/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Opkoblingsproblem....
Fra : refi
Vist : 661 gange
120 point
Dato : 10-02-07 20:19

Har haft et besynderligt problem de sidste 14 dage....

Når jeg tjekker post (gælder alle mailprogrammer jeg har) eller går ind på en side (gælder alle browsere) virket det som om maskinen lige skal vækkes....

Det tager ca ½ minut - og så kører alt normalt....

Umiddelbart virker det som om den mister forbindelsen og "lige" skal koble op....

Det sker 6-7 ud af 10 gange (men ikke hver gang)

Maskinen er "ren" - tjekket af min gode expert for 8 dage siden da vi troede der var "snavs" - så det er udelukket på forhånd....

Har snakket med TDC vedr. udfald og de påstår at forbindelsen er ok.....

Det besynderlige er at skype i tide og utide fortæller mig at den og den er logget på nu....

Og vedkommende har været online hele tiden...

Så det tyder på udfald...

Men hvor ????

Alle forbindelser osv. er tjekket så mon ikke det er i opsætningen et eller andet sted....

Men hvor ????

Det er direkte forbindelse til tlf.stikket (ingen router el.a.)

Gode tips/ideer modtages...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-02-07 20:58

Skype - det kommer an på om personen er aktiv på comp og hvilken tid den er sat til.
Har ledningerne ordentlig fat.
Skiftes der IP - altså hvis du har dynamisk opkobling.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-02-07 21:01

Hov - nu så jeg lige at min bærbare meldte tilkobling da jeg sendte beskeden.
(jeg kører ubuntu som fortæller når der er forbindelse til en dynamisk opkobling)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 21:04

Jeg har IKKE lagt mærke til om IP skifter.....

Med hensyn til skype....

Vedkommende er 100% online når det sker - det var blot for ligesom at pointere at "forbindelsesfejlen" ligger her et sted....

En form for "timeout" ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 21:05

Når jeg f.eks. skriver her er der ingen problemer - kun hvis jeg skifter side....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 22:08

Kan så lige tilføje at "avast symbolet" (der roterer) heller ikke starter før det ½ munut er gået....

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 120 point
Dato : 11-02-07 03:19

Brugte 3 kvarter til support på telefon om det samme og de kom frem til at det var deres upstream server der var galt med! Kom så tilfældigvis til at banke på dækslet til mit antennestik og så virkede alt optimalt igen! Du siger godt nok adsl men der sidder altså osse et filter der!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-02-07 14:24

Har nu forsøgt at skifte både firewall og antivirus ud - men det er stadig det samme......

Det virker fuldstændig som om maskinen falder i søvn og først skal vækkes....

Og da IPtelenonen også blinker hvergang - tyder det på den falder for et eller andet timeout....

MEN HVAD ??????

Det er skide irriterende.....

Den er ALDRIG væk når den først kører (download osv..)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 15:22

Nå vi kommer det nok ikke nærmere - problemet er der stadig......

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 14-03-07 15:23

Tak for svaret tedd.

Om ikke andet var det da et forsøg værd....