/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Cyber-shot
Fra : Frank322
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 05-02-07 09:17

Jeg har tilsluttet en ekstern hard-disk via USB og kan nu ikke få mit billed-behandlingsprogram til digitalkameraet installeret???

Der bliver kun installeret Support og Version, sidstnævnte er en tekstfil.

Programmet har været installeret een gang, og forsøgt flyttet til det eksterne drev. Da det ikke gik, slettede jeg programmet og forsøgte så at gen-installere. Uden succes.

Jeg har prøvet at kopiere direkte fra CD til computer og så installere. Det gik ikke.

Jeg har prøvet at slå alt virus og fire-wall fra, det gik ikke.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får det program installeret igen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 09:36

Citat
Da det ikke gik, slettede jeg programmet og forsøgte så at gen-installere

Du skal AFINSTALLERE programmet fuldstændig på BEGGE harddiske....

Derefter en oprydning i din regbase (der ligger muligvis rester)

Genstart maskinen...

Nu burde du kunne installere programmet....

Hvilket program taler vi om ??????

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-02-07 11:59

Husk at anvende tilføj-fjern programmer til afinstallation..

Ellers skal du med regedit have fundet alle Cyber-Shot referencer i registreringsdatabasen og slette dem...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 13:36

Når du så vil installere programmet et andet sted end C: skal du under installationen vente til programmet foreslår installation på C: > lave det om til eks. D: eller E:
Men der lægger sig også noget på C: i registreringsdatabasen, så de to drev hører sammen, og hvis du tager USB drevet ud vil din registreringsdatabase "savne" programmet.

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 06-02-07 10:04

Har været i regedit, har slettet hvad der er at slette og gen-startet maskinen, men jeg får stadig beskeden:

---------------------------
Cyber-shot Application Software
---------------------------
The installed version of the application could not be determined. The setup will now terminate.
---------------------------
OK
---------------------------

Kan ikke finde flere fragmenter umiddelbart.

Mange tak for de modtagne svar indtil nu.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 06-02-07 10:37

Indstil din stifinder til at vise skjulte filer samt systemfiler
Documents & Settings..

Under profilen Alle brugere / All users - gå både i Application data og i Lokale indstillinger Se om der er spor af programmet der og slet dem manuelt

Gør det samme under din egen profil

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-02-07 08:31

Har prøvet alt ovenstående. Fejlmeddelelsen som er nævnt ovenfor, er stadig den samme ved forsøg på gen-installation. Jeg forsøger installation direkte fra den originale CD-Rom, og beder ikke om ændringer. Lader programmet selv styre installationen. Det skal måske nævnes, at installationen end ikke starter, men fejl-meddelelsen kommer allerede umiddelbart efter at "install-wizard" vil guide mig gennem installationen.

Programmet vi taler om er Sony Cyber-Shot version 1.0 med USB-driver, passende til et Sony DSC-W30 digital-kamera. Har dog fundet ud af, at det udmærket er muligt at overføre billeder direkte fra kamera til computeren uden Cyber-Shot. Computeren bruger så bare "Windows billed og faxfremviser". Der ligger bare nogle muligheder for redigering af billeder i Cyber-Shot som jeg gerne ville udnytte.

Da jeg ikke tror vi kommer videre af den anden vej, Sony kunne heller ikke hjælpe, I har været tættere på tror jeg, vil jeg gerne høre, om der er nogen der kender et billed-redigeringsprogram, eventuelt med mulighed for oprettelse af oversigts-sider til print på A4 papir, som er passende til ovennævnte kamera.

alternativt hører jeg naturligvis gerne om flere eventuelle fejlmuligheder der udløser den førnævnte besked ved forsøg på installation.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 07-02-07 10:35

Hvad hed selve billedbehandlingsprogrammet, der er i cyber-shot pakken??
Har du søgt efter det i regedit også?

Jeg tror at det er "imagemixer" ??

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 07-02-07 10:50

Har du en ide til hvordan jeg kan vise dig indholdet af skiven her? Der er ingen deciderede programnavne nævnt. På selve skiven står simpelthen "Cyber-Shot Viewer Ver 1.0"