/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Mikroovn - fritstående ?
Fra : CLAN
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 08-02-07 17:36

Hej
Kan det virkeligt passe... at man kun kan få mikroovne (fritstående - ikke indbygning) med drejetallerken? Vores gamle Voss er med drejehoved, og står for udskiftning, men kan jeg finde en af samme type... nope !

Er der nogen som har kendskab til modeller hvor hovedet og ikke bunden (tallerken) drejer???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 17:39

Citat
Er der nogen som har kendskab til modeller hvor hovedet og ikke bunden (tallerken) drejer

Den du har må da vist være mange år gammel....

Har aldrig set andre typer end med drejetallerken.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 17:50
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-07 18:06

Nope, men den ligner Ja, det er en ældre sag som hedder Voss
Type CB, Model MOA2311 (1200W /25L)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 18:13

Kunne jo så være at denne var af samme type.....

Der er iøvrigt en mere lige til højre i billedet....

Det er da et forsøg værd at ringe eller skrive....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-07 18:27

refi... jeg skal ha' en ny (sprit ny) - og lillemor "ønsker" den i børstet rustfri

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 18:32

Det var en anden snak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 18:57

Tror som sagt IKKE du undgår drejetallerken (det er sikkert noget med sikkerhed), men på vores kan tallerkenen (selvfølgelig) tages ud og en rist sættes ind....

Derved undgår du rotationen....

Det tror jeg kan lade sig gøre på de fleste....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-07 19:10

jamen... fordeles varmen så jævnt/ligeligt, hvis man indsætter et ovalt fad (stort)?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-07 19:44

Hvilken varme ??????

Det er microbølger vi taler om ikke ????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-02-07 20:06

Hold nu refi... du ved godt hvad jeg mener (håber jeg da), det er selvfølgelig ikke mikrobølgerne, ovnen eller fadet, men det der er i fadet

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-07 21:36

Det kommer jo lidt an på HVAD der er i fadet....

Og om "kanonen" sidder foroven eller i siden af ovnen.....

En stor oksesteg vil nok give problemer.....

Men hvorfor ikke bare stille det ovale fad på den roterende tallerken....

Det er jo bare et spørgsmål om "ovnstørrelse"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-07 11:52

Hej igen... vi lukker og slukker, og siden du var den eneste aktive, ja så bliver det dig refi
Citat
Men hvorfor ikke bare stille det ovale fad på den roterende tallerken....
Det er jo bare et spørgsmål om "ovnstørrelse"

Lige netop det jeg sagde til lillemor.... så hun må "nøjes" med så'n en
Hygge... og go' weekend
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 09-02-07 11:52

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-07 12:23

Selv tak

Og God Weekend

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 22-03-07 16:57

de fleste micro ovne har en stopknap for rotation,et tryk og den roterer ikk' mere