/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Skype problem
Fra : tadeo
Vist : 1248 gange
200 point
Dato : 11-02-07 09:56

Jeg kan ikke indsætte penge på min Skype konto,
når jeg har tastet mine data og kort ind,
bliver der vist en side med "Page not found".
Hvad er der galt?

MVH
tadeo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-02-07 10:10
Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 10:26

Det er jo svært at sige.....

Jeg har ingen problemer.....

Det må være en fejlindtastning.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 11-02-07 10:32

Der er tastet rigtigt ind, har prøvet flere gange,
også igår lørdag, samme resultat hver gang,
har aldrig tidligere haft problemer.

Har fornylig opdateret Skype til 3.0

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 10:35

http://www.skype.com/intl/da/helloagain.html

Er det her du går ind og logger på ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 10:44

Lykkes det stadig ikke....

Så er standardsvaret....

Slet alle midlertidige internetfiler og cookies og prøv igen....

Siden fejler ikke noget....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 11-02-07 10:47

Nej, men har prøvet den side at logge på, med samme resultat.

Jeg bruger vinduet i hjælp i Skype, hvor man kan vælge,
at sætte penge på sin konto.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 10:53

Tja - du må lave en fejl - siden er OK

Du SKAL jo logge ind inden du kan sætte penge ind....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 11-02-07 11:07

Jeg kan ikke gøre det anderledes ind jeg gør,
logger ind kører hele proceduren, samme fejlmelding,
Der står også Status 404, hvad det så end er.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 11-02-07 12:53

Geninstaller Skype

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 12:59

Og du har renset ud i cookies osv... ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 14:36

http://en.wikipedia.org/wiki/Skype_Protocol

Specielt:
Citat
A Skype client authenticates the user with the login server, advertises its presence to other peers, determines the type of NAT and firewall it is behind and discovers nodes that have public IP addresses.

..ikke noget med IP-maskering eller 'Ghost' surfing !

Man skal ikke alene slette sin cookies ved problemer med login, man skal også sørge for at sikkerhedsniveaet ikke er for 'højt'.

IE7 -> Værktøjer->Internetindstillinger-> ..fanen; 'Sikkerhed' ...Mellem-Høj

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 11-02-07 15:08

Jeg har prøvet det hele, det er også galt på min bærbare,
kan heller ikke længere klikke på linket i Outlook Ekspress,
det er noget værre l.... det hele.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 16:08

Prøv at opdatere dit Java (Windows offline) http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Husk at afinstallere det gamle. Vigtigt for sikkerheden.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 11-02-07 18:14

Det må være problem på skype server. Prøve senere...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 11:17

Citat
Har fornylig opdateret Skype til 3.0

Der er lige kommet en ny..... 3.0.0.216

Opdater lige......

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 14-02-07 11:28

Problemet er ikke løst endnu trods alle gode forslag jeg har gennemprøvet.

Der kommer stadig en side op når indbetaling skal gå videre,

"Page not found" error 404,

Min søster har samme problem, jeg kører over hendes kabelmodem,
via en switch forbindelse.

Jeg har set på en hjemmeside hvor der nævnes dette problem,
den hedder NETeXplorer.dk-Din mening!, det blev jeg ikke klogere af.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 11:32

Opdater alligevel.....

den "gamle" 3.0 var der spyware i

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 14-02-07 11:54

Jeg har lige opdateret nu, samme resultat,har liget prøvet at gå direkte på Skype siden,
når jeg vil købe, lukker Internet Explorer ned, kan det være en virus?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 11:57

Sagtens....

Så må du en tur i kategorien sikkerhed og få stl_s til at kigge på en log.... Han ser det nok ikke her...

Evt. bare henvise til dette spørgsmål...

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 14-02-07 13:48

Refi, jeg kontakter min internetudbyder supportafd., inden jeg afprøver dit forslag.

Jeg vender tilbage.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 16:28

gå til http://skype.com
du bliver højst tænkeligt ført til
http://www.skype.com/intl/da/helloagain.html
her står der login helt på toppen af siden.

