/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved forsøg på backup
Fra : kaypia
Vist : 826 gange
200 point
Dato : 05-02-07 17:38

Ved forsøg på planlægning af en automatisk sikkerhedsbackup med det indbyggede program i Windows XP-pro bliver jeg mødt med krav om indtastning af en adgangskode. En kode som jeg ikke aner hvad kan være.
Der fremkommer følgende fejlmeddelelse: "Der er opstået en fejl under indstilling af opgavekontroloplysninger. Fejlen er 0x80070005. Adgang nægtet. Du har ikke tilladelse til at udføre denne handling"
Manuelt kan jeg godt starte en backup, så ofte jeg vil, og af hvad jeg vil.
Jeg har i lang tid brugt backup programmet SyncBackSE, som har kørt stille og roligt i baggrunden og lavet de tidskørsler, som jeg har bedt om, men nu er også dette program begyndt at kræve adgangskode, hvis jeg vil planlægge en ny tidskørsel.
Der kommer nøjagtig samme fejlmeddelelse.
Også dette program kan startes manuelt efter behov.
Der bruges ikke opstartskode på maskinen, som i øvrigt ikke viser andre tegn på fejl.
Hvad er der galt, og hvordan kan jeg muligvis rette på det.

kaypia

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-02-07 23:24

Du kunne jo prøve at fjerne den "planlagte opgave", og sætte den op igen.
Måske skal du opdatere din computer, specielt få valideret computeren med KB 905474
Du kan også prøve at spore problemet i kontrolpanelets/ administration/logbog
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 06-02-07 14:17

- Palle Hansen
Jeg burde have skrevet, at jeg faktisk har forsøgt alle de ting, som du nævner, men desværre uden resultat.
Derudover kan nævnes, at det i hjælp-filen til SyncBackSE ser ud til, at man kan får Windows XP til at afstå fra kravet om adgangskode, men når jeg forsøger at følge denne vejledning, får jeg ikke det skærmbillede op, som skulle give muligheden for fravalg.
Maskinen er i.ø. 100 % opdateret via Windows Update, og virker i alle andre henseender upåklageligt.
V.H.
kaypia