/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Håb for gammel bærbar
Fra : michaelmoeslund
Vist : 595 gange
100 point
Dato : 06-02-07 20:24

Har en Panasonic sattellite pro 4600, som jeg har installeret xp på.. det har virket sådan ok indtil jeg så installerede en freeware antivirus på den

Så skal jeg da lige love for, at den er blevet langsom, kan overhovedet ikke komme ind og slette anti virus programmet igen

Det er jo så sikkert fordi, at den gamle bærbar ikke har har RAM nok til at slæbe alt det jeg har sat den til...

Har prøvet at lukke nogle arbejdende programmer i task manager... men ved ikke rigtig hva for nogle jeg kan lukke ned, så der kan blive overskud til at kunne afinstallerer antivirussen...

Hva kan jeg gøre??

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 06-02-07 21:33

Har du prøvet at starte maskinen op i fejlsikret tilstand også derfra fjernet antivirus programmet?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-07 21:33

Citat
kan overhovedet ikke komme ind og slette anti virus programmet igen
vil det sige du ikke kan gøre noget på pc´en ???

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 06-02-07 21:46

har selv lige haft samme problem. genstart i fejlsikret tilstand.højreklik på denne computer og vælg administrator - tjenester og programmer - tjenester. sæt alle virus services til deaktiveret, og genstart computeren. prøv nu at slette virus fighter mappen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-02-07 00:49

Citat
prøv nu at slette virus fighter mappen

Det går altså ikke. Det skal afinstalleres rigtigt, for at få drivere og services væk.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-02-07 00:56

Gå ind i MSCONFIG, og deaktiver alt hvad der har med antivirusprogrammet at gøre http://spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm

Genstart, og afinstaller programmet. Genstart igen.

Du kan med sindsro også deaktivere alt som nødvendigvis ikke behøver at starte op med Windows, som du så efterfølgende kan starte manuelt ved behov..

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 07-02-07 19:50

>mickey777 har prøvet i fejlsikret tilstand, der kommer en meddelse om at programmet ikke kan afinstalleres i fejlsikret tilstand....

>mirit, jo jeg kan godt åbne start menuen, men der går 2-3 minutter....

>stl_s, prøver lige og rode lidt med det du nævner...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:09

hvilket antivirus program drejer det sig om her ???????

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 07-02-07 21:29

comodo et eller andet, gik ind i msconfig og deaktiverede programmet, det hjalp ikke en dyt!

Hvorfor dælen er den gået helt i baglås!?!

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 07-02-07 21:35

arghh comodo som antivirus er ikke ok - det er firewallen til gengæld

hmmm - hvis du bare vil have maskinen til at køre og ikke har noget liggende du absolut vil beholde så kør dog en restore (nu er jeg upopulær igen hehe)

har du prøvet stl_s forslag for han ved hvad han snakker om

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 07-02-07 21:41

Jeps, har prøvet det stl_s forslog, møgbunken reagerer bare ikke!?!?!?

fnys fnys....

restore? er det bare i med xp disken, eller er det alt muligt jeg ikke har sat mig ind i, med dos'en eller hva?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-07 21:45

har du xp disken - eller har du recovery ???? en fuld restore/recovery/geninstallation sletter alt hvis du ønsker det vel at mærke - men er måske løsningen så du har en frisk pc igen (ingen ben i det hvis du da ikke lige har en bunke ting liggende du absolut ikke vil af med)

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 07-02-07 21:56

Jeg har xp pro. ved ikke rigtig hva du mener med recovery? hvis det er noget der følger med computeren, har jeg det ikke...

skal jeg bare køre xp ind igen? eller hva?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-02-07 22:40

Den maskine lyder til at have det rigtigt skidt, så jeg vil da også syntes det var en ide at formattere den, og få en frisk maskine.

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 10-02-07 08:35

Ha! ny frisk pc!!

Genindlæste xp, og så kører det bare...

Beklager at jeg rodede lidt rundt i det der med recovery...tror jeg var for træt til egentlig at læse hva du skrev miritdk.... sorry....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-07 09:12

ouch jeg havde da helt glemt dig igen - men godt du da fik det hele til at køre - dejligt ikke ??