Du burde nu være på din side.
Tryk på køb skypeout..
Kan du komme så langt ??

derefter
Vælg betalingsmåde
Vælg beløb
tryk næste.
Hvis du så efter næste, lukker browseren,(så handlen blev afbrudt) så går der ikke lang tid (<24timer) før skype sender dig en mail.

____________________________________________________________________________

----- Original Message -----
From: "Skype" <noreply@share.skype.net>
To: <xxxxxxxxxxxx>
Sent: Tuesday, February 13, 2007 8:49 AM
Subject: Uafsluttet Skype-ordre

========================================================================
==== DETTE ER EN AUTOMATISK MEDDELELSE; DU SKAL IKKE BESVARE DEN =======
========================================================================

Hej Xxxxxx Xxxxx !

Vi bemærkede, at du gerne ville købe en af vores tjenester, men at du ikke har fuldført ordren endnu. Vi synes ikke, du skal gå glip af vores tjenester. Er der noget, vi kan gøre for at hjælpe dig med ordren?

== Oplysninger om ordre ==

Brugernavn: xxxxxxx
Nummer: xxxxxxx
Dato: xxxxxxx

- SkypeOut calling worth of 200 DKK

== Rettet ordre ==
-

Samlet beløb: 230.00 DKK
Aktuel status: SENT_TO_PSP

== Andre betalingsmetoder ==

Måske syntes du ikke om den betalingsmetode, du forsøgte at anvende. Hvis det er tilfældet, kan du bruge en af de mange andre betalingsmetoder, vi tilbyder:

- Kreditkort (Visa, Mastercard/Eurocard, Diners Club)
- Debetkort (Solo, Switch)
- Almindelig bankoverførsel(ja det passer – du skal bare bruge din bankkonto!)
- Paypal
- Moneybookers
- Click & Buy
- Du kan endda betale for Skype med kontanter hos din lokale forhandler med Ukash

Hvis du vil gennemføre købet med en af de andre betalingsmetoder, skal du klikke her: http://www.skype.com/go/store

== Hjælp til Skype ==

Du kan ikke svare direkte på denne e-mail, men du kan kontakte os via afsnittet Hjælp på http://www.skype.com/help for at få hjælp eller for at rette eventuelle fejl. Du kan også besøge vores forummer på http://www.skype.com/go/forum

Tak, fordi du bruger Skype og venlig hilsen fra
Os hos Skype

========================================================================
======================== BESKYT DIN ADGANGSKODE ========================
========================================================================

Skype eller Skypes medarbejdere vil ALDRIG bede dig om at oplyse din adgangskode via e-mail. Det eneste sted, du bliver bedt om at angive din adgangskode, er, når du logger på Skype eller vores websted. Du logger altid på via en sikker forbindelse, og vi beder dig sikre, at adressen i adresselinjen i browservinduet begynder med --> https://secure.skype.com -- og at der vises et lille symbol med en hængelås, der angiver, at det er en sikker forbindelse.

Du skal ikke besvare disse e-mails, da det er en maskine, der sender og modtager dem. Se afsnittet Hjælp på http://www.skype.com/help eller forummerne på http://www.skype.com/go/forum for at få yderligere oplysninger.

____________________________________________________________________________

Tja det hjælper jo ikke meget hvis du ikke kan komme ind på skype.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 16:41

Fandt lige denne på http://support.skype.com/index.php?_a=knowledgebase&_j=questiondetails&_i=589

I am having trouble logging in, what can I do?
Citat
There are a number of issues that can cause trouble logging in:

First ensure that you are using the correct username and password for your account. If you have forgotten your password you can request a new one here:
Password reminder

If your password is correct but you are having trouble logging into the Skype network you may be having connections problems. Here is a list of procedures to go through for fixing your connection problems. Please try following:

1)Make sure you have latest version of Skype. It can be found here:
Download Skype

2) Close Skype

3) If you have router, please reboot your router

4) If you are behind proxy server, make sure you have set all proxy settings in Internet Explorer -- Tools -- Internet Options -- Connections -- LAN settings and in Skype under Tools -- Options -- Connection

5) If you are using windows built-in firewall,
Go to Start menu -- Settings -- Control Panel -- Windows firewall
If 'Don't allow exceptions' is ticked, please untick it.
Go to the 'Exceptions' tab
If there is Skype listed below, delete it.
Start Skype, you will be prompted to allow Skype to connect to internet, accept it.

