/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ændring af startside i IE7
Fra : jens2990
Vist : 698 gange
320 point
Dato : 10-02-07 13:31

Jeg har et problem med ændring af startsiden i IE7. Når jeg åbner den, går den ind på MSNs danske side, og jeg kan ikke ændre eller slette den. Jeg har prøvet at slette browserdata! Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre ved det?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-02-07 13:34

Prøv at gå ind på Google og gør den til din startside.
Bare for at se om det virker.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-02-07 13:38

Startside=ALT+T

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-02-07 13:38

Ellers gå i kontrolpanelt / internetindstillinger //generelt
og angiv din startside.
Slet alle andre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-07 15:24

hent www.superantispyware.com - skriv din adresse i fanebladet hijackthis-protection - sørg for at der står den samme adresse i din IE

hvis det er en ændring der foregår uanset hvad du gør er det tegn på at du har spy/malware på din pc - så skal du lige gøre noget ved det (du kan lige scanne med superantispyware i første omgang)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-02-07 18:47

Prøv lige at tjekke om du har Windows Live til standard søgetjeneste. Gå ind i indstillinger for Live toolbaren, og tjek i fanebladet Internetsøgning, og fjern evt fluebenet der.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-02-07 01:47

Nu er min IE7 Browser på engelsk men følger du min anvisning så skulle det gå godt selv om teksten er på engelsk i min beskrivelse>Gå op i>funktioner>internet indstillinger>generelt>search/søge>settings/indstillinger>når du klikket på settings/indstillinger,så åbner der sig en ny boks>nede i bunden af boksen er der et link,det
klikker du på og en side vil åbne sig hvor du kan vælge den søge maskine du vil have som standart,i venstre side kan du klikke på nogle
forud definerede søge maskiner som du kan bruge,men i højre side er der nogle bokse hvor du selv kan bestemme
din søge maskine,jeg bruger selv google.dk,sådan gør du>
i højre side af siden sætter/kopierer du dette ind>
i boks nr>
3)Paste the URL of the Search results page
URL:(Nu er det stadig på engelsk,men jeg går ud fra boksene har de samme nr på den danske side)

Dette imellem linjerne>
--------------------------------------------------------

http://www.google.dk/TEST

--------------------------------------------------------

I boks nr

4)Specify a name for the search provider
Name: (her giver du søge maskinen et navn(det er det du vil se oppe i den boksen i IE7's højre side,der hvor du skriver dine søge ord ind)

Jeg har skrevet Google.dk i min,når man så klikker i søge boksen så forsvinder navnet og du kan skrive dit søge ord.
Altså>

Google.dk
--------------------------------------------------------

Så klikker du på radio knappen

5)>install/installer

Nu vil både Browseren standart søge maskine og din hjemme
side/home page være Google.dk eller hvad du nu vælger.

--------------------------------------------------------
Du kan selvføgelig vælge en hvilken som helst søge maskine efter eget ønske,men du skal huske at sætte>

TEST

med STORT foran linket ellers virker det ikke,virker det ikke så prøv at sætte TEST foran linket,men jeg har sat det efter linket og det virker.
--------------------------------------------------------
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-02-07 01:58

Hos Microblød er de sku snedige de gør det så besværligt så muligt at skifte standart søge maskine(der er reklame gysser i det) uden at træde EU over tærene

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 11-02-07 02:39

Giv mig styrke!!! Ingen af ovennævnte tips virker desværre, den bliver ved med at starte op med MSN Danmarks forside!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 03:12

Har du en spywarescanner som f,eks spysweeper, så tjek at den ikke holder startsiden.

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 11-02-07 03:36

Indstillinger på spywarescanner er tjekket!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 03:44

Ikke at jeg tror du er ramt af virus eller spyware, men prøv lige at komme med en HijackThis log http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-02-07 04:24

Manse9933 =

DK......har du MUI pakken, så bliver den Dasnk
Også XP pro.
Hvis du mangler pakken - til begge....

stil_s er med på en lytter men JEG VOVER det.

