/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Afspilning af DVD
Fra : jabogo
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 05-02-07 00:30

Hej
Jeg sidder og leger lidt med en P4 1,6 PC m/ WIN 2000 fuldstændig opdateret og 512 MB RAM
Der er DVD-drev og jeg har installeret/afprøvet flere forskellige decoder-programmer
Men der kommer kun lyd fra DVD'en - intet billede overhovedet

Kan det skyldes, at grafikkortet er for lille (32MB) eller har andre mangler?
Driveren er fra 2006, så den kan ikke hentes i nyere udgave.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-07 00:55

Lyder som om du mangler codecs, prøv K_Lite codec pack, BASIC pakken burde løse dit problem: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-07 00:59

Har du andre codecs pakker, så afinstaler dem, de kan nemt konflikte med hinanden, måske kan du allerede afspille
Citat
jeg har installeret/afprøvet flere forskellige decoder-programmer
har du afinstaleret den første, før du prøvede den anden og afinstaleret den anden før du prøvede den tredie ?

Kommentar
Fra : jabogo

Dato : 05-02-07 15:58

Tak for svaret, o.v.n
Ja, jeg er opmærksom på afinstallation, inden nyt installeres.
Og det var faktisk lige den codecs du foreslår, jeg havde installeret. Men der er jo noget med nogle typer, den ikke umiddelbart har med i default værdierne. Og jeg opgav at finde ud af opsætningen - synes den er ret uoverskuelig.

Har nu fundet en ny freeware codecs, og den virkede med det samme - omend med noget knas i lyden og hakkende gengivelse af billedet. Og billedet kommer generelt med forsinkelse i forhold til lyden - men det må man vel tilskrive grafikkortet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-02-07 01:31

Det med knas i lyden, kan meget vel være din lyd driver som skal opdateres, prøv at klikke på Start gå op og højre klik på Denne computer, ned og klik på Egenskaber når vinduet åbner, finder du fanebladet Hardware, klik på den og gå ned og klik på Enhedshåndtering, der finder du Enheder til lyd, video og spil, klik på det lille + nu kan du højre klikke på lydenheden og klikke på Opdater driver, er det et onboard lydkort du har, skal lade computeren søge på nettet efter en driver, har du selv sat lydkort i så brug den CD rom som fulgte med, hjælper det ikke så skal du i Enhedshåndtering igen, men denne gang skal fjerne driveren, det lyder dramatisk men Windows finder selv en driver når du genstarter, der kommer en meddelelse om at der er fundet ny hardware (lydkortet) og lidt efter Den nye hardware er instaleret og klar til brug, måske kan det også hjælpe at fjerne grafik driveren og gen instalere