/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
skjulte rør
Fra : camihl
Vist : 513 gange
80 point
Dato : 06-02-07 15:55

jeg har en skjult tagrende.
Nu er inddækningen, lettere råddent og jeg skal nok også have skiftet tagrenden
jeg har en skjult rør forsikring dækker den udgifterne ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-02-07 15:58

Desværre NEJ, det gør den ikke, kun skjulte rør

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-02-07 16:03

Det tror jeg ikke den gør, men du kan få et konkret svar ved at ringe til dit forsikringsselskab.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-02-07 16:12

- hvordan gik det med flæskestegen Camihl? Det spørgsmål svarede du heller ikke på!!!

Refi, efter hende/ham...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-02-07 16:21

Forsikringen dækker normalt kun pludseligt opståede skader.
Dette må være manglende vedligeholdelse - måske lige som dine nu 6 ubesvarede spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 16:30

Citat
Refi, efter hende/ham

Jeg er skam ikke efter nogen.....

Blot en "yellownote" HVIS det skulle være fordi spørgeren har "glemt" det

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 06-02-07 17:13

Nej

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-02-07 17:31

Nej, en tagrende er ikke skjulte rør.
Det er f.eks. hvis du har rør til fjernvarme, oliefyr liggende i væggen, under gulvet m.m.
Skjulte rør er i de fle¨ste tilfælde også afløbs rør fra huset som ligger i jorden. Dette er også skjulet rør.
Med hensyn til afløb skal man være opmærksom på at nogle forsikringer dækker kun udskiftning af afløbsrør men ikke opgravningen m.m. Andre dækker hele rep. både opgravning, rør m.m.

Så glem alt om dine tagrender, det er ikke skjulte rør.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 06-02-07 20:18

når du nu skal til at skifte inddækningen, vil du nok også finde ud af, at spærender og alt træværk der måtte gemme sig i udhænget, skal skiftes når du er igang. det sker yderst sjældent at man slipper for den helt store tur.
tømreren

Kommentar
Fra : camihl

Dato : 07-02-07 10:24

Tak for svarene, men flæskestegen turde jeg ikke stege i stegepose så den blev god.