/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Fullrate
Fra : bimbobo2
Vist : 1998 gange
50 point
Dato : 06-02-07 19:19

Hej,
jeg har bestilt Fullrate men først til levering i Mai.

Jeg vil gerne høre fra nogen, som allerede har det... hvordan det går.

Har allerede læst diverse kommentarer på andre "forummer", men de er af lidt ældre dato.

Kan nogen fortælle hvordan deres internet er, m.h.t kvalitet af linien, pakketab og pingetider? jeg er ligeglad med deres telefoni.

Kun direkte erfaringer og ikke "jeg har hørt.. please "

På forhånd tak.
Mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 19:34

Citat
Kun direkte erfaringer

Du får nu en alligevel....

Det er sikkert ligesom med Kandu.....

Servicen falder hvis skrevne/uskrevne regler ikke overholdes...

Bortset fra det er det vel TDC´s kabelnet de bruger.....

- Ubesvarede 18
- Besvarede 57
- Annullerede 1
- Slettede 3
Ialt 79

Accepteret svar
Fra : kennybear

Modtaget 60 point
Dato : 06-02-07 20:08

Nu har jeg haft det i ca 5 måneder, og har ikke haft net siden 29-12-06, har fået byttet til router nr 3 nu, og den står stadig og genstarter hvert 25 sekund, har haft besøg af en tdc tekniker, en såkaldt fallout tekniker, hvis eneste opgave er at måle om der er hul igennem og om kobberet kan trække, begge dele er super fine her hvor jeg bor, men stadig har jeg en router der genstarter, har nu ventet i 14 dage på at der kommer en fejl tekniker som forhåbentligt finder fejlen, fallout teknikeren måtte jeg i øvrigt vente en hel måned på, SUPER dårlig service, det underlige er at de første 4 måneder fungerede det perfekt, god kval. på tlf og net, levede op til de 2mbit, men den 29-12-06 fra det ene sekund til det andet døde begge dele uden de kan finde en forklaring, har pænt meget fortrudt jeg skiftede fra Cybdercity hvor jeg har været i 5½ år uden nogen som helst problemer, med god og hurtig service (trods kort ventetid når man ringer ind) faktisk mener jeg på ingen måde jeg har fået det produkt jeg har bestilt, bestilte udfra en reklame fullrate havde som sagde inkl FRI telefoni, hvilket det så viste sig ikke at være, næ det koster fandme 30 ekstra om måneden OVEN I, det er så hvad det er, dog skal det siges at den konsulent jeg havde med at gøre derinde 3 gang de forsøgte at finde mit router problem var yderst kompetent...og ja jeg er klar over firmaet stadig er en "baby" og derfor vokser med opgaven som tiden går, deres intentioner er 100% gode, de VIL gerne gøre det godt, og det har jeg også fornemmelsen af at de kommer til med tiden....derfor vælger jeg faktisk at blive hos dem, selvom jeg jvf. købeloven har mulighed for at hæve købet så at sige, også selvom min bindings periode ikke er udløbet endnu. Alt i alt, ligger min tilfredshedsgrad lige pt på 60%, faldet fra lige omkring 90%.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 06-02-07 22:34

Tak til begge...

Til Refi.. hvad mener du, at de bruger TDC kabelnet? Det er ingen garanti, at de kan levere det de lover, efter min mening.

Til Kennybear... tak for den detalierede kommentar. Jeg har selc CC 2/512 betalt af min arbejdsgiver og bortset fra de første uger, har jeg heller ikke de store problemer med CC.

Jeg bor 1600m fra centralen, men har læst en del på nettet om bruger, der er både tilfredse og utilfredse. De fleste er faktisk lidt træt af deres elendige router Zyxel, jeg kører selv med min gode Linksys og har pakket CCs router væk.

Jeg har stillet som krav, at jeg skal beholde både CC og TDCs fastnet, før jeg prøver Fullrate, så hvis de ikke kan levere varen, så ryger de ud igen, indtil de får styr på tingene....

Keg håber i flere kommentarer og takker forløbigt...

