/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Tandlæge snyd
Fra : arch
Vist : 1659 gange
20 point
Dato : 07-02-07 13:03

Hej

Jeg har været hos min tandlæge og fået en regel mæssig tandrensning til ca. 1300 kr jeg føler mig helt vildt snydt og har påpeget det for ham, jeg har været til tilsvarende rensning som normalt koster 350 kr, jeg konfronteret ham og han sagde at det var en pardentose behandling ( det svare præcis til en tandrensning ) men han siger forskellen er at der er tandsten derfor er det en pardentose behandling.

Hvad kan man stille op ?

Hilsen

Aron

Accepteret svar
Fra : niller

Modtaget 30 point
Dato : 07-02-07 13:27

Hej Aron

Tandsten har ikke spor med pardentose at gøre, og alle folk danner tandsten, det er mundensbeskyttelse med fremmede bakterier, der er så nogle folk som danner mere tandsten end andre, men at få fjernet tandsten høre med i en almindelig tandrensning.

Det lyder som om din tandlæge vil skaffe sig nogle ekstra penge i starten af år 2007, så han kan tage det roligt i næste halvår. Jeg synes du skal nægte at betale din regning, og når du får rykkere, så skal du bare sende dem retur med et følgebrev som beskriver du føler dig uretfærdig behandlet, og ikke acceptere din regning.

Held og lykke med din regning.

Niller

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-07 13:45

En paradontalbehandling består i at tandkødslommerne bliver renset. Tandkødslommer er løst tandkød, som på den måde kan danne en slags lommer.

Du skal sige til din tandlæge at du ikke vil betale regningen og at du vil gå videre med det f.eks her

http://www3.kk.dk/Service/Sundhed%20og%20Sygdom/Tandlaege/Hvis%20du%20vil%20klage%20-%20Tandlaege.aspx

Hvis du vil være helt sikker i din sag, så konsultere en anden tandlæge, og forhør dig om hvorvidt du har paradentose, har du det, så bliver du nød til at betale din tandlægeregning.

Godkendelse af svar
Fra : arch

Dato : 07-02-07 14:33

Tak for svaret niller.

Problemet er at regningen er betalt på stedet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-07 14:36

arach.... det kunne være interessant for dig at hører hvad en anden tandlæge kunne sige til din paradentose, hvis en anden siger, du ikke har behov for en udvidet tandrensning ville jeg påtale det hos min tandlæge, og bede om at få pengene retur og derefter finde en anden tandlæge

Kommentar
Fra : arch

Dato : 09-02-07 11:09

Jeg har forgæves forsøgt at kontakte min tandlæge og klaget men han ringer ikke længere tilbage og tiden passer ikke rigtig ind at opsøge ham, en ting er sikkert jeg er 25 år og mine tænder er fine så jeg har ikke brug nogel Pardentose behandling.

Hele behandling tog ikke mere end 15 min da jeg har haft tandrensnig 4 gange før hos ham og betalt 350 kr pr. gang ved jeg hvad forskellen er i øvrigt er der på fakturaen en tandrodsrensning til 300 kr + 680 kr ( parandentose behandling ) defor havner regningen op på 1300 kr.

Hilsen

Aron

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-02-07 14:04

arch... jeg mente nu heller ikke at du skulle opsøge din egen tandlæge, men en anden som kunne sige om du havde begyndende paradentose, hvis du ikke har det, ville jeg bede den nye tandlæge skrive det ned, og det brev ville jeg vise til min egen tandlæge, og derefter bede om at få pengene retur, hvis han ikke vil det, ville jeg fortælle ham, at jeg ville gå videre med det