/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excel og talformat
Fra : kondivand
Vist : 2859 gange
50 point
Dato : 05-02-07 15:04

Jeg har et helt faneblad i Excel, hvor alle talllene står benævnt i deres rigtige størrelser. F.eks. skrives 1 mio. som 1.000.000.

Hvis jeg nu med et trylleslag ønsker alle cellerne ændret, så de står nævnt i tusinde (1.000), således at cellen med 1.000.000 nu blot fremstår med 1.000 - hvad gør jeg så ?

Og hvad hvis man nu vil tilbage til den oprindelige visning igen.

Jeg tror det har noget med brugerdefineret format at gøre, men jeg har desværre ingen erfaring med dette område. Glæder mig til at høre hvordan .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 15:06

- Ubesvarede 25
- Besvarede 0
- Annullerede 1
- Slettede 0
Ialt 26

Forventer du et svar ???????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 15:20

Du kan markere alle cellerne oppe i venstre hjørne, og formatere cellerne.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 05-02-07 15:22

Ja, jeg vil gerne bede om et svar.

Hvis min svarstatistik er dårlig, så skyldes det udelukkende, at det er mit indtryk, at dem der svarer på spørgsmålene faktisk er bedøvende ligeglade med pointene. Derfor glemmer jeg det.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 05-02-07 15:24

Jeg er med på, at markere venstre øverste hjørne, men der findes da ikke nogen funktion der pr. automatik konverterer, som jeg ønsker. Skal man ikke selv ind og definere formatet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 15:27

Citat
bedøvende ligeglade med pointene. Derfor glemmer jeg det

Det var dog den dårligste undskyldning jeg længe har hørt.....

Op i rø... med point - men en lukning viser at du trods alt værdsætter svaret

Accepteret svar
Fra : zakia1964

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-07 15:35

Marker alle dine tal. Gå op i formater i menulinjen. Vælg Celler. Under fanebladet Tal vælger du kategorien Brugerdefineret. Her laver du dit eget format der hedder #. (skriver havelåge punktum)
Sådan nu er dine tal forkortet med 3 nuller.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-07 15:37

1) Højreklik på kolonnen (på kolonnebogstavet)
2) Væg formater celler
3) vælg fanebladet Tal
4) Vælg "brugerdefineret" og skiv flg. i feltet type: ####.
(altså 4 "havelåger" efterfulgt af et punktum)
5) Nu vises kun de 4 første cifre.

6) Nok er mange ligeglade med point - men ikke ligeglade med om spørgsmål bliver afsluttet. Det er altid rart at få respons på om løsningerne virker. Og det er rart for andre at se hvilken løsning der blev valgt. Derfor er det en god ide at acceptere et svar....

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-07 15:39

>>zakia .... jeps, du har ret .... en enkelt "havelåge" efterfulgt af et punktum er nok... det er vist bare et levn fra gamle dage.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 15:43

Og hvis du så lige laver det i 2 makroer - en makro en med nuller og en uden.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-07 15:51

Det kan man....så skal mn bare lige huske på at bruge betegnelsen #, altså havelåge efterfulgt af komma, da komma er den amerikanske/vb tusindtalsseparatoren uanset den landespecifikke opsætning.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 05-02-07 15:55

Det er ikke mit indtryk at dem der besvarer spørgsmål er ligeglade med pointene. Hvorfor skulle man egentlig svare på et spørgsmål hvis man ikke fik point? Det er vel det der er hele fidusen med kandu.dk, at svar betales med point for at man så senere kan modtage point for at sælge svaret...

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 05-02-07 15:58

Ja den ene ser sådan ud:
Kode
Sub minus1000()
'
' minus1000 Makro
' Makro indspillet 05-02-2007 af Marianne Kristensen
'

Selection.NumberFormat = "#,"
End Sub

den anden ser sådan ud:
Kode
Sub plus1000()
'
' plus1000 Makro
' Makro indspillet 05-02-2007 af Marianne Kristensen
'

Selection.NumberFormat = "General"
End Sub

Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 05-02-07 21:40

Tak for svaret zakia1964 og de mange andre.

Jeg vil fremover være mere opmærksom på det med pointene.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-07 21:47

Det lyder godt kondivand, og godt du fik løst problemet