/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Alanya
Fra : Heidi_B
Vist : 536 gange
100 point
Dato : 10-01-03 21:55

Hej med jer !
Min kæreste og jeg har netop idag bestilt rejse til Alanya, vi skal bo på et hotel der hedder Aptm. Sailor. Vi skal der ned i Juni mdr. er der varmt på det tidpunkt ?
Er der nogen der kender noget til hotellet, gode resturanter osv ??
Er der nogle ting der bare er et must, når man er i Tykiet? f.eks mad, markeder osv. ???
Jeg glæder mig bare helt vild...
Hilsen Heidi

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 10-01-03 22:05

Hej

Her er der lidt om Alanya, håber det kan bruges, der findes sikkert masser mere.

http://w1.1445.telia.com/~u144500107/alan.htm

http://www.falk-lauritsen.dk/122.asp Om hotel sailor

God tur

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-03 22:26

Hej bantam!
Flot link, det vil jeg lige studere - tak.
Emesen.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 10-01-03 22:30

Hej Heidi,

Det var i god tid må man sige

Her kan du følge med i vejret fra dag til dag, se hvordan månen ser ud der nede lige nu, mm. - http://turkish.wunderground.com/global/stations/17300.html
Her turkiet ferie guide - http://holiday.wec-net.com.tr/akdeniz/alanya/

Jeg har selv været der, og mange andre steder. Alanya er en stor touristby som de fleste andre. Det er et MUST (for ikke at blive skuffet), at ikke forvente mere fra det sted end alle de andre lignende steder. Forstå mig rigtigt... jeg er ikke ude på at være lyseslukker. Du skal bare ikke skrue dine forventninger for højt op. Jeg nyder en god ferie rejse som de flest andre vel også gør. Hele fidusen er at tage det som et eventyr og komme derned for at opdage hvad stede har at byde.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 10-01-03 22:33

PS: - Tage svømmeføder og snorkel/maske med til jer begge to.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-01-03 15:23

der er nogen gode udflugter,til en vulkan hvor man kan stege kylling over,og til
et sted oppe i bjervene,hvor oldtidens grækere tog bad af de naturlige basinger.
sidst navte ret go tur.vælg evt en lokal rejseguide,hvor man bor på stedet oppe
ved basingerne,med en flot udsigt.
på market er der billige leder ting,billiger end turist steder i grænkenland,man skal
bare få prisen langt nok ned. silkesjorter,kryderi.

Accepteret svar
Fra : bantam

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-03 15:38

til Heidi_B

Jeg kan IKKE forstå at du IKKE kunne bruge min kommentar, og har godkendt og lukket dit spgsm med denne, da det da rimeligt godt besvarer dit spgsm, ellers må du jo konkretisere hvad det specifikt er mere du mangler svar på, som min kommentars link IKKE besvarer tilfredstillende.

http://w1.1445.telia.com/~u144500107/alan.htm

http://www.falk-lauritsen.dk/122.asp Om hotel sailor

Til emesen
Tak for dine pæne ord, ja jeg syntes også selv det er et oplysende link.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Heidi_B

Dato : 15-01-03 11:40

Utålmodig eller hvad ??
jeg ville bare lige give andre en chance for at komme med noget, der evt. var bedre.. desuden havde jeg, i forvejen læst de link du gav mig...
Du svarrede jo heller ikke helt på mine spørgsmål, vel !!
Det jeg godt kunne tænke mig at vide om hotellet, er om der er andre der har erfaringer med at bo der og om det er godt eller dårligt ? det svar finder jeg jo nok ikke på rejsebureauets egen hjemmeside vel, og det var derfor jeg spurgte herinde.....ok ?
Hvis du læser mit indlæg en gang til, vil du måske finde ud af, at jeg spørg til folk der selv har været der, og som kan anbefale nogle af de ting jeg spørger efter....!
Jeg spørger altså ikke efter links, da jeg selv havde surfet rundt og havde fundet de samme som dig...jeg ville bare gerne have nogle personlige meninger. Af folk der har været der !!!
Med Venlig Hilsen Heidi
som nu (efter 4 dage) har lukket sit spørgsmål med bantams svar !!

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 15-01-03 11:53

Det KUNNE du jo bare have skrevet i en kommentar straks, at du HAVDE se de links, og at du gerne ville have noget mere konkret. Det hjælper jo ikke bare at forholde sig tavs, så ved folk jo ikke om du er tilfreds eller ej, og forøvrigt er der jo ingen der har tvunget dig til at godkende mit svar, du kunne jo bare have afvist det med den kommentar du netop har afleveret.

Mvh
Bantam

Kommentar
Fra : Heidi_B

Dato : 15-01-03 12:13

læste du hvad jeg skrev i mit seneste indlæg, Jeg ville give andre ( som gider at læse hvad, mit spørgsmål er ) en mulighed for at svarer. og så bestemmer JEG selv, hvornår og til hvem jeg vil give point...
4 dage, nu må du slappe af, det er altså ikke alle der lige får tænd deres pc hver dag VEL !!!!!
og så er den ikke længere.....