Mvh

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 06-02-07 22:36

.... jeg mente træt af Fullrates Zyxel... at de ikke virker ordenligt ved høje hastigheder og skal genstartes meget ofte...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 23:16

Det jeg mener er blot at det stadig er TDC der skal ud og lave evt. kabelfejl osv.....

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 07-02-07 20:06

Lige modsat her, har haft tdc med forskellige oplevelser gennem 7 - 8 år siden adsl kom frem til "alm" mennesker, gentagne gange klaget, fik fullrate i september, samme kage af samme dej, tdc er underleverandør efter samtaler med deres supporter/teknikker og gennemgamg af install. måtte de beklage at de havde en 12 timers venten på at begynde fejlrettelse, tdc inden for 4 arbejdsdage, men man kan lige tegne en service kontrakt, så de går hurtigere igamg. Teknikker fandt da en fejl i nærheden af min bopæl, kunne godt forstå jeg havde haft problemmer. Det tog Fullrate under 2 dage efter man blev ordentlig opmærksom på fejlen , det tog tdc 8 år ikke at ville finde fejl,. Surt at andre skal finde tdc's fejl, det kunne de osse selv have gjort hvis de ville, efter at have opsagt blev jeg kontaktet og spurgt hvad man kunne gøre, - ingenting det skulle være gjort for længe siden, det eneste nu er at bruge de penge der er sparet 10235/1024 - 2 tlf linier ca 440 pr.mdr højere forbindelse lavere pris incl. telefoner trådløs og ingen begrænsning af max. pc'ere tilsluttet

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 08-02-07 17:01

Tak for svaret kennybear.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 08-02-07 17:02

Tak også til dig frostys... glad at høre Fullrate tager tingene alvorlig og løser dem...

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 08-02-07 22:36

jeg vil gerne knytte endnu en kommentar, denne gang af positiv karakter, har i aften haft hjemmebesøg af en af fullrates folk, da tdc teknikeren der kom idag fandt at jeg har en af dk's fineste linier, resultatet af fullrates besøg er at jeg har fået byttet til router nr 4, som er den nye trådløse zyxel der kan klare 5 gange så mange NAT sessions (den øvre grænse for hvor mange forespørgsler din computer/browser/peer 2 peer kan lave til internettet), til orientering er fullrate ved at udfase de 2602 routere som de bruger lige pt, fik faktisk fortalt at de har haft en kunde hvor routeren var smeltet....nå men videre, jeg kan samtidig oplyse at fullrate er gået igang med at opgradere deres net og centraler så det kan håndtere langt flere kunder, og meget større data strøm end det kan lige nu...fik i øvrigt byttet til den trådløse uden beregning, bliver krediteret for den tid jeg ingen net har haft, får en måned gratis, samt han skruer op til 20 mbit i den måned, så slutteligt må jeg sige at de har taget mit scenarie dybt alvorligt (jeg har også sat dem grå hår i hovedet med mit underlige "router der re-trainer problem")

Så hvad er der at sige, fullrate er faktisk super seriøse, yder en fortrinelig service, går den ekstra mil for at få skidtet til at virke.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 09-02-07 19:18

som skrevet igår, så virker det hele igen nu, sidder med 20mbit/2mbit gratis den næste måned, fik byttet til den trådløse router uden beregning, samt er blevet krediteret for perioden iden net... alt i alt er jeg super glad lige nu

Kommentar
Fra : Daneboy

Dato : 11-02-08 17:40

Har haft Fullrate installeret i ca. 1 år nu (Valby central), og der har kun været nogle enkelte udfald af ca. 2-4 timers varighed (tror det er sket 3 gange eller sådan noget). Hver gang har de straks været i gang med at rette fejlene og ind i mellem har det bare kørt derudaf. Får den lovede hastighed og kvaliteten af telefonien er også i orden. Kan også godt lide deres varslingssystem over SMS når der endelig er problemer.

Så ingen problemer her.