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 11-02-07 04:50

Her er HijackThis-loggen:
Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
E:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
E:\WINDOWS\system32\slserv.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
E:\Programmer\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
E:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
E:\Programmer\inKline Global\PC Booster\pcbooster.exe
E:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
E:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
E:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
E:\Programmer\Atomic Clock Sync\Atomic.exe
E:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
E:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe
E:\Programmer\Pro Imaging Powertoys\Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP\WinColorReminder.exe
E:\PROGRA~1\MICROS~2\rapimgr.exe
E:\Programmer\Skype\Plugin Manager\SkypePM.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
E:\Programmer\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe
E:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
E:\WINDOWS\FSScrCtl.exe
E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.exe
E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.BIN
E:\Programmer\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
E:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
E:\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Windows Internet Explorer provided by Yahoo!
R3 - URLSearchHook: (no name) - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - (no file)
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: AltaVista Toolbar - {4E7BD74F-2B8D-469E-92EA-EC65A294AE31} - E:\WINDOWS\DOWNLO~1\CONFLICT.1\ALTAVI~1.DLL
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - E:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security 2006 - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - e:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: AltaVista Toolbar - {4E7BD74F-2B8D-469E-92EA-EC65A294AE31} - E:\WINDOWS\DOWNLO~1\CONFLICT.1\ALTAVI~1.DLL
O3 - Toolbar: Norton Internet Security 2006 - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - e:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "E:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ordbogen.com] E:\Programmer\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "E:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [IMEKRMIG6.1] E:\WINDOWS\ime\imkr6_1\IMEKRMIG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "E:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] E:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PC Booster] E:\Programmer\inKline Global\PC Booster\pcbooster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PwrUpTweakMe] E:\WINDOWS\system32\PuXpTwks.exe /TWEAK
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "E:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Atomic.exe] E:\Programmer\Atomic Clock Sync\Atomic.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "E:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [RamBooster] C:\Programmer\RamBooster\Rambooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "E:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [WinColorReminder] E:\Programmer\Pro Imaging Powertoys\Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP\WinColorReminder.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMP Plugin] E:\Programmer\Windows Media Player Plugin\wmplugin.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = E:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.1.lnk = E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\quickstart.exe
O4 - Startup: Screen Saver Control.lnk = E:\WINDOWS\FSScrCtl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: Google Updater.lnk = E:\Programmer\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe
O4 - Global Startup: Scanner Finder.lnk = E:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: AltaVista Sökning - file://E:\Programmer\ALTAVISTA Toolbar\Cache\SelectedContextSearch.htm
O8 - Extra context menu item: Translate - file://E:\Programmer\ALTAVISTA Toolbar\Cache\SelectedContextTranslation.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\Downloads\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\Downloads\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {11260943-421B-11D0-8EAC-0000C07D88CF} (iPIX ActiveX Control) - http://www.ipix.com/viewers/ipixx.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} (LSSupCtl Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {2EF3FB47-7B1E-4536-BA4D-51427BD45DFA} - http://www.pixaco.dk/static/download/pixacodndupload.cab
O16 - DPF: {3451DEDE-631F-421C-8127-FD793AFC6CC8} (ActiveDataInfo Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {44990200-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} (Symantec SmartIssue) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {44990301-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} (Symantec Script Runner Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsr.cab
O16 - DPF: {4E7BD74F-2B8D-469E-92EA-EC65A294AE31} (AltaVista Toolbar) - http://toolbar.altavista.com/static/toolbar/altavista.cab?r=1166527309
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/qtinstall.info.apple.com/lupin/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1155321705468
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1154097634609
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2005111401/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {86A88967-7A20-11D2-8EDA-00600818EDB1} (ParallelGraphics Cortona Control) - http://www.parallelgraphics.com/bin/cortvrml.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - E:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - E:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - E:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\comHost.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - E:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - E:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - - E:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Windows Media Player Network Sharing Service (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - E:\Programmer\Windows Media Player\WMPNetwk.exe (file missing)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 13:10

Prøv lige at afinstallere Alta Vista toolbaren. Den er ikke snavs, men det ser ud til at den laver noget "ballade".

