/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Rækkefølgen af prog. opstart
Fra : chc81
Vist : 433 gange
100 point
Dato : 06-02-07 19:07

Hej

Hvordan kan man ændre rækkefølgen hvori programmer starter i MS Windows XP? Problemer er, at mit antivirus program starter op som noget af det sidste

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 19:10

Det kan du ikke ændre så meget på.....

Hvorfor er det et problem....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-02-07 19:10

?? hvordan ser du lige det at det starter op sidst. Hvilket antivirus er der tale om.

Kommentar
Fra : chc81

Dato : 06-02-07 19:12

Indtil antivirus og firewall er startet er der jo direkte hul igennem i begge retninger..

Kommentar
Fra : chc81

Dato : 06-02-07 19:14

Jeg kan se det i proceslinien. Det er Norton antivirus.

Grunden til at den starter op til sidst er, at jeg har haft afinstalleret det..

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-02-07 19:19

Norton er og bliver en ulykkesfugl. Da du afinstallerede brugte du så den remover som de har lagt på deres site. Ellers er den svær at fjerne og at få det hele med.
Hvorfor hat du i grunden afinstalleret den og installeret den igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 19:26

Der er IKKE "hul igennem" nogen steder før opstarten er færdig.....

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-07 21:02

jamen jeg syntes også at det er generende.

refi, hvis der ikke er 'hul igennem' hmm.
Min bullguard starter snart så sent at....

Ja skype adobe osv. er online inden den er klar, i mellemtiden har windows nået at poppe op med beskeden om at firewall og antivirus er slået fra.. mere
denne overtages efter ca et min. når bullguard melder at den er blevet opdateret.

Jo der må være en løsning, sikkert i REG
Eller i en eller anden *.ini

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 21:24

Kun på de programmer du SELV har lagt i start.....

Kommentar
Fra : chc81

Dato : 06-02-07 21:55

Refi: Som "natmaden" skriver, så starter Skype og Messenger op og har forbindelse inden Norton er startet..

Fijala: Det er ikke Norton der er problemet, det er Win XP der åbenbart mangler den feature jeg skal bruge

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 06-02-07 22:19

Hej chc81....

Fandt dette link:

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=150

der henviser til et link til "Starter" - et freeware-program du muligvis kan bruge. Har kigget lidt på det og det er muligt her at prioritere hvordan programmer og services m.v. starter.

VH
Denpete

PS er ikke særlig PC-kyndig selv, men forsøger at blive bedre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 22:21

Prøv at lukke skype og messenger og luk dem op igen - så er de foran norton.....

Hvis du lukker et at programmerne nede ved uret og lukker det op igen står det forrest....

Men lukker du maskinen eller går den blot i dvale ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 23:10

Denpete

Det kan IKKE ændre rækkefølgen kun hvad der starter op.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 23:12

Citat
Skype og Messenger op og har forbindelse

Jeg trok IKKE de har forbindelse.....

Min skype starter op som nr. 3 af 7 men den er ikke "på" før alle 7 er startet......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 23:13

Sorry 4 af 7

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 06-02-07 23:51

ok - sorry - troede hvis man ændrede prioriteten til noget højere det startede op tidligere