/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Krudtslam i løgsovsen!!!
Fra : bassenborg
Vist : 332 gange
25 point
Dato : 10-01-03 23:52

Hej alle!!!!!

Jeg leder efter en film jeg så i biffen som dreng(jeg er 35).
Den er med Terence Hill, og hedder (så vidt jeg husker), "KRUDTSLAM I LØGSOVSEN".
Det er det man kalder en "spaghetti western".
Den er(var) skide sjov. Hver gang helten(Terence hill) skal trække mod nogen, spørger han dem, "løg eller pistoler", og skurken siger næsten hver gang "løg", og så trækker han to løg op, og klemmer dem så der kommer løgsaft i deres øjne. Ha ha ha ha ha.
Håber der er nogen der ved hvad jeg snakker om.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 11-01-03 00:01

Det er helt sikker en af dem på listen her - http://www.terencehill.it/film_en.html

De danske title oversættelser er ikke med endnu men di skriver at de arbejder på det.
Måske kunne du hjælpe dem

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 25 point
Dato : 11-01-03 04:50

Her kan du se beskrivelser af alle de film Terence Hill har været med i og hvad de handler om mm. - http://us.imdb.com/Name?Hill,%20Terence

Men da min webbot ikke kunne krydsreferer Terence med onions(løg) i westerns, tænke jeg det muligvis kunne være en anden ?

Resultatet var Franco Nero (set her i Django - http://ia.imdb.com/media/imdb/01/I/45/49/81m.jpg )
Dårlig billed men kunne ikke ummidelbart finde bedre

Citat
Spaghetti Western (Il Cipollaro, ‘72)-Directed by Enzo G. Castellari-ITALY / SPAIN / W.GERMANY-Gee, how'd they come up with that title?? A large oil company is out to buy up all the land in a small town and those refusing to sell become victims of strange "accidents"! Franco Nero is the last one and he refuses to budge! He joins up with a newspaper reporter they obtain a confession from one of the killers who is then subsequently murdered by the town's corrupt sherif! Now they're really pissed and ready to fight the big boys! A comical Western starring Nero as the onion-munching Onion!

Amerikansk udgave 1975 under titlen "Cry Onion" og "Cipolla Colt" m.fl. - http://us.imdb.com/Title?0072785

Da du ælsker spagetti er dette nok et sted for dig - http://www.trashpalace.com/collectorsvideotapes/spaghettiwesterns.htm

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 11-01-03 09:59

Tak for det, Master_of_KeFir.
Jeg var helt sikker på at det var Terence Hill, men så var det France Nero, der spillede hovedrollen i filmen "Cipolla colt"(krudtslam i løgsovsen).
Franco og Terence ligner faktisk også hinanden en del, og hukommelsen er nok ikke helt hvad den har været.
Men, 1000 tak igen.
Bassenborg