/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Stationær til bærbar. internet
Fra : rudik
Vist : 625 gange
292 point
Dato : 10-02-07 16:42

Hej Folkens.
Jeg har et sammen koblings problem.

Jeg har en stationær med lan adgang til internettet den er delt. Den har også en trådløs adgang, hvor jeg har slået ad hock til.
Så har jeg en bærbar, med en trådløs forbindelse, Denne forbindelse logger på ad hock netværket

Men nu kommer problemet: min bærbar kan ikke finde den delte lan-forbindelse på min stationær, den kan godt se dens delte mapper osv. Men ikke den delte Internet forbindelse.

Bærbar´en kan ikke finde standard gatewayen.

ps. Nej skal ikke have en trådløs router, og ja, jeg ved det er en usikker forbindelse, men det gør ikke noget. Det er kun en weekendt løsning, til når jeg er hjemme på weekendt.

På forhånd tusind tak for jeres svar.

Mvh. Rudik

skiftligt billede:

Internet –LAN-> Stadionær (lan bliver delt) –Adhock forbindelse ->bærbar (bærbaren vil ikke finde det delte internet, og den kan ikke finde standart gatewayen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-02-07 17:34

Ad hock er to wireless adaptere som snakker sammen.
stationære comp skal dele sin internet-forbindel ud til adapteren/den bærbare.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 11-02-07 21:51

ja, det er jo det den gør. Når det virker.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-02-07 22:41

I den stationære kan du køre en guide til deling af internetforbindelse, og den vil vejlede dig resten af vejen.
Jeg har ikke XP her - men i hjælp kan du skrive deling.

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 13-02-07 18:48

Jeg føler ikke jeg fåe noget brgbart savar, det har jeg selvfølgelig jort før jeg prøvede mig frem her inde.

Annuller spørgsmålet
Fra : rudik

Dato : 13-02-07 18:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål