/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Sjælden mønt
Fra : pgfishing
Vist : 685 gange
20 point
Dato : 10-01-03 21:49

Jeg har en 1 cent mønt i sølv fra USA fra 1890 hvad er den værd

Accepteret svar
Fra : docjacobsen

Modtaget 20 point
Dato : 10-01-03 23:01

7 kr.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 10-01-03 23:44

Det lyder ummidelbart som et trick spørgsmål da US-Mint kun producerede bronze og kobber 1 cents i perioden 1864 -1909
Min ummidelbar gæt er at det er en almindelig cent som er blevet "forsølvet" af en eller anden.

Jeg skal bruge flere oplysninger.

Beskriv motivet på mønten. - Frihedsgudinde,Indianer hoved eller Ørne motiv ?

Afhængig om din mønts indmad er bronze eller kobber vil den vurderes i mellem 1,4$ og 510,0$ afhængig af dens tilstand.

slidtage : vurder iforhold til nedestående
dårlig : Brud, hak, bøjet
god : alle detalier er meget slidt med stadig synlig
meget god : forhøjninger er slidt glat.
fin : små detailer er nogenlunde synlig.
meget fin : små detalier er meget synlig med slidt.
ekstra fin : samtlig detalier er synlig dog nogle er slidt.
næste ubrugt : kun lidt slid på forhøjninger
ubrugt : ingen tegn på slid fra brug, men dårlig prægning eller fejl fra produktion.
perfekt : ingen slid,ridser synlige, god prægning.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 10-01-03 23:51

Hej Doc Jacobsen

Klikede lige på din profil og læste "tropemedicin" og undrede om du kunne give en vurdering om følgende indlæg - http://www.kandu.dk/dk/spg/9111#85514

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Undskyld sidesporet PGFishing håber det er i orden

Kommentar
Fra : pgfishing

Dato : 11-01-03 12:05

Motivet på mønten er friheds gudinden tror jeg nok, der er et v på den anden side og så står der med småt E PLURIBUS UNUM og det er en sølv mønt