/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Kundekardotek
Fra : BjornJ
Vist : 1363 gange
100 point
Dato : 04-02-07 18:20

Kan jeg bruge adressekardoteket som kundekardotek?

Hvis "Ja" kan jeg så søge på telefonnumre, navn, e-mailadresse o.s.v.

Kan jeg overføre adresse til label?

Er der andre måder jeg kan lave kundekardotek på?

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-07 18:48

Jeg bruger Outlook Express og kan søge i adressekartotek, ved at klikke på Rediger gå ned og klik på Søg efter person, eller tryk og hold Ctrl tasten nede mens du trykker på f tasten, du skal have adressekartotet øverst når du trykker,der kan du søge navn-e mail-adresse-telefon eller andet, så den kan du godt bruge som en let tilgængelig kundekartotek, fra adressekartotek Hjælp:
Citat
Sådan åbnes adressekartoteket

Du kan åbne adressekartoteket fra Outlook Express ved at klikke på Adresser på værktøjslinjen eller ved at vælge Adressekartotek i menuen Funktioner.
Du kan åbne adressekartoteket fra et meddelelsesvindue ved at klikke på ikonet Til, Cc eller Bcc.
Bemærk!

Hvis du vil bruge adressekartotekets adresselister fra menuen Start i Windows, skal du klikke på Start, klikke på Søg og derefter klikke på den indstilling, hvor du kan søge efter personer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-07 20:02

Det vil da være nemmere at lave et i excel eller access

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-02-07 21:49

Bjorn, du må beskrive lidt nærmere hvad det skal bruges til:

Citat
Kan jeg bruge adressekardoteket som kundekardotek?

Hvis "Ja" kan jeg så søge på telefonnumre, navn, e-mailadresse o.s.v.

Kan jeg overføre adresse til label?

Er der andre måder jeg kan lave kundekardotek på?

Er det kun få at slå navn, adresser op?
Forventer du, at du kan gemme oplysninger om ÅTD køb eller lignende?

Når du siger label/etiketter, ønsker du at alle navne skal udskrives i forbindelse med udsendelser eller er det kun en enkelt, samt et følgebrev?

Og hvormange adresser/navne snakker vi om?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-02-07 16:16

IBM760:

En gang for længe siden, omkring 1990, havde jeg et program, der så vit jeg husker hed "DANMAX"

Det var med lagerstyring, fakturering adresseliste og alt muligt.

Det er noget i den retning jeg efterlyser.

Nu har jeg ikke så meget brug for lagerstyring for jeg handler kun med et produkt, men jeg ville gerne kunne føre regnskab med de enkelte kunder, så jeg kan se hvor meget de køber.
Ligeledes er det smart hvis jeg kan hente adresserne når jeg skal skrive mail og faktura.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 16:24

På mange maskiner i dag er WORKS installeret.....

Det er ideelt til noget sådan....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-02-07 16:53

Jeg har Windows xp, og kan ikke finde WORKS nogensteder.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 17:04

Works er "billigudgaven" af Office

Office kan selvfølgelig også bruges.....

Enten Excel eller Access

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-02-07 18:00

Hold da kæft hvor kandu svær at danse med!
Ni ud af ti gange kan jeg ikke svare på indlægene fordi jeg ikke er logget ind.
Det kan bare ikke lade sig gøre! Når jeg så tilmelder mig som ny bruger får jeg at vide at jeg allerede er bruger og kan få tilsendt mit glemte kodeord, Jeg har sku ikke glemt noget.
Nå til sagen refi.

Mener du ikke Word, for det er det jeg har?

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 20:07

Nej....

Word er en del af Office OG Works......

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-07 20:49

Hej Bjorn, så det store spørgsmål - må løsningen koste kroner eller skal den holdes på et minimum.

Hvis du vil ofre lidt kroner kan man f.eks. få en løsning til ca. 2000,- med følgende specifikationer:

Citat
SummaSummarum Professionel
Opfylder og integrerer de fleste mindre virksomheder og foreningers behov ved også at omfatte fakturering, debitor-/kreditorhåndtering, adressekartotek, varekartotek, rykkerstyring, formulardesigner, e-mail-modul mm.
Excl. Moms 1580,-/1975,- Incl. Moms

Se: http://www.jtang.dk/?SummaSummarum:Versionsoversigt

Citat
SummaSummarum er et enkelt og brugervenligt regnskabsprogram til bogføring i mindre virksomheder og foreninger.

Programmet findes i 4 udgaver Privat, Standard, Professionel og Enterprise

Enterprise udgaven:
Er den mest omfattende version. Her kan er bogføring, fakturering, lagerstyring og kundekartotek integreret på en nem og overskuelig måde. Der kan faktureres i 5 forskellige valutaer. Time/sagsstyring med udskrift til ordre/faktura. Udskrift af faktura på baggrund af data fra e-handelsdata.

