/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Midlertidige mapper i AO
Fra : steenvin
Vist : 723 gange
10 point
Dato : 04-02-07 21:15

Hej

Det er et par dage siden jeg har været inde på AO´s sider, er der nogen som kan fortælle mig om der er sket ændringer.

Når jeg prøver at åbne et sogn kommer der en grå firkant hvori der står overføres til midlertidig mappe ??? derefter kommer JAVA som den plejer når jeg åbner. Men hvad er nu det for midlertidige mapper og hvor bliver de af - jeg kan ikke finde dem. Jeg får så åbnet sognet alligevel med angivne antal opslag - men jeg kan kun få sorte boxe i opslaget. Hvorfor nu det ???- Ja jeg har lavet den klassiske - genstartet maskinen. Og skrive til AO er vist ligegyldigt for man får aldrig svar derfra. Kan nogen hjælpe med at løse dette.

Med venlig hilsen Steenvin

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-02-07 21:40
Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 04-02-07 22:35

godt at DU spørger- også jeg har i et par dage forsøgt at finde disse midlertidige mapper på AO--
uden held - du er altså ikke alene! Hvor mon de er?
VH Kamma

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 04-02-07 23:00

Hejsa med jer.
Har lige været inde og teste, for at se om de sider jeg plejer at gå ind på virkede. Nej nej
Jeg arbejder i øjeblikket mest med Lolland Falster... Maribo Amt...
Prøvede både at gå på kirkebogs sider og på FT 1916, med der er der da også gået ANDERS AND i
For der kommer heller ikke folketællinger frem der.
Siderne der ligner som var det kirkebogssider.
Alle med den berømte sorte firkant/fejl...
Har selv for over en måned siden skrevet til dem med,
at der var fejl placering i sider for FT 1916 med Sakskøbing, hvor at der ikke var opslag med Sakskøbing, men at der lå sider med Allinge Sandvig? Og jeg mener da ikke at Allinge Sandvig ligger ved Sakskøbing!!!
Skrev også ligeledes at man ikke kunne åbne siderne med gaderne i Nykøbing Falster.
Fik svar tilbage, mange tak og at fejlen vil blive rettet hurtigst muligt.
Men nu er der da gået helt kuk i det.
Det var lige en side bemærkning herfra Falster.
Hilsen Jytte

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 04-02-07 23:46

Her søndag aften ser det ud til at være helt galt på AO. Opslag der normalt virker, virker nu pludselig ikke længere, og jeg kan forestille mig, der enten kan være overbelastning på systemet, eller at de måske arbejder på at opdatere og/eller rette fejl, uden at have ulejliget sig med at bekendtgøre det. Der kan måske også være tale om udfald og/eller afbrydelser i forbindelserne til og fra Statens Arkiver således som de annoncerede det d. 24 januar: http://www.arkivalieronline.dk/Nyheder/default.aspx

Det at vi kan få forbindelse med og logge ind hos AO, udelukker jo ikke at forbindelser kan have svigtet på andre steder i kæden.

Rent bortset fra det, så virker det jo som om AO hele vejen igennem har gabt over mere end de magter at tygge og synke - vi ville nok alle have været bedre tjent med, hvis de havde udliciteret opgaven til professionelle der magter den slags opgaver.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-02-07 05:57

Den midlertidige mappe ligger under java

Accepteret svar
Fra : præceptor

Modtaget 10 point
Dato : 05-02-07 15:37

Iflg. oplysninger på AO's side, skyldtes weekendens massive men forbigående problemer altså en defekt harddisk. Så den side er sagen har AO fået styr på nu.

Tilbage står så de åbenbart permanente probemer af forskellig natur, hvor evt. problemløsning står hen i det uvisse.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-02-07 17:47

Hej

Jeg ved ikke om du stadig har problemer.
Jeg bruger AO-Hackers program til at gemme mine sider i en mappe kaldet AO - og der er ingen probelmer med de filer der hentet idag (Mandag).

Hvis du ikke bruger dette program skal dine filer ligge i en mappe der hedder .laWiever uner documents and settings - prøv at søge på mappen hvis du ikke lige kan finde den.

Hilsen Lis

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 05-02-07 17:53

Har nu prøvet også at gemme i en midlertidig mappe og det fungere også. Vær opmærksom på at denne mappe har begrænset plads, så det kan være derfor. Prøv at gemme filerne et andet sted og forsøg igen.

Lis

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 05-02-07 18:24

Hej

Tak for jeres svar - og det er da glædeligt at det virker igen. De blev altså boykottet herfra igår for det var lige meget hvilket sogn og opslag jeg forsøgte - ja så virkede det ikke. Så nu vil jeg forsøge mig i mit hjælpe arbejde senere på aftenen - nogen skal man jo glæde.

Har forøvrigt skrevet til Kandu service og mindet dem om den lovede oprydning i gamle spørgsmål, så jeg skal lige se senere om der er kommet svar - så skal jeg nok skrive hvad de har tænkt sig og det må jeg vist gøre idag for i morgen skal vi have højere internet hastighed - og det kan jo gå galt som alt andet.

Med venlig hilsen Steenvin

Godkendelse af svar
Fra : steenvin

Dato : 07-02-07 12:05

Tak for svaret præceptor.

Og til andre tak for jeres svar - jeg må jo hellere lukke svaret da det ikke er akutelt mere. Har i lagt mærke til oprydningen.

Med venlig hilsen Steenvin