/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Skridsikkert Dæk
Fra : TEAS
Vist : 2832 gange
50 point
Dato : 11-01-03 08:36

Hvordan laver jeg et skridsikkert dæk på glasfiber,
det skal være på for og agt.dæk.
TEAS

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 09:11

"TEAS" <TEAS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:9OPT9.33375

> Hvordan laver jeg et skridsikkert dæk på glasfiber,
> det skal være på for og agt.dæk.

Enten lægger du Treadmaster på, men det vil løbe op i kr. 700-800 pr.
kvadratmeter. Alternativt kan du male dækket, og så tilsætter du enten rent
sand (fuglesand) eller Hempels små glasperler i sidste lag maling. Sand
fungerer glimrende og bruges bl.a. på orlogsværftet samt alle marinens
fartøjer.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-03 10:10

Eller du kan bruge karborundum-pulver som i dette eksempel: http://www.dr.dk/leth/raad_sider/2003/030106Skridsikkert%20gulv.htm

Mvh

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 12-01-03 01:35

Jeg var ombord en dykkerbåd i grækenland engang. Den havde korthåret kunstgræs tæppe limmet fast på sol dækket og agter platfomen og noget i stil med "tæretagpap" på trapperne.

Man skal nok undersøge markedet for lim der er saltvands fast.

Det ahvde en fed effekt med alt det grønne ude i det blå

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-03 19:40

Man skal dog være opmærksom på, at det kommer en tydeligt mærkbar ekstra
slid på alt tøj, når man bruger sand i malingen. Delikate materialer ligesom
i vandtætte påklædning bliver slift på sømmene og bliver utæt og falder fra
hinanden efter en sæson. Jeg har prøvet det. Trust me.

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> wrote in message
news:avojjn$1fva$1@news.cybercity.dk...
> "TEAS" <TEAS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:9OPT9.33375
>
> > Hvordan laver jeg et skridsikkert dæk på glasfiber,
> > det skal være på for og agt.dæk.
>
> Enten lægger du Treadmaster på, men det vil løbe op i kr. 700-800 pr.
> kvadratmeter. Alternativt kan du male dækket, og så tilsætter du enten
rent
> sand (fuglesand) eller Hempels små glasperler i sidste lag maling. Sand
> fungerer glimrende og bruges bl.a. på orlogsværftet samt alle marinens
> fartøjer.
>
> Claus
> --
> ***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
> ********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
> *************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
> ****************** www.rydstroem.com *******************
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-01-03 21:17

Hej
et godt bud kunne være Hempels DECOLAY - 200,- pr. dåse
til ca. 6 m2 - jeg har brugt det på alle de både jeg har haft, virker OK
men tager lang tid inden den hærder helt, måske et halv års tid, er
gå tør efter et døgn. brug en lille rulle med skum struktur.

MVH
Hans Olsen

"TEAS" <TEAS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9OPT9.33375$Hl6.3566678@news010.worldonline.dk...
> Hvordan laver jeg et skridsikkert dæk på glasfiber,
> det skal være på for og agt.dæk.
> TEAS
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-01-03 22:13

hvis du bruger sand skal du slibe med en slibesten så di ikke er skarb
så gi et lag malling
så ødelægger det ikke tøjet
"Jens Ewerling" <ewerling@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3e245a1b$0$246$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Man skal dog være opmærksom på, at det kommer en tydeligt mærkbar ekstra
> slid på alt tøj, når man bruger sand i malingen. Delikate materialer
ligesom
> i vandtætte påklædning bliver slift på sømmene og bliver utæt og falder
fra
> hinanden efter en sæson. Jeg har prøvet det. Trust me.
>
> "Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> wrote in message
> news:avojjn$1fva$1@news.cybercity.dk...
> > "TEAS" <TEAS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:9OPT9.33375
> >
> > > Hvordan laver jeg et skridsikkert dæk på glasfiber,
> > > det skal være på for og agt.dæk.
> >
> > Enten lægger du Treadmaster på, men det vil løbe op i kr. 700-800 pr.
> > kvadratmeter. Alternativt kan du male dækket, og så tilsætter du enten
> rent
> > sand (fuglesand) eller Hempels små glasperler i sidste lag maling. Sand
> > fungerer glimrende og bruges bl.a. på orlogsværftet samt alle marinens
> > fartøjer.
> >
> > Claus
> > --
> > ***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
> > ********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
> > *************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
> > ****************** www.rydstroem.com *******************
> >
>

Kommentar
Fra : Lyhnet

Dato : 09-03-03 17:32

TEAK!! Der er ikke noget der efter min mening slår at lægge teak på. Det bør ikke behandles med olie, men blot holdes rent for alger og andet ved en behandling med en lidt skrap Clorin opløsning 2 til 3 gange om året. Så vil træet naturlige ruhed give dig fodfæste. Det er lidt dyrt, men så dyrt er det heller ikke. Og så er det flot. Finn

Kommentar
Fra : Lyhnet

Dato : 09-03-03 17:32

TEAK!! Der er ikke noget der efter min mening slår at lægge teak på. Det bør ikke behandles med olie, men blot holdes rent for alger og andet ved en behandling med en lidt skrap Clorin opløsning 2 til 3 gange om året. Så vil træet naturlige ruhed give dig fodfæste. Det er lidt dyrt, men så dyrt er det heller ikke. Og så er det flot. Finn

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 08-02-04 21:53

Tak for svaret kanjegik.

mvh
Teas