/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch maxi hjælp!
Fra : emilemgp
Vist : 449 gange
49 point
Dato : 10-02-07 20:06

hej har denne puch maxi, som jeg har renoveret lidt: nyt stempel/ stempelringe - bunkar til kaburatoren og ny studs ( 15 mm) før 17.

den vil næsten ikke starte, og kan næsten ikke holde sig igang/køre, det er ligesom om den ikke kan komme i omdrejninger, og den trækker slet ikke, er meget svær at starte og skal give godt med gas for at den ikke går ud. hvad kan det være? den startede rigtig godt før og kørte 60. den er tunet lidt: - plumb, tun udstødning, 15 mm studs, 14 mm kaburator, der sidder en 58 dyse før med 17 mm studs sad der en 62 dyse i. håber nogen kan hjælpe mig da jeg ikke har nogle ideer til hvad det kan være

ps. har lige fået instillet tæningen, stod ikke rigtig før. tak på forhånd

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 10-02-07 21:33

Det skal du ikke være ked af. Den er gammel og træt - skift den ud og lad den få fred!

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 10-02-07 22:52

Flash77, vil du for guds skyld, skyde dig selv med en 9mm lige i tændingen???
Fuck hvor er du belastende.

emilemgp, prøver du stadig på at få dit high speed stempel til at virker?
Køb dog en 45mm cylinder/topstykke.

Kommentar
Fra : emilemgp

Dato : 10-02-07 23:00

nej, har bare købt helt standart stempel, men den kører/ starter lige så dårlig som med det high speed stempel på
så kan ikke forstå hvorfor den ikke vil som jeg vil hehe???

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-02-07 03:41

Er der benzin på kværnen???

Kommentar
Fra : emilemgp

Dato : 11-02-07 09:42

ja, sku da ellers ville den heller ikke kunne starte. men når man giver den fuld gas reagerer den meget langsom og kan ikke komme op i omdrejninger

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 49 point
Dato : 11-02-07 10:29

Er du sikker på om din toppakning ikke er blevet utæt?
Og det nye stempel som du har sat i, har du vendt det rigtigt?
Sammenlign også længen af stemplet med det gamle.
Der findes nemlig 2 forskellige længder stempler til Puch.

Du har lige stillet tændingen.
Noget siger mig at den stod rigtigt før, siden den jo kunne kører.
Så den står jo nok forkert nu!

Godkendelse af svar
Fra : emilemgp

Dato : 11-02-07 11:30

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : emilemgp

Dato : 11-02-07 11:31

stemplet er en smule kortere ind før, og har fået en pro til instille tændningen.