/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
produktnøgle
Fra : chicapigen
Vist : 731 gange
100 point
Dato : 05-02-07 18:42

hejsa

jeg vil godt at afgjort et væddemål !!!! det går ud på at min bror påstår at hvis de har 3 computere i hjemmet kan de nøjes med 1 xp home produktnøgle og så installere programmet på de 2 andre maskiner, og samtidig opdatere dem alle 3 ens. det mener jeg ikke. jeg mener at produktnøglen kun duer til den maskine den bliver installeret på første gang. og at de godt kan installere xp på de andre maskiner men så er de ikke lovlige.

hvem af os har ret ???

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 18:48

Det er ikke lovligt.
Det er muligt hvis de er helt ens på samme IP at opdatere alle 3 (men jeg tror det ikke)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-02-07 18:50

Citat
OEM står for "Original Equipment Manufacturer". OEM produkter må ifølge producentens regler kun købes i forbindelse med køb af ny PC eller bestemte typer hardware, og må kun bruges på den PC hvor de først installeres

http://www.vdg.dk/xploreit.asp?mainpage=frontpage%2Easp&catid=

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-02-07 18:57

hvis han har en student-version, kan han godt, da den må installeres på op til 3 maskiner, så vidt jeg er orienteret

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-07 18:58

Jeg tror på at det er en Office Home din bror tænker på....
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK35099

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-07 19:01

Nej hcma, ikke operativsystemet.....det må altså kun benyttes med een produktnøgle på een maskine...

Ellers må du meget gerne finde et link frem der fortæller at der skulle findes en XP studielicens med disse rettigheder...

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 05-02-07 19:09

berpox. der tage du fejl. man kan nelig godt købe en windows xp med 3 licenser og der må man godt installeret på 3 maskinner

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 19:12

men er der så ikke også 3 produktnøjler med.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-02-07 19:39

kan godt være jeg tænkte på office-pakken.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-07 19:51

Surf....det ved jeg godt - men den registreres garanteret ikke med den samme product key!

Hvis man skal bruge samme product key, så er det en volume license key man skal bruge....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-07 19:55

Den med 3 licenser er jo bare en (OEM) 3-pack - nøjagtig ligesom en 3-pack med peberfrugt i supermarkedet... bortset fra at der sjældent er rabat på M$-produkter....

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 05-02-07 20:15

hej igen

vores diskussion kom sig af at min bror har købt en pc med xp home og 1 produktnøgle og nu vil han have børnene også skal have den xp på deres maskiner og køre internettet på den samme router da der er plads til 4 pc er på routeren, og så siger han at alle deres maskiner bliver opdateret via nettet på den samme produktnøgle. så det er ikke en studie nøgle han har og heller ikke en volume nøgle
hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 20:27

Det må/kan han IKKE

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-07 20:27

Det må man ikke - og det kan man ikke.

XP skal jo registreres - og registreringsnøglen dannes udfra bl.a. hardwaren i computerne.

Hvis brormand kan opdatere alle pc'er på samme produktnøgle/registrering, så er det en knækket version! Og dermed et brud på licensbetingelserne.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 05-02-07 20:34

ja nu vil jeg vise ham alle jeres svar når han kommer imorgen og så vil han nok se JEG har ret. det er godt jeg har jer herinde til at give så hurtige svar,

venlig hilsen chicapigen

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 05-02-07 20:38

Tak for svaret berpox.
og til jer allesammen

venlig hilsen chicapigen