Men jeg vil stadig gerne høre fra folk der har PERSONLIGE erfainger med stedet, osv.

Kommentar
Fra : JydenFraJylland

Dato : 29-01-03 21:05

Hmm... Tyrkiet er et dejligt land.. Har selv været i Side (Et par timers kørsel fra Alanya) i sommer.. Du spørger om der er varmt i Juni? Der er i hvert fald pænt varmt i August, så mon ikke også der er i Juni?

Hvis i vil opleve noget imens i er på ferie så kan i altid tage med på nogle af de ture der arrangeres af rejseselskaberne.. de har en god kvalitet.. Mange andre steder i Tyrkiet arrangerer også ture men det er ikke aldig at man for hvad man regner med.. Så jeg vil altså foreslå rejseselskabernes ture..

Hvis i kommer i nærheden af Side, synes jeg at i skal se Manavgat-vandfaldet. Det er virkelig flot!

Jeg kan lige fortælle lidt ting som jeg synes at i skal være opmærksomme på:

-at toiletterne(offentlige) i tyrkiet ikke altid er lige "hyggelige" og ofte uden toiletpapir, så måske er det en ide at tage noget med fra hotellet hvis man skal på en længere tur.

-nogle af tyrkerne har det med at "misforstå" priser, så tag evt en lommeregner med hjemmefra, så i kan vise dem tallene.. så undgår i div problemer med for høje priser.

-tyrkerne vil også gerne have Euro, så måske var det en ide at veksle til Euro hjemmefra..

-Der spises en del får i Tyrkiet... så kig en ekstra gang på menukortet hvis i ikke kan lide får.. Min egen vurdering er at det smager lidt uldent!

-Tag evt en lommelygte med fra Danmark... strømmen gik jævnlig tit om natten der hvor vi var, og det er altså ikke så fedt hvis du skal op på f.eks. toilet om natten.

-Tyrkerne kan godt være ret påtrængende hvis man blot kigger på varer, og lad være at falde i fælden og køb deres varer hver gang, -bare gå. Og hvis i køber noget, så tjek lige syninger og sådan først..

-Normalt giver man drikkepenge..

Tyrkiet er et land i roligt kan glæde jeg til at komme til! Der er dejligt!

JydenFraJylland

Kommentar
Fra : Heidi_B

Dato : 29-01-03 21:17

Hej Jyden
tak for de gode oplysninger, jeg har læst i nogle andre indlæg at de også gerne vil have danske penge (100.- / 500.-sedler) så jeg tror bare at vi tager en masse danske med, og så visakort i nødstilfælde.
Den eneste trussel, for at vi ikke kommer afsted er at ham Bush, begynder at bombe Irak... så jeg håber ligesom alle Miss wold kandidaterne på.... World Peace haha...
Hilsen Heidi (fra Jylland) c",)

Kommentar
Fra : JydenFraJylland

Dato : 30-01-03 09:19

Hej Heidi_B
De kan også roligt tage danske sedler med... det havde vi, og der er mange steder at veksle dernede. Det jeg mner med Euroene er at dem tager de også imod i mange butikker, på markeder osv.. ligesom de nogle steder også gerne vil have danske sedler. Personligt havde jeg også selv danske sedler med, da det var det jeg var mest tryk ved..

Jeg håber på World Peace sammen med dig (og Miss World kandidaterne)

-JydenFraJylland- (JYDEPOWER!)

Kommentar
Fra : ZAGA

Dato : 07-02-03 10:03

Hej Heidi-B
Som selv en fra Alanya, kan jeg godt sige dig at der er nok varmt på det tidspunt i Alanya. Omkring 30 C`. Det er ligegyldigt at tage danske valuta eller noget andet med, men I må være opmærksomme på at I ikke taber penge, når I handler med euro eller dkr. I kan veksle penge hos change office eller almindelig bank. Hvis I er ikke til fine restaurenter, så må I også lade være med at spise på kysten, det koster altså en formue...Når I køber tøj osv. husk at sænke prisen ned ALTID.I kan prøve at spise i "ocakbasi restaurenter", "fiske restaurenter" . De findes i helle byen og det koster ikke ret meget. I MUST tage på Kleopatra Stranden. I må helere tage en ture på DIMCAY og nyde frisk-luft i de grønne bjerg og dejlige kold vand, sammen med grillet fisk og tyrkiske brande vin Raki. Hvis I kan gøre det, må De leje en bil og køre til Side, Manavgat Vandfaldet, men jeg synes at det er en gode ide at tage turen der arrengeres af rejseselskaberne. Jeg håber det bliver en dejlig ferie. HUSK også solcreme...
HILSEN fra cengiz

Kommentar
Fra : ZAGA

Dato : 07-02-03 10:56
Kommentar
Fra : mette123

Dato : 28-04-03 14:56

jeg skriver til heidi! Vil bare høre om du eller din kæreste har en e-mail jeg kan skrive. Jeg og min kæreste skal selv til alanya i juni mdr, så måske kunne vi snakke sammen om noget forskelligt1 det kunne være meget sjovt. Jjeg ved at der skulle være meget varmt der i juni mdr også. med venlig hilsen mette