/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Præmie og startpenge
Fra : Kortoververden
Vist : 634 gange
200 point
Dato : 07-02-07 09:14

Mon der findes en tilgængelig oversigt over de forskellige pars startpenge, samt præmiepuljen i 6-dages løb?

Det er alle 6-dages løb der er interessante, men mest det københavnske

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-07 10:57

Tror ikke der findes nogen overdigt - højst formodninger....

Vi andre lægger jo heller ikke vores lønsedler frem til offentlig beskuelse...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-02-07 10:58

Hmm, præmiepenge er jo ikke hemmelige og de fleste sportsfolkd lønninger er jo mere eller mindre offentlige i forvejen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-07 11:41

Citat
sportsfolkd lønninger er jo mere eller mindre offentlige i forvejen

Det er vist de få....

Det man finder i medier osv. er som regel sponserkontrakter at de får så og så meget for at reklamere for et eller andet i en årrække.

Hvad en cykelrytter ( eller andre sportsfolk) får for at stille op er jo forskelligt efter deres "status"

Hvorimod præmiepenge som regel er kendt på forhånd...

Nok ved man hvad en sportsmand for får at stille op i internationale konkurrencer for sit land (det er jo noget de forhandler sig frem til og er ens for alle i teamet) men derudover tjener de jo en masse reklamepenge.....

Så jeg tror det vil blive umuligt at sammensætte en specifiks persons løn....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-07 11:45

Citat
Løn
Indtægten for en professionel varierer meget, og den afhænger både af sportsgren og individuelt talent. Jo mere succesrig man er, jo mere tjener man som regel også. Som hovedregel gælder, at kun de færreste og største stjerner tjener rigtig mange penge.

Indtægten består ofte af en fast løn, som udbetales af den klub, man har kontrakt med. Desuden kan den bestå af honorar for at deltage i stævner, de såkaldte startpenge, og af præmiebeløb for vundne konkurrencer.

Reklame- og sponsorkontrakter giver også indtægter i form af kontante beløb og betaling af udstyr, beklædning, forsikring, bil samt rejser og træningsophold.

En professionel kontrakt kan også indebære sikring af en række andre sociale goder, fx en opsparing, der kan anvendes til uddannelse eller til etablering af egen virksomhed, når karrieren er slut.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-02-07 11:46

refi

Du ved mange ting, men præmie og start penge i et cykelløb er ikke hemmelige, jeg ved at oplysningerne er tilgængelige, ved bare ikke hvor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-02-07 11:53

Nej - selvfølgelig er netop de to ting ikke hemmelige - men næppe reelle for indtægten....

Under alle omstændigheder fremgår de jo af regnskabet for det enkelte løb...

Så må du jo prøve at kontakte Det Københavnske 6-dagesløb - det er muligt de kan svare dig, men du finder ingen lister over de forskelliges indtægter....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 07-02-07 11:55

Det var heller ikke der es indtægter jeg spurgte til, men til deres start penge og præmiepengene