/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Bagved liggende sider
Fra : johnschroederhansen
Vist : 749 gange
100 point
Dato : 08-02-07 15:13

Hej
jeg er ved at lave en hjemmeside. jeg har en forside og derudover 6 sider som man kan link´e sig til.
problemet for mig er, at når man klikker sig ind til side 2, åbner en nye side, som man så skal maksimere. Så klikker man sig tilbage til forsiden for at åbne side 3, som så åbner en ny side som så skal maksimeres, osv osv. til sidst ligger der jo 6-7 sider i bunden, som jo så skal lukkes igen.
Det er jo ikke særlig brugervenligt , vel ?
Hvordan gør jeg så man kan navigere rundt på siderne uden at skulle åbne, maksimere (og lukke efter sig til sidst)
Med venlig hilsen John

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 08-02-07 15:28

Kan du ikke bare åbne undersiderne i det samme vindue som hovedsiden ved at bruge "_self" i stedet for "_blank" i target-definitionen?

Kommentar
Fra : labuni

Dato : 08-02-07 17:31

findovia har helt ret.

Hvis ikke der står "_blank" nogen steder i din html-tekst, så send lige html-teksten her, så vi evt. kan se hvor fejlen er.

Hvis du bruger et eller andet program til at lave hjemmesiden i, skal du i egenskaber for linket vælge, at den nye side skal åbne i samme vindue.

Kommentar
Fra : johnschroederhansen

Dato : 08-02-07 19:51

Hej Findova og Labuni
Det virkede fint at ændre til _self, men jeg glemte at skrive at jeg bruger rammer, og at menu´en er i en smal ramme.
Er det muligt at få de bagvedliggende sider på hele skærmen ?

Accepteret svar
Fra : findovia

Modtaget 100 point
Dato : 08-02-07 20:07

Ja, så skal du bruge "_top", så vidt jeg husker. Det bliver ikke nødvendigvis hele skærmen, men hele vinduet. Hvis det fylder hele skærmen, ja, så bliver det hele skærmen.

Godkendelse af svar
Fra : johnschroederhansen

Dato : 08-02-07 20:23

Tak for svaret findovia. Det er bare helt i _top, nu virker det.
med venlig hilsen John