/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvad er WaterSafe, og hvord...
Fra : ps080171
Vist : 2383 gange
43 point
Dato : 07-02-07 11:05

Hvad er WaterSafe, og hvodan ser det ud?

"Jeg har snakket med vores leverandør, og han oplyser, at på Beko hedder vandstop- systemet watersafe, og det yder samme beskyttelse. Og Beko opvaskemaskine - model DUN5830 er watersafe."

Sådan svarer Nettorvet, hvor jeg har købt min nye vaskemaskine. Problemet er, at der i manualen er et billede af en slange med WaterSafe (der skulle angiveligt være noget plastic med indbygget elektronik om tilløbsslangen), men billedet passer ikke med, hvordan slangen i virkeligheden ser ud. Så nu er jeg i tvivl om, hvad der passer?

Jeg har et krev fra mit boligselskab om, at der skal være vandstop på maskinen, for at jeg må tage den i brug.

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 07-02-07 11:20

hej ps080171
Hvis du skulle være så uheldig at der ikke er watersafe påmaskinen ,kan disse waterblock købes løse til montering i alle byggevarehuse.
mvh mcloud blikkenslager

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-02-07 12:16

Watersafe og tilsvarende er ventiler på tilløbsslangen, som kun lukker en begrænset vandmængde ind. Hvis maskinens indtag er større (på grund af slangebrud i maskinen eller for lav indstilling), blokerer den og åbner først efter "reset", det vil sige efter at indgangstrykket har været taget af.
Udseendet varierer fra det ene fabrikat til det andet, fra den ene model/årgang til den anden.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : ps080171

Dato : 07-02-07 14:27

Ok, jeg er med på funktionen af WaterSafe / AcquaStop / Vandstop. Problemet er bare helt specifikt på denne model, at jeg ikke kan blive klog på, om det er monteret eller ej. Skal man altid kunne se det på slangen, eller kan det godt sidde skjult inde i maskinen?

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 43 point
Dato : 07-02-07 20:36

Få en beediget erklæring fra ham/hende, der har solgt dig maskinen!

Godkendelse af svar
Fra : ps080171

Dato : 08-02-07 10:46

Tak for svaret pbp_et.

Det er da nok egentlig det smarteste.