/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Blærebetændelse
Fra : JRC
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 07-02-07 13:03

hejsa

Kan blærebetændelse smitte?
Og hvordan?

Er lige start på kur imod det.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 07-02-07 13:18
Godkendelse af svar
Fra : JRC

Dato : 07-02-07 14:24

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 07-02-07 14:33

Nej, men det kan brede sig til underlivsbetændelse og nyrebækkenbetændelse.

Så hold dig godt varm om bagen, og sid aldrig på en kold bænk el.lign.!

Hanne

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 07-02-07 21:27

Ved godt, at spørgsmålet er besvaret, men vil lige give mit besyv med.

Fik for første gang blærebetændelse i sommers (2006) og selvfølgelig lige 1 uge før afrejse til USA.

Sørg for at overholde pencilin-kuren. Ikke noget med at snyde nogle timer. Du skal når betændelsen/kuren er overstået altid sørge for at "tisse ud". Er du en pige, må du ikke sidde foroverbøjet på wc'et. Man skal sidde eller stå op, således at bækkenet ikke er trykket.

Når kuren er færdig, så få lige en urinprøve-tjek, for at være sikker på, at betændelsen er væk. Min var ikke efter en uge (kunne ikke selv mærke det) og jeg måtte derfor have en anden dosering/kur med på vores rejse.

Pøj pøj - det gør bare så av av