6) If you are using some other firewall,
Go to Start menu -- Programs and select your firewall
Make sure that exceptions are allowed.
Go to 'Exceptions' tab
If there is Skype listed below, delete it
Start Skype, you will be prompted to allow Skype to connect to the internet, select 'Yes'

We also advise you to check the following:
Go to Tools - Options - Connections and then untick Use port 80 and 443 as alternatives for incoming connections

7) Start Skype

If it does not help, please have a look at our troubleshooter which addresses this error:

Troubleshooter http://support.skype.com/?_a=troubleshooter

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 14-02-07 16:45

Jeg har ikke fået nogen mail fra Skype, har prøvet omtalte måde at sætte penge ind,
har også forsøgt via Mozilla Firefox, som måske kunne være bedre end Internet Explore,
men samme resultat.
Jeg kan bruge Skype, men når min konto er tømt, så kan jeg ikke bruge Skype out mere,
der er en anden udvej, min internet udbyder Nal Medienet tilbyder IP telefoni, det er jeg begyndt
at overveje.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 14-02-07 19:47

Der er også en anden udvej, din udbyder VIL sælge IP telefoni

Jeg ville nu ikke undvære skype, bruger meget videotelefoni og meget skrevent i chat.

Du skriver
Citat
når jeg har tastet mine data og kort ind,
bliver der vist en side med "Page not found".

Det kunne jo være dit korts betalingsside der fejler !

Du skrev vist et sted at du har prøvet fra 2 pcer.
kunne du ikke prøve den ene fra et andet net(udbyder)

Prøv en anden betalingsløsning.

Ja og som nævnt , du har måske fået andet 'snavs' på dine pc'er, på begge for de er vel forbundet
på en eller anden måde og ender i samme stik i væggen.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-02-07 07:08

Hej igen, jeg har fået dette svar fra min support,
har igen prøvet den side fra Skype der er foreslået.
Samme resultat.

Vi har ikke lavet nogle ændringer. Fejlen 404 er en fejl Skypes server
sender da du er blevet dirigeret til en side der ikke findes.
Du skal derfor kontakte Skypes support for at hører hvad der er galt.
Sådan er ordlyden fra supporten.

De Pc´r jeg har omtalt, er ikke forbundet på anden måde end,
at de kører på samme Kabelmodem.

Jeg vil prøve at tage min bærbare med til en bekendt for at prøve der,
det kan dog først senest ske på lørdag.

tadeo

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-02-07 09:59

Bruger du IE6 eller IE7, eller måske en helt tredie browser ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 15-02-07 10:19

Lad os bare slå fast at der IKKE er fejl hos Skype.....

Der er vist flere der HAR prøvet og det virker udmærket....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-02-07 14:00

Jeg bruger mest IE 6, har også prøvet med Mozilla Firefox.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 14:05

Du må have lavet noget lo.. , så skype ikke vil kendes ved dig....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 14:06

Gå ind til naboen og log på der - så ved vi da det ikke er maskinen.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 14:10

så ved vi da det ikke er maskinen - at det ER maskinen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-02-07 14:44

Prøv at opgradere til IE7:

http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/default.mspx

Jeg har oplevet ikke at kunne fortage mig noget som helst, da IE6 forelå som opgradering fra IE5.5

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-02-07 15:28

Jeg har online scannet nu med Kaspersky, prøvede med Trend Micro Housecall i går,
har AVG installeret, intet lo... fundet, min bærbare er opgraderet til IT 7 .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 15:43

Med andre ord har de blokeret for din konto.....

Du må oprette en ny...

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 15-02-07 15:52

Som jeg tidligere har skrevet, min søster kan heller ikke sætte penge ind på sin konto,
det eneste fælles er kabelmodemmet som jeg også har skrevet tidligere,
det er den eneste forbindelse der er mellem min og hendes comp.

