/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
syrefrit smørremiddel
Fra : Mike_Wazoski
Vist : 1707 gange
200 point
Dato : 07-02-07 18:48

Jeg søger en forretning, hvor det er muligt at købe syrefrit fedt til mine kuglelejer - er der nogen som kan anbefale et godt og billigt sted at købe det?

(Og det skal ikke være syrefrit olie!)

mvh.

Mike Wazoski

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 200 point
Dato : 07-02-07 19:57

Skf har tuber med speciel kuglelefedt. forretninger med bilreservedele burde have det. Se i telefonbogen for dit lokalområde. Og hold dig fra billigmarkederne som Hansen. fl.

Det med syrefrit er en floskel. Der er ingen som bryger smørefedt baseret på organiske syreglycerider i dag. Det er menneskealdre siden man smurte lejer med afkog af døde dyr.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-07 20:04

Hvis du ikke kan finde nogen , så kan du henvende dig her og spørge efter fiorhandlere.

Profil
Firma : SKF Danmark A/S

Adresse: Søndre Ringvej 55
2605 Brøndby

Telefon: +45 4343 6633

Mobil:

Fax: +45 4396 6330

Web-site: www.skf.dk

E-mail: skf.danmark@skf.com

CVR-nr.: 39424118

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-07 20:09

Du spørger om et billigt sted . Kuglelejer er vigtige og ofte dyre. Man bruger kun lidt fedt og det koster en bagatel i forhold til reperation på grund af et defekt leje.
Prisen på fedtet burde være underordnet. Men det kan blive dyrt at spare på.
Der er mange typer afhængig af lejets data. Sør for at få det rigtige til formålet. "Universalfedt " er til høstvogne og legetøj.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-02-07 20:11

Husk også at med kuglelejer skal man være helt hysterisk med renlighed. Lidt snavs i lejet giver meget reduceret holdbarhed.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-02-07 20:22

Levnesmiddelindustrien bruger syrefrit fedt og olie. Men det indeholder ikke den store bære og smøreevne.
Her kan de levere eller skaffe alt i olie.
Jeg har brugt firmaet til specielle US maskiner, med særlige oliekrav.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-02-07 20:23

Nå ja det er måske godt med et link.
http://www.lcglad.dk/

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-02-07 22:04

Jeg vil give transor FULDSTÆNDIG ret! Om en tube god (kvalitets)fedt skulle koste 100,- kr eller 200,- kr spiller ingen rolle...OVERHOVEDET !!!!
Det gælder om at få den foreskrevne type til det pågældende leje og så er prisen UNDERORDNET.

De gange jeg hovedrenoverer en motor, gearkasse eller hvad det måtte være, så må det koste det ekstra så man efterfølgende er "tryg" ved dét!
Et er at det kan gå i stykker igen (hurtigere end "normalt) et andet er ALLE de ærgelser man har hvis det sker midt i ferien/sæsonen ...og det er helt sikkert at det gør det 9 ud af 10 gange

Så spar ikke "de forkerte" steder!

Held og Lykke med dit projekt

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 08-02-07 06:36

e.c: "Levnesmiddelindustrien bruger syrefrit fedt og olie."

Næh, så har transor mere ret. Man bruger 'stort set' ikke syreholdig olie mere - det er faktisk syreholdig olie der er det svære at skaffe. Lige netop i levnedsmiddelindustrien kan der dog være et lille syreindhold i nogen af de vegtabilske smøreolier (levnedsmiddelindustrien har behov for spiselige smøreolier). Også salatolien i køleskabet har et lille syreindhold - og er iøvrigt ikke nogen super smøreolie. Også mineralsk smøreolie fra før krigen kunne være rafineret med hjælp fra svovlsyre. Men i dag: Al normal olie er syrefrit.

Godkendelse af svar
Fra : Mike_Wazoski

Dato : 10-02-07 10:08

Tak for svaret transor.