/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Pris på nybyggeri
Fra : tjuel
Vist : 678 gange
250 point
Dato : 10-02-07 11:25

Hej!

Vi bor i et gammelt stuehus på landet som vi overvejer at rive ned og erstatte med et helt nyt hus.

Jeg kunne godt bruge et kvalificeret bud på byggepriser udfra nedenstående specifikationer....

Grundplan 200 m2 heraf ca. 60 m2 garage (10x20 meter)
Tag etagen skal også udnyttes.
Materialer: røde sten og skiftereternit.
Generelt bygget med standard materialer.
Angiv venligst hvad prisen inkluderer.
Beliggenhed: Struer kommune i Vestjylland. Byggetidspunkt: 2009

Ovenstående er kun til brug for vores overvejelser, senere vil vi inddrage en arkitekt i arbejdet.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-02-07 11:28

Jo det er jo så ligetil.
2 millioner skal du bruge.
Husk det er dyrt at rive ned og fjerne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 11:35

Ja det er nok i den størrelsesorden.....

INGEN her på Kandu eller andre steder kan fortælle dig prisen.....

Der er tusindvis af detaljer der giver indflydelse....

Alt fra grundens beskaffenhed og til skorsten.....

Så der skal du have et KONKRET tilbud fra enten et typehusfirma eller en murermester (når du har tegningerne).....

Kommentar
Fra : Mark77

Dato : 10-02-07 12:00

Lige præcis. det er alt for få detaljer. Og et decideret tilbudsgrundlag vil kræve plan, snit, facade og detajle tegninger....

Men jeg kan råde dig til at snakke med en håndværker og få oplyst kvardratmeter priser for henholdsvis nedrivning og opbygning. Han vil hurtig kunne give dit et slag på det med dine ovennævnte informationer.

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 10-02-07 12:06

Hej

Foreløbig tak for jeres indlæg. Jeg er fuldt ud klar over at det kun bliver en meget grov pris. Imidlertid var det også hvad jeg var ude efter.

Jeg ved at de fleste entrepenører kan give en ca. pris ud fra mine oplysninger og jeg håbede at der lige var sådan en tilstede på Kandu.

Hvordan kommer Teil frem til de 2 millioner?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-07 12:19

Et nyt hus koster ca. 10.000 pr kvadratmeter......

Det er en GROV pris, da det HELT kommer an på materialer osv....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-02-07 13:25

Teil bor nabo til en entrepenør, han hilser og siger, - for mindre vil han ikke
påtage sig arbejdet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-02-07 13:33

hvis du skal have et nøglefærdigt hus der lever op til dagens standard og energikrav, skal du afsætte godt 13000 pr m2. dertil kommer fjernelse af det gamle hus. det kan variere en del i pris, da det f.eks kommer an på om der er asbest i tagbeklædningen.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 10-02-07 16:00

hvis du kommer med en KVALIFICERET materialeliste, hvor såvel tun numre som vvs nr er angivet skal jeg med fornøjelse gi dig et bud, den givne pris vil være frit leveret i hele mængder. med forbehold mod leveringsproblemer - prisstigninger...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-02-07 09:26

Jeg tror du får bedre held med denne side.
Entreprenører roder ikke rundt på kandu.
http://www.mesterguiden.dk/

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 11-02-07 13:38

ja prøv det, god fornøjelse

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 11-02-07 14:58

Ikke under 14.000 kr /m2 med dagens priser. Når du river det gamle hus ned, hvor vil du så bygge? Der kan skulle noget ekstra på jorden før du kan bygge.

Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 12-02-07 16:44

De priser du får oplyst her er meget optimistiske. Når du vil have et gammelt hus revet ned, og bygget et nyt på grunden, må du IKKE budgetere med mindre end 18000 kr pr boligm2 inkl have.(dvs, 14500 eksl moms)med mindre du selv skal forestå noget af arbejdet. Der er for mange variabler i det du nævner, for at kunne give dig en bedre pris. Bl.a hvordan er bundforholdene der hvor huset skal stå ? skal du have lavet haven ? Er der specielle klausuler på ejendommen ? Jeg har selv lige lavet et lille projekt, der omfattede totalrenovering af 2 badeværelser samt køkken og bryggers, Ialt 40m2 med udgravning af gammelt gulv samt støbning af nyt. det kostede 500000 kr alt inkl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 17:22

Tror byggeriet er opgivet

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 12-02-07 17:34

Selvfølgelig er byggeriet ikke opgivet.....måske jeg skal opgive at få et svar på Kandu

Indtil videre er der jo tale om en ret stor spredning! Jeg skal nok holde jer orienteret om sagen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 17:52

Citat
Jeg skal nok holde jer orienteret om sagen

Hvad skal vi orienteres om ???????

Det var da vist bedre at lukke spørgsmålet.....

Der er under alle omstændigheder INGEN der kan give dig en pris her......

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 12-02-07 18:02

Hej Refi!

Er ked af at det generer dig så voldsomt at jeg tillader mig at stille spørgsmål herinde. Har du en dårlig dag idag eller er du bare altid mavesur?

Egentlig kunne du bare lade være med at følge mere med....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-02-07 18:09

Jeg har hverken en dårlig dag eller andet.....

Fluebenet ryger også......

Det var såmænd kun så dit spørgsmål ikke gik i "glemmebogen"

Spørgsmålet du har stillet KAN ikke besvares på Kandu og om du bygger for 2 eller 3 mill. når du når dertil gavner ingen.....

Men held og lykke med foretagenet....