/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
monitor slukker !
Fra : wiking_dane
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 09-02-07 14:54

hej
Er der nogle her
der har et bud på-Hvorfor min skærm
lige-pludselig slukker----------og kommer
med en hvisling......Jeg KAN tænde den igen
ved at tænde/slukke,på afbryderen gentagne gange.
mvh.Wiking_dane

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-02-07 14:55

Hvilken slags skærm er der tale om?

HVis det er en gammeldaws skærm, så er det nok katoderøret er der er ved at gå sig en tur = skærm snart kaput.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-02-07 14:56

(katoderør - er vist det der hedder "billedrør" på et TV - hedder det ikke det samme på en PC monitor ? )

Kommentar
Fra : wiking_dane

Dato : 09-02-07 14:59

hej
Det er en medion 19 t
ca fire år-tradisionel
Wiking_dane

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-02-07 15:55

Ja, så er jeg egentlig ikke i tvivl om, at det nok er katoderøret der er ved at gå sig en tur.

Det kan selvfølgelig også "blot" være et af printkortene, hvor en komponent er blevt "syg".
Men det korte af det lange er, at du skal nok forvente en begrænset levetid på skærmen fra nu af.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-02-07 16:05

Hej Wiking Dane

Din grafik kort er færdig. Da jeg selv haft den problem. Jeg har skiftet min grafik kort og min computer virker fint. Du må prove at skift din grafik kort.
Held og lykke
Mvh
pk2dk99

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-07 16:38

Det kunne selvfølgelig afprøves ved at sætte en anden skærm til istedet. Kender du ikke en du kan låne en af. Er problemet væk så var det slærmen, er det der stadig er det grafikkortet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-07 18:12

super helgardering fijala

min gamle skærm lavede samme nummer - og gik helt ud meget pludselig - så der var ingen tvivl

Anderledes har jeg oplevet at standbye eller strømstyring (sluk skærm efter x antal minutter) har givet netop de symtomer - en enkelt gang har jeg rettet en pc hvor det var nok at fjerne den mulighed - de andre gange krævede det en repair af pc´en.

som sagt (skrevet) så prøv med en anden skærm, hjælper det så ved du hvor problemet er uanset hvad

Kommentar
Fra : gobling

Dato : 09-02-07 19:39

Den skærm er færdig.

Ud og køb en ny. :)

medmindre der er garanti på

Kommentar
Fra : wiking_dane

Dato : 09-02-07 20:13

taak for alle indlæg-
jeg har en extra monitor,jeg tester den i week-
og såvil der nok komme syn for sagen-grafikkort/ell.skærm.

Godkendelse af svar
Fra : wiking_dane

Dato : 09-02-07 20:15

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 10-02-07 11:59

velbekomme og jeg krydser fingre for dig og din skærm. Men hvis det nu er skærmen kommer så det næste problem
Alm- eller flad-