Hjt log
Fra : Daxxa
Vist : 578 gange
50 point
Dato : 06-02-07 20:23

Hejsa, nogen der gider at tjekke den her bette log :)

Og nej ikk min com der igen er kage i, haah :D

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 06-02-07 20:25

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\MMTray.exe
C:\WINDOWS\system32\MMTray2k.exe
C:\WINDOWS\system32\MMTrayLSI.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avcenter.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\update.exe
C:\Documents and Settings\Fantomet\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] MMTrayLSI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\RunOnce: [FlashPlayerUpdate] C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\GetFlash.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://www.miniclip.com/haphazard/raptisoftgameloader.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by111fd.bay111.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095257219198
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe (file missing)

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 60 point
Dato : 06-02-07 20:55

Der er ikke noget videre at bemærke. Den her er dog ikke helt fin i kanten, så den kan du fixe med HijackThis (Du ved hvordan ):

O16 - DPF: RaptisoftGameLoader - http://www.miniclip.com/haphazard/raptisoftgameloader.cab

En rest af Norman, der også lige skal væk:

Hent afinstallerings værktøjet delnvc5 herfra. Kør det og klik Remove når du får valget http://www.norman.com/Support/Knowledge_bases/Norman_Virus_Control/Windows/installation/11640/en

Tjek at mappen C:\NORMAN er væk.

Denne line i HijackThis skal væk:

O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe

Du kan sikkert ikke fixe den, så gå i Start/Kør, skriv cmd og klik ok. I cmd vinduet skriver du sc delete NipSvc og tast <enter>

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 06-02-07 22:10

Skal jeg komme med en frisk log??

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 06-02-07 22:21

Der synes også at være spor af et andet afinstalleret program:
TGTSoft: StyleXP

Afinstallerede programmer, der stadig forsøges startet af registreringsdatabasen giver sjældent en stabil PC eller en hurtig opstart...

Et par råd...:
Personligt ville jeg nok ikke køre med Adobe Reader 6.0, når den findes i version 8.0.
Supporten på office 97 og sikkerhedsopdateringer dertil ophørte pr Jan 2004.
Det er ikke gavnligt for sikkerheden at benytte forældede programmer, hvor evt. sikkerhedshuller ikke længere lukkes...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-07 22:37

Ja, kom bare med en frisk log.

Gywerd -> StyleXP er ikke afinstalleret. "File missing" er en bug i HijackThis, som forekommer ved læsningen af visse programmer.

Men ellers enig. Det er altid godt at holde alle sine sikkerhedskritiske programmer opdateret. Et godt sted at tjekke -> http://secunia.com/software_inspector/

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 06-02-07 22:37

Bruger da ikk office 97?? Bruger 2000

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 06-02-07 22:39

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
C:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorsvw.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\system32\MMTray.exe
C:\WINDOWS\system32\MMTray2k.exe
C:\WINDOWS\system32\MMTrayLSI.exe
C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Documents and Settings\Fantomet\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray] MMTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTray2K] MMTray2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MMTrayLSI] MMTrayLSI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by111fd.bay111.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1095257219198
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: AntiVir PersonalEdition Classic Guard (AntiVirService) - AVIRA GmbH - C:\Programmer\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe (file missing)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-07 22:43

Citat
Bruger da ikk office 97?? Bruger 2000

Ikke forstået

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-07 22:46

Loggen er helt i orden nu.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 06-02-07 22:47

Til gywerd, men ligemeget

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 06-02-07 22:48

Er der så noget andet jeg skal have gjordt??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-07 22:56

Hvis du ikke har problemer, så er der umiddelbart ikke mere at gøre.

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 06-02-07 23:27

Ups. min fejl Daxxa... tog lige fejl af versionerne...

Office8=97
Office9=2000
Office10=XP
Office11=2003
Office12=2007

Men hvad angår sikkerhedsopdateringer til Office 2000, gælder ligeledes, at der ikke nødvendigvis kommer flere.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 07-02-07 13:19

Okay, lukker hermed spørgsmålet ;D

Godkendelse af svar
Fra : Daxxa

Dato : 07-02-07 13:20

Tak for svaret stl_s. ;D