/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
isolerings granulat
Fra : malledaffy
Vist : 4634 gange
121 point
Dato : 08-02-07 20:09

Hej

Vi skal have efterisoleret hulmuren i vores hus, vi ved hvor vi kan leje en maskine til at blæse det ind med og kender en der kan betjene og ved hvordan alt skal gøres. Spørgsmålet er så, hvor kan jeg se priser på dette granulat. Har kigget en del på internettet og fundet ud af at Isover laver denne form for isolering.. Hvor køber jeg det og hvad koster det? Et link til en hjemmeside ville være perfekt!

Hilsen Malene

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-02-07 20:13

Der har lige været noget i "RABATTEN" på DR1, prøv at checke deres hjemmeside.

MVH

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-02-07 20:18

lad være med at bruge papiruld. det holder ikke hvad det lover. det falder sammen, og det fåes tilsyneladende i flere kvaliteter, hvoraf nogle suger fugt. har dyrtkøbte dårlige erfaringer med det.

Kommentar
Fra : malledaffy

Dato : 08-02-07 20:29

Hej viskinge

Desværre var der ingen hjælp at hente på DR.dk. Kun lidt info omkring det at isolere!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 20:37

Du finder ikke priser på den slags på nettet.....

Hvis du absolut vil gøre det selv så snak med dit lokale byggemarked vedr. levering.....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 08-02-07 21:48

Hej malledaffy!

Jeg vil lige blande mig, ikke i hvor du får granulat fra, men i din ide om at hulrumsisolerer.

Der er tre problemer ved hulrumsisolering:
Det ene problem er at der egentlig ikke er ret meget hulrum i en hulrumsmur.

For det første har er der masiv mur omkring alle vinduer.
For det andet er der ofte forneden fyldt op med overerskydende mørtel og murstensbrokker.
Det viser sig hvis du beregner hulrummet og køber isolering ud fra beregningen, vil du altid få noget tilovers.
Hvis du hulrumsisolere skal du sikre dig returret af overskydende matriale.

Det andet problem er at kulebroene ved vinduerne højst sansynligt vil give kondens problemer.

Det tredie problem ar at de udvnedige mursten tit begynder at frostsprænde nå der ikke mere trænge varme ud igemmem muren.

Bjørn lysseslukker!

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 09-02-07 08:30

BjornJ - jeg syntes du køre lidt skræmme kampagne lige nu.

Det du nævner kan jeg overhovedet ikke genkende fra vores eget hus. Det er muligt at de ting du nævner forekommer i huse af nyrer dato.

Vores hus der er fra 1911, og vi har fået hulmurisoleret med indblæst Rockwoll. En energi test vi fik lavet for nogle år siden viser en perfekt isolering.
Vi har løbende udskiftet gamle vinduer og døre i huset. Ved den lejlighed har vi kunne se ind i hulmuren, og se hvor pænt Rockwollen ligger.

Vi er ikke i tvivl om at det har gavnet i vores hus, så tro ikke du kan genirealisere alle huse.

Her er et link til Rockwoll http://www.rockwool.dk/sw8741.asp

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-02-07 09:47

trimare46 skriver:
Lad være med at bruge papiruld. det holder ikke hvad det lover. det falder sammen, og det fåes tilsyneladende i flere kvaliteter, hvoraf nogle suger fugt. har dyrtkøbte dårlige erfaringer med det.
For 7 år siden fik vi lagt 150 mm på vores loft, 130 kvm. samt hulmuret vores garage.Vores loftisolering er helt tørt og IKKE faldet sammen. Efter vi fik hulmuret vores uopvarmede garage, har vi ikke haft frostgrader i den siden! Det har hos os fuldt ud holdt hvad det lovede!

Det kostede i omegnen af 12.000 kr. at få blæst dette papirgranulat ind. Prisen på loftet var stort set det samme som jeg skulle betale en tømrer for at lægge alm. isolering ud. Prisen er med moms og hele svineriet". Og så blev det hele ordnet på én dag!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 09-02-07 11:00

dem der var med i rabatten kostede det 35.000 for HELE huset. Det sys jeg er billigt, de kom til, at spare 2000 kr om måneden i varme bagefter. Se evt programmet på dr.dk/rabatten. Det var et godt program at se hvis du overvejer at hulrumsisolere.

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 121 point
Dato : 09-02-07 11:37

Til arnely

Det er ikke en skræmmekampagne, men en velment orientering.
Formålet er alene at gøre opmærksom på hvordan det kan gå.
Selvfølgelig har det betydning hvornår og hvordan huset er bygget.
Huset hvor murstenene frostsprængte var bygget ca. 1935.

Det er da glædeligt at der nogen der har gode erfaringer, elers var isoleringsmåden nok og så gået af mode.
I dit tilfælde, hvor du kunne se isoleringen, da du skifttede vinduerne ud, har huset ikke murede lysninger, og så har du heller ikke kuldebroer.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : malledaffy

Dato : 09-02-07 13:30

Tak for svaret BjornJ.