/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Fastelavn,syet prinsessekrone
Fra : ekyt
Vist : 1231 gange
100 point
Dato : 08-02-07 22:13

Hej
Jeg vil gerne sy en prinsesse-krone i stof til min 4 årige datter, her til fastelavn. Blot for at det ikke skal være en traditionel prinsesse krone i pap der går i stykker efter en ½ time.
Har du en syopskrift eller ved du hvor jeg kan find en.

På forhånd tak.
ekyt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-07 23:22

Jeg tror ikke på det kan være så svært uden mønster..

Du tegner den først af på mønsterpapir evt. avispapir, når du har lavet en model du kan bruge
klipper du den i stof x2, som mellemlag ville jeg bruge pladevat.

Du læggger alle tre lag sammen, pladevat og under det selve kronen, kronestoffet skal være ret
mod ret. Derefter vender du, så pladevattet kommer ind i mellem, kantstik evt alle takkerne. Sæt evt. elastik i så den kan blive siddende.

God fornøjelse både med det kreative og fastelavnsfesten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-07 23:25
Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-02-07 12:31

Kan du ikke købe en papkrone og beklæde den med det stof, som du ønsker.

Pappet vil afstive den, så den ikke falder sammen.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-07 11:46

Fik din datter så sin prinsessekrone