/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
At sammensætte en pc. max 5000
Fra : lyhne1
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 06-02-07 00:12

Hej Kandu'er

Jeg håber at nogen herinde kan give mig lidt hjælp med at vælge dele til min kommende pc..
Jeg har pt. en aldrende athlon xp 2500+ cpu, og nu er tiden vist ved at være moden til at skifte

jeg spiller ikke synderlig meget, men vil da gerne have muligheden..

Jeg har sammensat nedenstående system, men det er lidt i blinde, i forhold til hvilke produkter der er bedre end andre...
Jeg ville helst have en pc, som jeg kunne puste lidt liv i om et år eller to ved at smide en ny cpu i, og lignende..

Her er mit setup, so far..

Bundkortmuligheder:
Socket AM2:
ASUS M2N-SLI Deluxe AiLifestyle Series
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=208619
955,-
Alternativ:
Gigabyte GA-M55plus-S3G
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=246941
695,-
Socket 775:
ASUS P5N-E SLI
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=262996
891,-

Processor:
Socket AM2:
AMD Athlon 64 X2 3800+ 2 GHz / 256 KB L1 Cache
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=218048
897,-
Socket 775:
Intel Pentium D 925 3 GHz / 800 MHz
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=240174
931,-

RAM:
1 x 1 GB (1 GB) / DDR II SDRAM / PC2-5300CL5 / 667 MHz / ? Bit? ns
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=138802
561,-

Grafikkort:
Afhængig af bundkort-valg:
Club 3D Radeon X1650Pro
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=233297
846,-
Er det en god ide i forhold til måske senere at køre SLI?? bedre forslag?

Kabinet:
Shg DeZen2 DeZen2-350
http://www.edbpriser.dk//Products/Listprices.asp?ID=194174
476,-

Windows Vista:

Microsoft Windows Vista Home Premium
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255983#
845,-

Harddisk:
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=202521
745,-

Billigste løsning:
am2 MB+amd cpu+ram+kabinet: 2637,- (+vista+hd:4227,-)
asus am2 MB+amd cpu+ram+kabinet+grf+vista+Hd: 5247,-/5325,-
Socket 775 MB+CPU+ram+kabinet+grf+vista+Hd: 5295,-

Skyd endelig kommentarer af

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 06-02-07 00:44

hejsa

prøv at kigge på

www.shg.dk

der kan du i deres system bygge din egen pc, også se hvad det koster

bare en sammemligning

/ Henrik

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 06-02-07 01:38

Hvis du vil køre SLI skal du vælge et Nvidia grafikkort der understøtter det.

Det grafikkort du har udset dig er et ATI(AMD), og understøtter ikke SLI.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-02-07 06:14

ikke for at blande mig, men har du set den Aldi har på Onsdag. til 4999.-

Efter min mening et kanon køb.

gå ind på www.aldi.dk

under Aktuelt

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-02-07 13:01

Hejsa, tak for besvarelserne..

Tordenkalven-> jeg kender godt shg.dk, spørgsmålet går mere på mit valg af komponenter, ikke så meget på hvor jeg køber dem..
Paulus1-> ok. tak, jeg var lidt i tvivl.. JAmen så må jeg se om ikke jeg kan finde et nvidia..
Troldenesdhb-> Tak, jeg har set den.. Overvejer den også, men jeg tror jeg får lidt flere opgraderingsmuligheder ved selv at samle..

Lyhne1

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 06-02-07 13:47

Hvad sådan en svend her:
BFG GeForce 7600 GT OC
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=194212
959,-

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 06-02-07 15:06

Ja min gamle AMD 1800 var toppen da jeg købte den
Kører med onboard AGP grafik og PCI dual geforce etellerandet,
og trækker 2 skærme og tv, smatidigt med ftp og webserver.
XP-MCE og tv/radio.
Det eneste der umiddelbart kunne få mig til at opdatere (bygge en ny)
ville være for at få bedre komprimation af tvoptagelserne.

Det er svært at vide hvad andre vil have brug for.

Der findes flere guider på nettet
her er en af dem.
http://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/bygenpc.php

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-02-07 19:13

troldenesdhb, jeg holder med dig, den bliver ikke let at slå i pris. Eneste minus vil jeg sige er grafikkortet som er lige i det mindste til spil, men eller en fin pc. Processoren er alt stor nok til det hele.

Kommentar
Fra : heltfin

Dato : 08-02-07 13:38

Asus Computer
Orion 17" Skærm
CPU Type    DualCore AMD Athlon 64 X2, 2400 MHz (12 x 200) 4800+
Motherboard Navn   Asus A8N-SLI Deluxe (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)
Motherboard Chipset   nVIDIA nForce4 SLI, AMD Hammer
System Hukommelse   1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)dual
Grafikkort    NVIDIA GeForce 6600 GT PCI-E(128 MB)
Disk Drev    Maxtor 6Y120M0 (120 GB, 7200 RPM, SATA)
Optisk Drev    ASUS DVD-ROM E616 (16x/48x DVD-ROM)
Optisk Drev    DVDRW USB 16X USB Device (USB flytbart)
Keyboard    Microsoft wirelees multimedia
Mus Microsoft wirelees Optical
Højtaler Creatives 5.1-højttalersæt

Software
Ahead Nero 6.6.0.13   cd.m.følger
CyberLink PowerDVD 5.0   cd.m.følger
Microsoft Windows XP Media Center Edition cd.m.følger er installeret

Ekstra i 2stk sata super rack monteret (1 til ide og 1.til sata drev(m.4 skuffer)
Computeren er vandkølet med Asetek WaterChill CPU/VGA Kit

ialt:3500kr
et tilbud til dig

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 08-02-07 15:18

Gå i ALDI og køb en til kr.4999.00

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 08-02-07 23:49

Min lokale Aldi har ikke flere tilbage

Kommentarer til Heltfin's??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-02-07 11:31

Heltfin's??
Det virker ok nok til at jeg selv kunne fristes til prisen,
men ville gerne undvære Orion 17" Skærm og Højtaler Creatives 5.1-højttalersæt
men det er jo som ens behov er.
At Microsoft Windows XP Media Center Edition cd.m.følger er installeret ,
det gør vist at den er registreret i Heltfin's navn !

Virker vandkølingen ?

Jo det er et udemærket tilbud.

Husk at ved forsendelse gennem postdanmark(uden skærm), skal der ligges ca 200kr til.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 09-02-07 14:17

Jeg købte en, men jeg er ikke klar over hvad jeg har købt, men det må tiden jo give mig et svar på.
Købt i ALDI i Rungsted.

MVH.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-02-07 14:53

så kan tråden vist lukkes

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 09-02-07 22:59

Heltfin-> Jeg har sendt en personlig besked, men ikke hørt noget.. Du kan smide en mail på:

lyhne1"snabela"it.dk

Gerne hvis du har billeder. samt lidt oplysninger om hvor gammel den er hvor meget den har kørt o.c. og så videre...

troldenesdhb-> hvorfor? jeg mener ikke tråden er besvaret.. Men jeg skal nok lukke den så hurtigt som muligt, lige så snart den er afsluttet

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-02-07 14:11

Hmm. Heltfin solgte sin pc til anden side.... Så spørgsmålet er stadig kørende.

Nogen kommentarer til det øverste setup, med eneste ændring, grafikkort..?

Lyhne1

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 11-02-07 15:24
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-07 19:10

Tja man skal jo slå til når tilbuddet er der