/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Mail
Fra : kpm10
Vist : 567 gange
100 point
Dato : 05-02-07 19:48

Hej

Min far er ude at rejse for et firma, han er på en båd langt ude på det indiske ocean. Han skal være på skibet i et par måneder. han har 5min tlf samtale om dagen.
Normalt når han er på de ture har han fuld adgang til nettet, fra hans pc(en dansk pc)

Men på denne her tur har de lukket for en masse hjemmesider, så han kan ikke komme på nogle af de gængse web mail sider, hvor han plejer at skrive med min mor.

Der er tilsynladende lukket for nærmest alle sidder der bare på den ene eller anden måde kan bruges til noget.

Men nu har jeg så oprettet en mail under mit domæne navn som er købt hos one.com, jeg ved ikke endnu om han kan komme ind på denne side.

Er der nogen af jer kloge hoveder der har andre ide'er til hvordan han kan "hacke" sig igennem deres sikkerhed, til en, må man sige ganske harmløs ting.

Håber i kan komme med et par gode råd min mor kan tage med når hun snakker med ham imorgen, så han kan prøve det af, og forhåbentlig kommunikere lidt med omverdnen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-07 19:54

En løsning kunne være at spørge skipper om hvilke sider der er mulighed for at benytte.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 05-02-07 20:15

Han kan ikke snakke med nogen it-kyndig/ansvarlig ombord.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 21:15

Hvis de "kun" har nogle få sider vedr. skibets drift.....

Ja - så er der lukket.....

Men det lyder usandsynligt...

Citat
Han kan ikke snakke med nogen it-kyndig/ansvarlig ombord

Og hvorfor ikke ?????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 21:16

- Ubesvarede 58
- Besvarede 38
- Annullerede 0
- Slettede 0
Ialt 96

Brug ventetiden til noget fornuftigt

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 05-02-07 21:22

Kan I ikke bruge Skype til jeres kommunikation?
Skype er gratis, sikker og god

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-02-07 21:38

Kræver blot at man får lov at installere Skype på skibets computer

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 06-02-07 07:10

Det er hans egen private pc, men jeg ved ikke om det er nogen porte, eller om man decideret kan lukke for enkelte hjemmesider?