Og så rydder vi lige lidt op i nogle overflødige linier, og andet der måske kan drille:

Kør en scanning med HijackThis, så du kan se alle filer. Luk alle vinduer, sæt flueben ved disse linier, og klik fix checked.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Windows Internet Explorer provided by Yahoo!
R3 - URLSearchHook: (no name) - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - (no file)
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: AltaVista Toolbar - {4E7BD74F-2B8D-469E-92EA-EC65A294AE31} - E:\WINDOWS\DOWNLO~1\CONFLICT.1\ALTAVI~1.DLL
O3 - Toolbar: AltaVista Toolbar - {4E7BD74F-2B8D-469E-92EA-EC65A294AE31} - E:\WINDOWS\DOWNLO~1\CONFLICT.1\ALTAVI~1.DLL
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: AltaVista Sökning - file://E:\Programmer\ALTAVISTA Toolbar\Cache\SelectedContextSearch.htm
O8 - Extra context menu item: Translate - file://E:\Programmer\ALTAVISTA Toolbar\Cache\SelectedContextTranslation.htm
O16 - DPF: {4E7BD74F-2B8D-469E-92EA-EC65A294AE31} (AltaVista Toolbar) - http://toolbar.altavista.com/static/toolbar/altavista.cab?r=1166527309

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 11-02-07 13:21

Btw, denne linie fortæller at der er sat restriktioner på IE`s indstillinger. Har du selv kendskab til de restriktioner ?

Fixningen fjerner restriktionerne.

O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 12-02-07 12:08

Det hjalp desværre ikke at fjerne Altavista-toolbaren og at slette ovennævnte linier. Nu ser HijackThis-loggen således ud:
Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
E:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
E:\WINDOWS\system32\slserv.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
E:\Programmer\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
E:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
E:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
E:\Programmer\inKline Global\PC Booster\pcbooster.exe
E:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
E:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
E:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
E:\Programmer\Atomic Clock Sync\Atomic.exe
E:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
E:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe
E:\Programmer\Pro Imaging Powertoys\Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP\WinColorReminder.exe
E:\PROGRA~1\MICROS~2\rapimgr.exe
E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
E:\Programmer\Skype\Plugin Manager\SkypePM.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
E:\Programmer\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe
E:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.exe
E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.BIN
E:\WINDOWS\FSScrCtl.exe
E:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Programmer\Mozilla Thunderbird\thunderbird.exe
E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
E:\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - E:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security 2006 - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - e:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security 2006 - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - e:\programmer\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "E:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ordbogen.com] E:\Programmer\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "E:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [IMEKRMIG6.1] E:\WINDOWS\ime\imkr6_1\IMEKRMIG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "E:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] E:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PC Booster] E:\Programmer\inKline Global\PC Booster\pcbooster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PwrUpTweakMe] E:\WINDOWS\system32\PuXpTwks.exe /TWEAK
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "E:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Atomic.exe] E:\Programmer\Atomic Clock Sync\Atomic.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "E:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [RamBooster] C:\Programmer\RamBooster\Rambooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "E:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [WinColorReminder] E:\Programmer\Pro Imaging Powertoys\Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP\WinColorReminder.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMP Plugin] E:\Programmer\Windows Media Player Plugin\wmplugin.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = E:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.1.lnk = E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\quickstart.exe
O4 - Startup: Screen Saver Control.lnk = E:\WINDOWS\FSScrCtl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: Google Updater.lnk = E:\Programmer\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe
O4 - Global Startup: Scanner Finder.lnk = E:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\Downloads\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\Downloads\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {11260943-421B-11D0-8EAC-0000C07D88CF} (iPIX ActiveX Control) - http://www.ipix.com/viewers/ipixx.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} (LSSupCtl Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {2EF3FB47-7B1E-4536-BA4D-51427BD45DFA} - http://www.pixaco.dk/static/download/pixacodndupload.cab
O16 - DPF: {3451DEDE-631F-421C-8127-FD793AFC6CC8} (ActiveDataInfo Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {44990200-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} (Symantec SmartIssue) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {44990301-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} (Symantec Script Runner Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsr.cab
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/qtinstall.info.apple.com/lupin/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1155321705468
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1154097634609
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2005111401/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {86A88967-7A20-11D2-8EDA-00600818EDB1} (ParallelGraphics Cortona Control) - http://www.parallelgraphics.com/bin/cortvrml.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - E:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - E:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - E:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\comHost.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - E:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - E:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - - E:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Windows Media Player Network Sharing Service (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - E:\Programmer\Windows Media Player\WMPNetwk.exe (file missing)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-02-07 18:06

