/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia Software Updater..?
Fra : NKSDK
Vist : 487 gange
200 point
Dato : 09-02-07 17:39

Hej

Jeg skriver, fordi I herinde plejer at være nogle hajer til lidt af hvert.

Min N73 skal opdateres med nyt software, hvilket Nokia jo har givet mulighed for, at man selv kan gøre med bl.a. denne model. Det kræver download og installation af en Nokia Software Updater. Det program har jeg hentet og installeret, og nyeste version af Nokia PC Suite er også på plads.

Jeg tilslutter min telefon og går i gang, men hver gang Nokia Software Updater skal starte op, kommer den ikke længere end til 'Starter program...' eller 'Starting application...' (jeg har prøvet flere sprogversioner).

På nettet ses, at mange verden over har dette problem, men tilsyneladende er der ligeså mange forskellige løsninger. Jeg har forsøgt at disable antivirus, firewall og alt muligt andet tænkeligt og utænkeligt, men intet hjælper - også specifik tilladelse i min firewall har jeg lavet uden gevinst.

Jeg kører XP sp2 - med alle opdateringer - Bullguard Internet Security pakken og trådløst net. I firewall'ens log kan jeg se, at connection fra Nokia Software Updater tillades af såvel remote som local host for derefter i samme sekund (næsten) at blive closed igen.

Jeg kan nævne, at jeg nogle steder på nettet er stødt på forslag om at disable al VPN, hvad det så end indebærer?

Kan I hjælpe vil jeg blive kisteglad - på forhånd tak for, at I i hvert fald forsøger.

Mvh
NKSDK

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 27-02-07 10:54

Hvordan forbinder du din mobil med din Pc? (hvis det da er igennem din Pc du vil opdatere din mobil?

Hvis du køre igennem Trådløs net, altså fra din Pc til din mobil, så kan VPN faktisk godt have noget at sige, da VPN i nogle tilfælde laver en form for kryptering som din mobil måske ikke kan arbejde sammen med.

Hvor er det at programmet står stille? er det på din mobil eller på din Pc?

Kommentar
Fra : NKSDK

Dato : 27-02-07 11:33

Jeg har faktisk selv løst problemet - Nokias service bryder sig ikke om, at den kaldende computerhar et navn, der rummer internationalt "forbudte" tegn.

Da jeg først prøvede at omdøbe pågældende PC, kørte det hele upåklageligt.

Tak for din interesse

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 27-02-07 17:37

Altid dejligt med et problem der er løst