Professionel - udgaven:
Har samme hovedfunktioner som Enterprise udgaven men ikke lagerstyring, fakturering i forskellige valuta, oprettelse af time/sagsstyring m.fl.

Standard -udgaven:
Finansbogholderi til firmaer/foreninger som indeholder momsmodul med mulighed for udskrivning af momsangivelser m.m.

Privat - udgaven:
Finansbogholderi l private/foreninger uden momsmodul.

Stellar leverer og så gode og prisbillige løsninger:
http://www.stellar.dk/B5F6A31C-5310-468F-8AA9-CEAEE1B76502.W5Doc

F.eks. deres startpakke: http://www.stellar.dk/207D342D-351D-4B0A-AFE3-42B4D9EB1B9B

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 22:12

Så er det billigere at købe WORKS.....

Den kan bruges til meget andet....

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-07 22:31

Selvfølgelig er Works billigere, men det kan aldrig udgøre det for kundekartotek, debitorstyring, fakturering og bogholderiprogram m.m.

Hvis man har en virksomhed som man evt. har en del af sin indtægt fra, betyder det ikke ret meget, at ofte 2000,- kr., men er det derimod en mindre hobbybaseret virksomhed uden den store omsætning er det selvføgelig en billigere løsning man har brug for.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-02-07 22:51

Ja, IBM760, Ivan

Det er en billig løsning jeg har brug for. Jeg har haft forretningen i ca. 3 år med røde tal på bundlinien, men nu er der ved at ske noget.
Det medføre at jeg får flere handler, og med mit nuværenede system bruger jeg for megen tid på forsendelse og fakturering.
På den anden side er det nødvendigt at jeg hele tiden tænker over hvad jeg bruger penge til så et gratis program vil være godt.

Det skal ikke kunne så meget, jeg har et regnskabsprogram, lavet i exel, som fungrer, men. de er kun til regnskab og har kun plads til et begrænset antal posteringer.

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 23:04

Citat
Nu har jeg ikke så meget brug for lagerstyring for jeg handler kun med et produkt

Netop derfor er WORKS mere end nok.....

Men hvis du i forvejen har Office - hvad er så problemet ???????

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-02-07 23:05

Hej igen Ivan

Jeg har været inde og se på Stella Start, det ser ud til at være det jeg skal bruge.
Er det et program du kender, d.v.s. et du har prævet at bruge?
Programmet koster 995 kr. + moms, dem kan jeg nok finde, men så står det "hosting" 249 kr. pr måned, hvad er det?

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-02-07 23:09

refi:

Jamen jeg har jo ikke Works, jeg kan i hvertfald ikke finde det, men Words.

Bjørn

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 05-02-07 23:31

Hej Bjørn,

jeg kender kun Stellar's bogførings program, og det er ret enkelt.

Prøv at kontakte dem eller en af deres forhandlere:
Citat
Stellar Business Software - Allerup edb A/S - Københavnsvej 170 - DK-4000 Roskilde - Tlf 46 75 71 22

http://www.stellar.dk/

Du kan jo også prøve en 45 dages prøve-version:
http://www.stellar.dk/demo?headMenuID=49BE1FEB-E904-4E79-83E0-B30CFF66D503&menuID=49BE1FEB-E904-4E79-83E0-B30CFF66D503

Citat
Prøv Stellar
Nu kan du sidde i ro og mag med Stellar på prøve, helt gratis, i 45 dage.

Vælg den løsning, som passer til dine behov. Hent programmet ned på din pc. Anvend demoversionen som et rigtigt system i prøvetiden. Eneste begrænsninger er prøvetiden på 45 dage og at der er tale om enkeltbruger, 1 regnskab løsninger.

Er du i tvivl om, hvilken løsning du skal have fokus på, er du velkommen til at tage en gratis og uforpligtende snak med vores Kundeservice.

Ring på 46 75 71 22 - tast derefter 1.

Rigtig god fornøjelse!

Rekvirér en gratis 45-dages prøveversion ved at klikke her (åbner i nyt vindue).

Stellar Hosting er en anden måde at køre systemet:

Citat
Stellar Hosting

Det værste kan ske. Derfor vælger flere og flere virksomheder Stellar Hosting.

Du kender det måske allerede. Nedbrud af din harddisk fjerner års arbejde, som du knapt nok vil være i stand til at genskabe. Din bærbare bliver stjålet i lufthavnen, og med et er alle dine kundeoplysninger væk. Der kommer virus på din pc, kontoret er brændt ned. Ja, det lyder som hysteri, men mange virksomheder tager ikke stilling til risikoen ved at miste års arbejde.