Skype har ikke blokeret min konto, jeg kan stadig bruge Skype Out.

Jeg kan først afprøve med min bærbare på fredag eller lørdag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-02-07 15:55

Citat
Jeg kan først afprøve med min bærbare på fredag eller lørdag.

Så gør det......

Kommentar
Fra : afrank

Dato : 08-03-07 11:26

Ingen løsning ????

Har fuldstændig det samme problem, og min datter i Australien ligeså.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 10-03-07 03:56

Det er jo svært at se problemet, når det virker hos mig !
Jeg har brugt netbank og moneybookers, uden problemer.

Gætter at det ikke er skype alene der fejler , men at betalingssiden som jo popper op.

Måske står sikkerheden for højt ?

Brug ikke popupstopper på skype !

Prøv at vælge en anden betalingsmetode, (prøv eks. med en bankoverførsel(tager 2-4dage))

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 10-03-07 07:00

Hej igen
Jeg har været meget fraværende grundet Stormfloden sidste år, er ved at flytte tilbage til min nyrenoverede lejlighed, derfor ikke så meget respons fra min side.

Jeg kan sætte penge ind fra min bærbare, men først efter jeg havde slettet hele hdd´n med killdisk, noget har der været, jeg ved ikke hvad, nu mangler jeg bare min stationære comp.

Vender tilbage til problemet.
MVH
tadeo

Kommentar
Fra : afrank

Dato : 17-03-07 10:45

Er kommet LIDT videre, men stadig simrende over ikke at kunne få lov at betale.
Brugte Skype-support og sendte en "ticket", spørgsmålet (Page-not-found fejlen) via deres webformular til supporten. Der kom ikke et egentligt svar tilbage, men ud over den tidligere i forum beskrevne "du har forsøgt at købe...." mail fra Skype, kom der også (tilfældigvis?, eller var det svaret på min supportforespørgsel?) en mail hvor der stod at jeg skulle gå ind på min skypekonto og bekræfte min mail med en bekræftelseskode der så stod i mailen. Det hjalp bare ikke noget, for jeg kunne intetsteds finde et sted hvor der kunne anvendes en bekræftelseskode, eller anmodes om en ny som de også havde skrevet.

Så stratede jeg på en frisk, ny strategi som hjalp et skridt videre: Lukkede Skypeprogrammet, og gik ind på Skype.com i browseren, dér kan man også betale men det er iflg. andre læsere alligevel et andet system, med chance for at det går bedre!(og det er vist rigtigt).

Gik også fint, for nu accepterede den i første omgang kreditkortoplysningerne uden at sende en Page not found tilbage, til gengæld står der nu at jeg ikke kan bekræftes som den rigtige indehaver af dette visakort, så det kom ikke videre. Det er nok fra betalingskortudbyderen Visa at denne bekræftelse ikke kunne opnås gætter jeg på. Sært, for kortet kan normalt bruges til alt andet. Og på hvilket punkt jeg fejler og ikke kan bekræftes som indehaver, eller hvad metode der bruges, fremgår ikke (skriver ikke detteher hjemmefra, så jeg kan ikke copypaste noget her).

Blevet mere og mere sur efterhånden. Vil endog overveje bankoverførsel, som jeg ellers undgår fordi svindelfaren generelt er større, og pengene jo ikke kan trækkes tilbage som ved kreditkort. Og det tager nogle dage før indsættelsen ses på kontoen. Men her er det mindre beløb, og en modtager Skype jeg MÅSKE vil stole på, selv om min tillid i lyset af ovenstående er svindende.
Hvad koster bankoverførsel?. Er det indlandstakst så er det jo 1 krone eller deromkring, men hvis det er udlandstakst koster det jo så vidt jeg husker i retningen af 10-20 kroner gebyr i bedste fald.

Dvs 3 spørgsmål i alt:
Hvad er bekræftelseskode?
Hvorfor kan jeg ikke identificeres som visakortindehaveren?
Hvad koster bankoverførsel?

