41

Hej

Er der en som venligst vil beregne gældsrenten som flg. af jysk års regnskab 2005/2006.

http://www.jysk.dk/beretning_for_0506__3_nyversion.pdf

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 11-02-07 14:43

samt likviditetsgrad 1 og EKF

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-02-07 14:55

Tallene fremgår af regnskabet.

Er det en opgave du har fået i skolen?

Når du ikke selv kan læse, hvad hjælper det så at uddanne dit til noget, hvor du hele tiden skal spørge andre?

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 11-02-07 15:22

hvor er GR opstiller og likviditetsgrad 2?

EKF kan jeg godt se, men i flg. mine beregninger får jeg den til noget andet.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 11-02-07 16:38

EKF er beregnet som = Årets Resultat / gns EK i året
og den der står i beretningen stemmer fint nok.

LG1 beregnes typisk som = Mest likvide aktiver (debitorer, værdipapirer og likvider) / Kortfristet gæld

Gældsrenten kan normalt ikke læses af et regnskab. Gældsrenten beregnes derimod ud fra den risikofrie rente tillagt en risikopræmie. Risikopræmien vil være afhængig af den enkelte virksomheds risikoprofil. Gældsrenten anvendes normalt til beregning af WACC.

Kommentar
Fra : mpjc

Dato : 12-02-07 13:33

Lige et andet spørgmsål...

Hvordan får man nedskrevet en høj soliditetsgrad, så EKF kan blive bedre?

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 12-02-07 15:00

Kapitalnedsættelse med udbetaling til aktionærer.
Udbytteudlodninger.
Finansiering af fremtidige finansieringer med fremmedkapital.