/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Medielicens
Fra : elha
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 05-02-07 16:42

Hvordan pokker kan man pådutte unge mennesker under uddannelse at skulle betale 1100 kr. hvert halve år, når de i forvejen ikke kan klare sig for en SU. Er det meningen de skal påtage sig endnu mere arbejde, hvor de egentlig skulle passe deres studier?
Mvh. Elha

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 16:43

Det kommer jo an på HVOR du bor.....

Hjemme - ude

Kommentar
Fra : elha

Dato : 05-02-07 16:48

Min datter bor på et kollegieværelse, har internet for at kunne lave hendes lektier, ikke for at se fjernsyn, som hun jo ikke en gang kan , med den lille forbindelse hun har.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 17:01
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-02-07 18:38

Helt ærligt - det er jo ikke fordi, hun ikke får noget for pengene. Det står hende jo frit for ikke at have de ting, der kræver medielicens.

Internettet har man adgang til på biblioteket og på uddannelsesinstitutionen - det er lidt mere besværligt, men sådan er det jo altid, når man vælger en service fra.

Vaxen

Kommentar
Fra : elha

Dato : 05-02-07 20:18

Vaxen, hvad er det hun får for pengene? Når man studerer, er det oftest om aftenen og i week-enden man laver lektier, er uddannelsesstederne og bibliotekerne åbne på de tidspunkter?

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 100 point
Dato : 05-02-07 20:34

Medielicens min bare røv. Det er jo reelt en skat på internetadgang - og i mine øjne et brud på skattestoppet..

Og så synes jeg det er lidt for nemt at sidde med sit på det tørre, og proklamere der jo er fri pc på biblioteker og på uddannelsesstedet. Mange har rigtig langt til deres uddannelssted, og bibliotekerne har jo ikke døgnåbent.

Næ, det medielicens fis er en hån mod vores unge. Det er en skændsel, at de ikke uden at skal betale i dyre domme kan sidde hjemme i fred og ro med deres lektier.

Og ærlig talt, hvad fanden ligner det, at har man en mobil telefon med en skærm på 1” - så koster det ligeså meget, som en über lex 32” digital fladskærm.

Det er rent til grin!

Godkendelse af svar
Fra : elha

Dato : 05-02-07 20:37

Tak for svaret creamygirl.
Du har nemlig lige ramt rigtigt

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 05-02-07 20:57

Øhh??

Der er også andre, der har studeret uden internetadgang hjemme - det kan altså godt lade sig gøre.... Har skam selv gjort det med 40 km til uddannelsessted... Det handler om at tilrettelægge sin tid...

Ting koster penge... Sådan er det jo....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-02-07 21:46

Hehe, du er en slapsvans vaxen!

Helt personligt er jeg skide træt af statens formynderiske opførsel (rygeforbud, brand beskatning licensdiktatur m.m)..

Lige nu hedder det sig, at der skal betales licens for Computere med en internetadgang, der MULIGGØR modtagelse af levende billeder.

Hvad bliver det næste?!

- Fartbøder, fordi man ejer en bil og har MULIGHED for at køre mere end 50 km/t..
- Mistænkt for spirituskørsel, fordi man har ejer en bil og har MULIGHED for at drikke sig fuld og køre bil..

Jeg finder det uanstændigt, at folk tvangsindlægges til, at støtte en public service kanal, de måske ikke en gang bruger, og som endda ikke er neutral..

Så jeg holder fast i at det medielicens er sygt! – Hvis DR har så ondt i røven, så kunne de gøre DR's tjenester på nettet brugerbetalte (som tv2 sputnik)

SLUT PRUT!!!