Jeg kan dæleme (pardon my french) ikke se hvad der blokerer. Men der er nogle restriktioner et eller andet sted, og de kan for det meste fjernes med Dial-A-Fix. Så prøv at hente det her http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml

Kør Dial-A-Fix, klik på policies og fjern (remove) de restriktioner der måtte vise sig.

Klik derefter på Tools (hammeren). Marker Repair permisionsog klik GO. Når den er færdig (kan tage lidt tid), så genstart, og se om det gør tricket.

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 13-02-07 14:01

Giv mig STYRKE!!! Jeg har kørt Dial-A-Fix, og jeg har prøvet at fjerne IE helt (også i mappen "Windows-komponenter") og geninstallere den, men ingenting hjælper!!! HijackThis-loggen ser nu sådan ud:
Logfile of HijackThis v1.99.1
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
E:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
E:\WINDOWS\system32\slserv.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
E:\Programmer\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
E:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Unload\hpqcmon.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnf.exe
E:\Programmer\inKline Global\PC Booster\pcbooster.exe
E:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
E:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe
E:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
E:\Programmer\Atomic Clock Sync\Atomic.exe
E:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
E:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe
E:\Programmer\Pro Imaging Powertoys\Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP\WinColorReminder.exe
E:\PROGRA~1\MICROS~2\rapimgr.exe
E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
E:\Programmer\Skype\Plugin Manager\SkypePM.exe
E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BlueSoleil.exe
E:\Programmer\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe
E:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
E:\WINDOWS\FSScrCtl.exe
E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.exe
E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\soffice.BIN
E:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
E:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
E:\Downloads\hijackthis\HijackThis.exe
E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - E:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security 2006 - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - e:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security 2006 - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - e:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "E:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] E:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb09.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ordbogen.com] E:\Programmer\CoolSystems\ordbogen.com\ordbogen.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] E:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "E:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [IMEKRMIG6.1] E:\WINDOWS\ime\imkr6_1\IMEKRMIG.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "E:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [CamMonitor] E:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\\Unload\hpqcmon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Share-to-Web Namespace Daemon] E:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PC Booster] E:\Programmer\inKline Global\PC Booster\pcbooster.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [PwrUpTweakMe] E:\WINDOWS\system32\PuXpTwks.exe /TWEAK
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "E:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Atomic.exe] E:\Programmer\Atomic Clock Sync\Atomic.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "E:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [RamBooster] C:\Programmer\RamBooster\Rambooster.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "E:\Programmer\Microsoft ActiveSync\wcescomm.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [WinColorReminder] E:\Programmer\Pro Imaging Powertoys\Microsoft Color Control Panel Applet for Windows XP\WinColorReminder.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMP Plugin] E:\Programmer\Windows Media Player Plugin\wmplugin.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] E:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.1128.5462\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = E:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.1.lnk = E:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\quickstart.exe
O4 - Startup: Screen Saver Control.lnk = E:\WINDOWS\FSScrCtl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = E:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BlueSoleil.lnk = ?
O4 - Global Startup: Google Updater.lnk = E:\Programmer\Google\Google Updater\GoogleUpdater.exe
O4 - Global Startup: Scanner Finder.lnk = E:\Programmer\ScanWizard 5\ScannerFinder.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_11\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\Downloads\adgangforalle.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Adgangforalle.dk fjernbetjening - {0AD5A451-967F-46BD-9F5E-39247D7FC77F} - E:\Downloads\adgangforalle.exe
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - E:\PROGRA~1\MICROS~2\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {11260943-421B-11D0-8EAC-0000C07D88CF} (iPIX ActiveX Control) - http://www.ipix.com/viewers/ipixx.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {1F2F4C9E-6F09-47BC-970D-3C54734667FE} (LSSupCtl Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/LSSupCtl.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {2EF3FB47-7B1E-4536-BA4D-51427BD45DFA} - http://www.pixaco.dk/static/download/pixacodndupload.cab
O16 - DPF: {3451DEDE-631F-421C-8127-FD793AFC6CC8} (ActiveDataInfo Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {44990200-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} (Symantec SmartIssue) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {44990301-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} (Symantec Script Runner Class) - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsr.cab
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/qtinstall.info.apple.com/lupin/us/win/QuickTimeInstaller.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1155321705468
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1154097634609
O16 - DPF: {6E5A37BF-FD42-463A-877C-4EB7002E68AE} (Trend Micro ActiveX Scan Agent 6.5) - http://housecall65.trendmicro.com/housecall/applet/html/native/x86/win32/activex/hcImpl.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2005111401/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {86A88967-7A20-11D2-8EDA-00600818EDB1} (ParallelGraphics Cortona Control) - http://www.parallelgraphics.com/bin/cortvrml.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - E:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - E:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - E:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - E:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - E:\Programmer\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - E:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\comHost.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - E:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - E:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - E:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - - E:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - E:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Windows Media Player Network Sharing Service (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - E:\Programmer\Windows Media Player\WMPNetwk.exe (file missing)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 13-02-07 16:20

