/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Havd hedder det
Fra : BL14
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 06-02-07 20:45

Hej
Hvis man kender en email adresse kan man så finde ud af hvad han/hun hedder og bor Er der nogle der kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 06-02-07 21:02
Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-02-07 21:02

Nej det kan man ikke. Men mails kan til enhvis grad spores af politiet.

VH

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-07 21:03

Helt klart og tydeligt. NEJ, det kan man ikke. Det er kun udbyderen der har personlige oplysninger, og de må, og vil, ikke udlevere dem.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-02-07 21:05

Hvis det er f.eks. Hotmail adresser er det nok ret håbløst.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-07 21:06

Hvis det drejer sig om kriminalitet, så vil politiet kunne indhente en dommerkendelse, og få data udleveret.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-02-07 00:26

Der er utroligt mange der har accepteret at lade sig registrere i Mailkataloget, som er en slags email "telefonbog". Det er ikke kun TDC kunder så prøv tinolarsens link 06-02-07 21:02

Teleselskaberne udleverer i øvrigt rask væk til Politiet uden kendelse fordi vi her i DK har en tilføjelse i Retsplejeloven omkring dommerkendelser, der betyder at såfremt øjemedet kan forspildes kan oplysningerne indhentes uden kendelse og at handlingen så efterfølgende skal prøves hos en dommer kan ofte "glemmes" i skyndingen.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 07-02-07 09:33

Hvis det er @hotmail.com er det lidt sværere, men google finder måske en tekststump på nettet der både indeholder @dresse og navn

For mit eget vedkommende er det nemt - slå blot domænet (det efter @'et) op på dk-hostmaster.dk. Så står mit fulde navn som ejer af domænet.

Kommentar
Fra : vibse68

Dato : 07-02-07 19:55

Hold da helt op, hvor min barnelærdom sidder godt fast, da jeg så din overskrift " hvad hedder det" var min første tanke " tak ".
Nå men jeg ved ikke noget om det du vil vide, så jeg smutter igen.
Hej