Kommentar
Fra : afrank

Dato : 17-03-07 10:55

Glemte at sige at jeg også tidligere har været omkring at forsøge med en alternativ betalingsmetode, her MoneyEtellerandet, men det var om muligt endnu mere kludret, og endte i et spor der løb ud i sandet. Blandt andet måske fordi det jo også involverer kreditkortbetaling. Har forresten heller ikke lyst at entrere med flere omveje der skal betros mit kreditkort og mine transaktioner, end højst nødvendigt, så Moneyxxx, Paypal osv. undgår jeg.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 17-03-07 15:34

Har selv brugt de metoder du omtaler, har også været ude for det samme med mit Visa kort, bankoverførsel har jeg ikke prøvet, jeg går også langt uden om denne betalingsmetode.

Som jeg tidligere har omtalt, bruger jeg min bærbare i øjeblikket, den funker med betaling via Visa kort.

Jeg skal om kort tid formatere min søsters HDD, så regner jeg med hun kan bruge sit Visa kort til Skype, når jeg har installeret alle programmer igen, det var det jeg gjorde med min bærbare.

Kommentar
Fra : afrank

Dato : 19-03-07 23:53

Har fået svar fra Skypes support, det var bare forsinket. Det ser ud til at der var noget om det med at bruge Skypes website fremfor skypeprogrammet til at betale med.
Så skal jeg bare igang med at få løst det med at jeg ikke godkendes som ejer af mit kreditkort. Støn.

Svaret fra Skypesupport, til orientering:

"Thank you for contacting Skype Support.

Unfortunately, we have been experiencing extremely high volumes and as a result we are very sorry that we have not been able to get to your request for Billing Support in as timely a manner as we would like. As many issues have been resolved already, we are hopeful that your request is among them.

If you are having trouble purchasing from Skype client please try to make the order through our website www.skype.com as we are currently having issues with the payment process through our user interface. Therefore please try to make the order from our website and feel free to write us back if this has not solved your problem.

If your specific request has not been resolved, we genuinely apologize and will be happy to help you. Would you please try:

Knowledgebase - http://support.skype.com/?_a=knowledgebase
User Guides - http://www.skype.com/help/guides/

Also, our forums are an excellent resource to help people get answers to specific billing issues.
http://www.skype.com/community/forums.html

If your issue has not been resolved, and none of these methods has helped, please contact us again by responding to this mail, and we will do our best to respond as quickly as possible!"....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 20-03-07 03:59

Et forsigtigt gæt på kreditkortproblemet . Visse kreditkort formularer accepterer ikke, at dit kreditkort udløber om "mange" år, f,eks 2012. Det har før givet problemer. Om det ER problemet, ved jeg selvfølgelig ikke. Det må supporten kunne fortælle.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 20-03-07 07:24

Jeg tror ikke det er der problemet ligger, jeg kan bruge kortet på min bærbare til at sætte penge ind på min konto.
Det problem du omtaler med udløbstiden, det var vist nok for nogle få år siden det dukkede op,
skulle være løst nu, tror jeg da.
Skype har på formularen længere udløbstid, ikke dermed være sagt det accepteres,
men jeg har aldrig haft problemer før jeg stillede spørgsmålet.

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 18-04-07 07:44

Tak for svaret refi.
Jeg har nu endelig fået tid til at afslutte spørgsmålet, det var ikke Skype det var galt med men min comp. der var snavs i, har formateret C: drevet og geninstalleret hele molovitten,
nu funker det igen.

Også tak til alle der har kommenteret spørgsmålet. Det er en brutal måde at få skidtet til at funke
på, men effektiv.

MVH
tadeo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-04-07 07:57

Der findes 'andet' skidt end virus. På denne side kan du læse mere: http://www.spywarefri.dk/

stl_s arbejder for dette udmærkede sikkerheds site's forum og har sin egen hjemmeside hér:

http://malwarecheck.dk/

Måske en megen god idé at orientere sig lidt på disse sider INDEN problemet evt. opstår igen og du atter må slette harddiske.

</MOLOKYLE>