Kommentar
Fra : Daneboy

Dato : 11-02-08 17:54

Har haft Fullrate installeret i ca. 1 år nu (Valby central), og der har kun været nogle enkelte udfald af ca. 2-4 timers varighed (tror det er sket 3 gange eller sådan noget). Hver gang har de straks været i gang med at rette fejlene og ind i mellem har det bare kørt derudaf. Får den lovede hastighed og kvaliteten af telefonien er også i orden. Kan også godt lide deres varslingssystem over SMS når der endelig er problemer.

Så ingen problemer her.

Kommentar
Fra : Moust

Dato : 14-12-08 16:20

Nu er denne streng jo lidt ældre, men mit medlemskab med Fullrate er ret nyt, så derfor tænkte jeg at jeg lige kunne skrive et par korte sætninger.
De lover MEGET mere end de kan holde.
Jeg har kun været medlem siden november men har allerede opsagt mit abonnement. Efter at have kigget på deres hjemmeside og fået at vide at det skulle være mulig at køre 20MB på min adressse, har det nu vist sig at det faktisk kun er muliga at komme op på max 9Mb.
De har regelmæssige udfald på linien, mest omkring kl hel her hos mig i Esbjerg. Det varer et par minutter, men er til gengæld næsten helt regelmæssig.
I deres forum, som godt nok er for deres kunder, er der et hav af utilfredse kunder. Det kører ikke for FR overhovedet. Der er nogle enkelte "kunder" i disse forum som agere Sheriffer og kommer man med negative udtalelser vedr FR, så bliver indlægget strøget eller lukket for andre at kommentere på.
Det skal siges at deres teknikske supportere er yderst venlige, de gør efter min mening et godt stykke arbejde for at opfylde kunders ønsker og behov. Men der er flere eksempler på at de overhovedet ikke arbejder sammen med ders kundeservice, ellers er nogle af folkene ikke udannet nok til at sidde og besvare opkald.
Som sagt har jeg allerede opsagt mit abonnement men efter min mening burde FR have tilladt mig at slippe før udløb af de 6md som kontrakten binder mig. Men jeg forstiller mig at de er så vant til at folk finder ud af at de er blevet bondefanget at de 100% ignorere denne form for kritik.

Kommentar
Fra : MRJP

Dato : 03-01-09 23:44

Nu gider jeg IKKE FULLRATE mere. Har haft meget bøvl. En stor del af tiden har det virket, men... Lydkvaliteten i IP telefonien er meget ringe, men har levet med det pga den forholdsvis lave pris (som de nu hæver).

De har heller ikke kunnet levere noget der minder om en stabil 20Mbit download. På trods af at jeg bor nær en central.

I julen (hvor jeg ikke var hjemme) har de så sendt mig en ny router i forsøg på at afhjælpe de jævnlige udfald på DSL-linien. Og straks efter nytår modtog jeg så et flabet rykkerbrev for ikke at have sendt den gamle router tilbage... hvis de havde gidet, havde de kunne se på deres systemer at den nye ikke var tilsluttet endnu.

Da jeg gjorde opmærsom på, at jeg syntes det var mærkeligt at få en rykker og trusler om "strafbetaling", fik jeg et om muligt endnu mere flabet svar hvori der stod, at de da "villle anbefale mig at opsige mit abonnement hvis jeg var så utilfreds".
Undskyld men er det ikke iorden at være lidt utilfreds, når man betaler for en "op til 20Mbit/1Mbit"-linie, men kun får en 10Mbit fordi man nærmest skal bo på telefoncentralen for at de kan levere 20? Og gang på gang når man sider og surfer eller arbejder, så er forbindelsen røget?

Så nu vil jeg følge deres egne anbefaling og FINDE MIG EN ANDEN UDBYDER, som forhåbentlig kan levere det man betaler for, og måske har en bedre tone overfor deres kunder.
Og jeg kender flere som har problemer og jævnligt må genstarte deres router, fordi nettet har været dødt.

Så nej - jeg var hurtig til at anbefale Fullrate da jeg selv fik det, men jeg er bestemt kommet på andre tanker. VIL IKKE ANBEFALE FULLRATE til folk som er den mindste afhængig af deres internet privat eller arbejdsmæssigt.