/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Mikro-kort-fremviser
Fra : maya123
Vist : 669 gange
100 point
Dato : 11-01-03 06:29

Godmorgen
Jeg har opdaget, at man kan købe løse mikrokort, hvor køber jeg en fremviser og hvad koster en sådan og hvor køber jeg mikrokort ??? Jeg har mest afdøde slægtninge i København og på Sjælland. Rigtig god weekend fra maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 11-01-03 14:38

Tusinde tak. viv
Hvis jeg ønsker en helt ny, hvor køber jeg den så.? Er det kun Viborg der sælger kort ? Sælger de kort, der dækker hele landet ? Det var mange spørgsmål på en gang, men jeg håber du har svarerne. Et sidste spørgsmål, må være, tror du snart DIS bliver færdig med at indtaste alle oplysninger ved slægtsforskning, eller hvornår tror de er færdige med en komplet færdigtastning af oplysninger fra de forskellige Landsarkiver. Mange hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 11-01-03 17:18

Hej med dig
Du kan nøjes med at sætte en annonce i den avis der er mest læst på din egn, så skulle der være en mulighed for at få en microkort læser, de blev nemlige også brugt i bl.a. Isenkræm butiker og mange af de gamle butiker er lukkede og derfor står de rundt omkring også hos private. Microkort er steget til 17,25 kr.
Du kan se hvad du skal give og hvad du kan få her:
www.sa.dk/saf/salgservice/prisliste.htm, det er adresse i dansk data arkiv.
Håber du får held med at skaffe dig en maskine
Hilsen fra Freja

Accepteret svar
Fra : KaNi

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-03 23:28

Hej Maya

http://www.mikrodan.dk/marked/marked.htm
kan man være heldig at finde en brugt mikrokortlæser

Med venlig hilsen

KaNi

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 12-01-03 12:26

Tak for svaret KaNi.
Det link kan jeg med fordel bruge. God søndag og tak for svarerne til de andre også. Venlige hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : viv

Dato : 12-01-03 12:46

Hi,Hi Maya .....jeg tror bestemt FT indtastningerne,snart er færdige.....især nu hvor du,får dig en kortlæser,så kan du nemlig melde dig,som frivillig indtaster,af de manglende FT !

En del af dem udlånes gratis til dig,mod at du indtaster dem og sender resultatet retur.

Rigtig god fornøjelse,med dit nye apparat.

Venlig hilsen Viv.