/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook 2003 - gemme mails
Fra : Denpete
Vist : 1737 gange
100 point
Dato : 05-02-07 18:49

da jeg nu flere gange har haft problemer med min PC - og derfor har måtte formatere harddisken, så har jeg ligeledes mistet mails jeg har gemt i mine Outlook-mapper.

Er der en måde til at sikkerhedskopiere eller gemme sine mails på i Outlook?

VH
Denpete

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-07 18:53
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-07 18:54

Citat
Kopier postfilerne til en sikkerhedskopimappe
Sådan oprettes en sikkerhedskopi af dine e-mail-meddelelsesfiler fra Outlook Express: 1. Klik på Indstillinger i menuen Funktioner.
2. Klik på Lagringsmappe under fanen Vedligeholdelse.
3. Vælg mappens placering, og tryk på CTRL+C for at kopiere placeringen.
4. Klik på Annuller, og klik derefter på Annuller igen for at lukke dialogboksen.
5. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
6. Tryk på CTRL+V i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
7. Klik på Marker alt i menuen Rediger.
8. Klik på Kopier i menuen Rediger, og luk derefter vinduet.
9. Højreklik på en tom plads på skrivebordet, klik på Ny, og klik derefter på Mappe.
10. Skriv E-mail-sikkerhedskopi som mappenavn, og tryk derefter på ENTER.
11. Dobbeltklik på mappen E-mail-sikkerhedskopi for at åbne den.
12. Klik på Sæt ind i menuen Rediger.
13. Luk vinduet E-mail-sikkerhedskopi.

http://support.microsoft.com/?kbid=270670

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-07 18:54
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-07 18:56

Godmorgen miritdk. Du linker til backup for Outlook Express

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-07 18:57

når jeg engang lærer at læse går det sikkert bedre

http://support.microsoft.com/?kbid=287070#8 det er så her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-07 18:58

godmorgen ????? du må være enten meget sent på den eller meget tidligt på den stl_s

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-07 19:01

Næh, gik ud fra at du lige var vågnet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-07 19:02

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 05-02-07 19:05

Ok - mange tak for henvisningerne - troede blot at .pst-filerne kun var opsætning incl. mapper, adressekartoteket og såden. Var ikke lige klar over at selve mails i mapperne blev gemt også. Dvs. at man i og for sig blot kan bruge Importer/eksporter- funktionen?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-07 19:10

Jo da, alt er pst filen. Jeg foreslå at du bare kopierer pst filen manuelt, eller bruger det lille nemme program fra Microsoft. Hvis du så kopierer pst filen ud på en cd en gang imellem, så er du godt sikret imod nedbrud.

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 05-02-07 19:24

Hmmmm - har nu installeret det lille nemme program fra Microsoft. Iflg. vejledningen skal man gå ind i Filer og vælge Sikkerhedskopier, men den funktion ser jeg ikke i Filer....

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-07 19:54

Nu kan jeg ikke hjælpe dig med programmet, da jeg ikke bruger Outlook. Er det denne vejledning du bruger ? http://office.microsoft.com/en-gb/outlook/HA010875321033.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 05-02-07 20:18

Tak for svaret stl_s.

Åbentbart var dit første Outlook link et eller andet andet plugin. men nu fik jeg fat på det rigtige. Nu findes funktionen Sikkerhedskopiering i menuer Filer i Outlook...

VH
Denpete

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-02-07 20:30

Godt du fandt ud af det