/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Metalmaling der kan vaskes af
Fra : rosekamp
Vist : 3334 gange
200 point
Dato : 05-02-07 14:45

Jeg skal hen at male noget på en bil for sjov og skal derfor bruge noget maling som kan vaskes af igen. Hvilken slags maling kan hænge fast på lakken og samtidig vaskes af "efter brug"? Helst noget der kan males med en pensel.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-07 14:48

Det skal være noget på vandbasis, ellers ødelægger du jo lakken, kan du ikke bare bruge en

lægestift

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 05-02-07 14:51

Uh, der kommer godt nok til at gå noget læbestift til så Men jeg havde faktisk selv tænkt på det.

Der skal males blomster, "tillykke", navne, "nygifte" osv. på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-07 14:56

Den er ikke nem.... det maling der kan blive hængende, vil risikrerer at ødelægge lakken, det bliver brudeparret sikkert ikke glade for.

Hva med sådan noget selvklæbende folie, hvor du kan klippe bogstaverne ud, og så sætte det på bilen, kan du ikke spørge farvehandleren/hobbyforretningen om lakken vil kunne tåle det

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 15:03

Jeg malede en gang med noget som gik af i vask...........................men skyggen hang der indtil den fik en lakrens og polering. Jeg skulle nok have moret mig på en anden bil end min egen.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 05-02-07 15:04

Nej det gør vi nok ikke ( det er os der skal giftes) det er en gammel spand der skal skiftes ud næste år alligevel, så jeg tænkte det ville være en meget sjov idé.

Hvor køber man den slags folie i store flader?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-02-07 15:10

Først stort Kan I ikke lægge alm. husholdn.film på og så dekorere på det ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-02-07 15:14

Rosekamp et stort tillykke fra mig

Der er bl.a folie her http://www.pandurohobby.dk/menu/MenuServlet men ellers kan du også spørge hos f.eks Flügger.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 05-02-07 15:18

Hvis du f.eks. finder en plastbærepose m/blomster og klipper dem ud, kan du få det til at hænge fast ved at fugte på bagsiden med alm. postevand - altså plasticken. Er du heldig, fås / findes der også poser med tekst, eksempelvis til lykke o.s.v.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 15:18

Ja tillykke vil jeg vente med, til i er blevet gift - for når din tilkommende ser hvordan du maler på jeres kommende fællesbil..................................så løber det hele i vasken.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 05-02-07 15:42

Nej det gør det nu nok ikke e.c.

Det er en gammel (men da forholdsvis pæn og uden rust) hvid Volvo 740 Herregårdsvogn, så limousinelængden er da på plads, haha. Vi har haft den i 5 år og vi gav 18.500 og så kan man vist ikke vride mere ud af dén dyt. Vi lægger alle bagsæder ned og "forer" den med et flot satindynebetræk eller noget i den stil og så er der skam både plads til os selv og vores reportagefotograf de ca. 400 meter vi skal køre. Ha, vi bliver da årets brudepar. Jeg havde faktisk tænkt på at male bilen musselmalet, men det er der vel copyright på

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 15:58

Men som jeg husker det, så var det hos favehandleren jeg købte noget spray som kunne vaskes af. Det var i 69 og jeg kan ikke huske hvad malingen/farven hed.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 05-02-07 19:40

Musselmalet kan da ikke være patent-befængt - og en Volvo 740 vil da være oplagt i den stil, så bare fat den rigtige bil-lak og kom igang ! Det bliver STORT !
Ellers kan man købe folie hos Jesper i http://www.skiltecentret.dk/ - prøv ham !

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 05-02-07 19:41

Eller www.dinmc.dk - han laver folie efter f.eks en Word-fil og til yderst fornuftige priser...

Kommentar
Fra : klamtango

Dato : 05-02-07 20:01

det kan du købe i en hobby butik og tilykke.
du kan også bruge klistermærker bogstaver det gjorde vi

Kommentar
Fra : josga

Dato : 05-02-07 20:42

Du kan også tage A3 eller hedder det A5, det er dobbelt størelse til A4, skrive på det og lamenere det med små tynde magnetstriber for enderne af siderne, derefter kan du sætte det på bilen i den størelse du vil há det. evt 2 stykker papir ved siden af hinanden.

Mvh. josga.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 21:29

Lige den obligatoriske

- Ubesvarede 29
- Besvarede 49
- Annullerede 20
- Slettede 4
Ialt 102

Og så til sagens kerne.....

Køb noget at det sukkerstads på spray man bruger til lagkager (og håb på det ikke regner)

Det er ideelt at at skrive og tegne med.....

Bagefter kan børnene more sig med at spise det...

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-02-07 07:00

refi - hvad er det for noget sukkerstads? Har aldrig hørt om det.

josga - ganske udmærket idé og jeg har da også en lamineringsmaskine og magnettape, men jeg tror ikke resultatet bliver særligt pænt tæt på

Jeg tror jeg springer folien over, det bliver både for dyrt og for besværligt. Så en eller anden form for maling, der kan fjernes igen, er det vi leder efter.

Og tak for alle "tillykkerne"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 08:59

Der er sikkert flere mærker, men det er jo bare en glasur....

Inspiration - se her

http://www.kagekompagniet.dk/

Hør i dit supermarked hvad de har - eller hos bageren....

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 06-02-07 10:21

Jeg havde tænkt lidt på om man mon kunne bruge tapetklister og en eller anden form for farve i, men jeg ved ikke om det kan komme af igen. Det ville ellers være nemt at male med og meget billigt.