/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Cykelferie i Danmark
Fra : pallenoc
Vist : 759 gange
200 point
Dato : 08-02-07 10:23

jeg ved godt jeg har oprettet denne tråd i en anden kategori og har også fået et par fine kommentarer, men jeg prøver også lige i denne kategori for at se om det ikke skulle være muligt at få et par kommentarer mere

Min familie, som består af min min kone og jeg plus to børn på 11 og 14 år, har besluttet at vi prøver at holde cykelferie herhjemme i Danmark til sommer.
Vi har ikke tidligere prøvet dette før og har derfor INGEN erfaringer på dette område.

Vores foreløbige planer går ud på at, vi vil cykle rundt/koncentrere os om det sydfynske, Ærø og måske til Lolland/Falster.

Er der nogle af jer som har prøvet at tage på cykelferie før og evt. kan give nogle gode tips og idéer til hvordan man planlægger en sådan ferie:
Hvad skal man have med?
Skal/bør man have cykeltrailer med...eller er den mere til gene end gavn?
Hvad med overnatning: (cykel)campingpladser, vandrehjem, bed and breakfast eller.... ?
Hvad skal man planlægge at distancer om dagen mht børnene(rent aldersmæssigt)?

Kender I evt. nogle gode relaterede links.

Ja, alle erfaringer er HJERTELIG velkomne

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 08-02-07 10:57

først vil jeg ønske jer en rigtig god tur.
jeg ville ikke tage en cykeltrailer med, men have en oppakning på hver cykel.
det er meget lettere at komme rundt uden trailer.
jeg ville foretrække at ligge ind på bead and breakfast..eller vandrehjem.
hvis du er lystfisker så husk fiskegrejet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-07 11:01

Der står mange gode ting på - Dansk cyklist forbunds hjemmeside- du kan bl.a. læse for og imod cykelanhænger mm

Rigtig god tur

http://www.dcf.dk/composite-68.htm

Kommentar
Fra : Undri

Dato : 14-02-07 13:01

Hi.

Jeg har arbejdet på et turistbureau i N-Jylland. Det var mange som henvendte sig til os med spørgsmål vedrørende overnatning, de bedste router med hensyn til børn mm. Vi svarede gerne på og hjælpede så meget som muligt. Jeg synes ad du skal henvende dig til turistbureau på det område I skal cykle rundt :)

I ønskes en rigtig god tur :)
Undri

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-04-07 17:58

Jeg prøver lige at forøge point, nu hvor det er forår og "campingfolket" så småt er ved at starte den kommende sæson

Mht til selve tråden, så har vi nu besluttet at tage til Bornholm i stedet for det sydfynske. Men "konceptet" er det samme: Cykelferie for hele familien

/Palle

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-07 23:11

Har du prøvet at "cykle" rundt på cansk syklist forbunds hjemmeside, der står rigtig mange gode ting

http://www.dcf.dk/composite-67.htm i dette link bl.a nogle ting i skal tage højde for inden i tager afsted.

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 23-04-07 20:02

MANGE Tak for svaret Nordsted1. Vi har besluttet os at tage til Bornholm og det er et fint link

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-04-07 20:11

Rigtig god cykelferie. ååh Bornholm, der kunne jeg godt tænke mig at komme igen, egentligt er det flovt at vi tager sydpå, når der er så mange skønne steder her i landet, men der er jo det med vejret, det kan være noget så usabilt.

Må i få solskin på jeres tur