Prøv lige at skifte startsiden inde i SuperAntiSpyware, og sæt den til at fastholde den. Prøv evt også lige at tjekke Norton igennem for indstillinger der kunne påvirke det.

Prøv også lige at sætte Google til at være standard søgemaskine.

Hvordan ser det ud der hvor du skifter startsiden i IE ? Er startsiden "grånet ud", eller kan du komme til at skrive noget i stedet for MSN ?

Ellers prøv at starte op i fejlsikret, og fix alle disse linier (kan du ikke se dem allesammen, så fix resten i normal tilstand):

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

Og skift startsiden igen.

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 14-02-07 11:47

"Om jeg er tosset? Nej, jeg bruger bare "Microblød"!". Desværre virkede ovennævnte HELLER IKKE, startsiden i Norton´en er også angivet korrekt!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-07 11:50

blot en strøtanke- men hvad står der på den side du kommer ind på - er det noget med indstillinger der kan vedrøre ie7 ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-07 11:56

til ovennævnte fordi IE jo vælger netop msn som startside som standard hvis andet ikke er valgt

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 320 point
Dato : 14-02-07 15:28

Du svarede ikke på det her:

Hvordan ser det ud der hvor du skifter startsiden i IE ? Er startsiden "grånet ud", eller kan du komme til at skrive noget i stedet for MSN ?

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 15-02-07 15:35

Nej, startsiden var ikke "grånet ud", men du har været tæt på løsningen, stl_s!! Jeg fik løsningen i spywarefri.dk´s forum, og den kan ses her: http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35351, så derfor accepterer jeg dit svar!
Tak for hjælpen til jer alle!

Godkendelse af svar
Fra : jens2990

Dato : 15-02-07 15:35

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-02-07 15:58

Godt det lykkedes . Men undrer mig bare, at scanneren/scannerne ikke reagerede når du ændrede startsiden.

Kommentar
Fra : jens2990

Dato : 15-02-07 16:49

Det undrer også mig, men IT-vejene er jo uransagelige!