Hvis du mister data i dit økonomi- og CRM-system, har du mistet fundamentet i din virksomhed. Enklere kan det ikke siges. Derfor er Stellar Hosting en smart løsning for den mindre eller mellemstore virksomhed. Løsningen baserer sig på teknologien kaldet Microsoft Terminal Service.

dit program og dine regnskabsdata ligger sikkert hos InterXion, som er et af Europas største hostingcentre
sikkerhed er af en kaliber, de færreste virksomheder vil være i stand til at matche selv
du kommer på dit system udefra, bare du har bredbåndsadgang og den rigtige nøgle
du og dine medarbejdere får øget mobiliteten, fordi geografien kommer til at spille en mindre rolle
dataudveksling mellem ekstern bogholder og revisor er passé for nu arbejder de på samme system, online
vi sørger for der bliver taget back-up - hver nat!
Basis Serviceaftale er inkluderet i Stellar Hosting løsningen
fås til alle tre versioner, Stellar Start, Stellar Office og Stellar Office Pro
Stellar Hosting - sikkerhed og tryghed hele vejen - fra kr. 249.- pr. måned

Tag en uforpligtende snak med os om Stellar Hosting, så du får et klart billede af, hvorfor det er smart netop for en mindre eller mellemstor virksomhed. Overlad driften af et af dine mest vitale værktøjer i virksomheden til rigtige it-folk. Vi har siden 2003 udbudt Stellar Hosting på det danske marked, og har mærket en stigende interesse i løsningen, da der er klare fordele for virksomheden.

Vær opmærksom på, at for at køre terminalservice skal din printer understøtte dette. Ikke alle printere er egnede til at afvikle programmer, som kører via terminalservice. Kontakt os derfor og få en uforpligtende snak, eventuelt med en test af om din printer kan understøtte Stellar Hosting.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-02-07 23:40

Har du ikke Office ???????

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-02-07 23:45

Hej Ivan

Jeg har også tænkt på at prøve programmet i de 45 dage, men jeg ville lige være sikker på at jeg ikke skulle betale 249 kr. om måneden.
Jeg gemmer jævnligt på en extern harddisk, så jeg har ikke brug for Hosting.
I morgen vil jeg prøve at ringe til firmaet og få en snak.

Hilsen

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-02-07 23:56

refi:

Når jeg søger i programmer, har jeg Office, men når jeg går videre,- står der Word og så forskelligt andet, men ikke Works. Gemmer Works sig under nogle af de andre navne?

Bjørn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-07 00:03

Nej....

Men du har da Excel og Access - de kan også bruges.....

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 07-02-07 11:52

Midvejsmelding!

Jeg har fulgt IBM760s råd. Nu prøver jeg Stellar Start, men jeg må indrømme at jeg endnu ikke kan finde ud af det.
Det skulle efter sigende være let og simpelt.
Jeg har prøve at skrive en kunde ind, men kan ikke genfinde ham.
Regnskabsark og faktura kan jeg heller ikke finde.
Det undre mig at det er så svært, jeg har for 10 siden, i 10 år, ført regnskab på en gammel computer og nu i 3 år på en ny.
Det skulle da gerne blive lettere og letere.

Bjørn

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-02-07 20:57

Hej Bjorn, har du prøvet at følge vejledningen?
Og løbende benytte hjælpefunktionen?

Der er helt sikkert flere muligheder i programmet, end i dit 10 år gamle program.
Jeg har af test hensyn downloaded programmet og forsøgt ganske enkelte funktioner:
1: Oprettet et regnskab (standard detail)
2: Oprettet 2 debitorer (med alle de medfølgende oplysninger, land, valuta o.s.v.)
3: Så oprettede jeg en enkel vare, med angivelse af hvilken konto der skulle benyttes ved bogføring
4: Så ind og registrere en ordre, som blev accepteret og derefter danner en på grundlag af denne.

Alle nye funktioner/programmer kræver en smule tilvending - så hvis du følger vejledningen og hjælpefunktionerne, burde du kunne komme ret langt.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : cmnservice

Dato : 11-02-07 23:44

Hej BjornJ

Jeg bruger et program so er lavet i Access fra officepakken til en forening som jeg er kasserer for du kan finde det her samme med en brugsanvisning som også kan downloades OG DET HELE ER GRATIS

Du finder det her: www.sigmaregnskab.dk

Hilsen

Claus

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-02-07 18:43

Hvordan går det med Stellar Start?

Har du fundet ud af det?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 18:53

Det går slet ikke!

Jeg skrev til firmaet, om nogle problemer jeg havde, jeg kan dårligt huske dem mere.
De skrev at de havde ringet uden at træffe mig. Siden har jeg ikke hørt noget.
For øjeblikket har jeg en tåd kørende om Excel kursus.
Jeg får nogen tid hvor jeg ikke kan lave andet end at side ved computeren, så vil jeg prøve at sætte mig ind i Excel.
Jeg skal nok lukke spørgsmålet, men kandu forbindelse fungerer meget dårligt. Ni ud af ti gange kommer jeg ikke igennem.

Bjørn

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-02-07 19:03

Jeg har lige set dit Excel spørgsmål, hvor du også siger - at du har problemer kandu forbindelse.

Jeg mindes, at du har haft problemer med Kandu siden de opdaterede serveren - er du sikker på, at du ikke har fået noget "snask" på din PC?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 17-02-07 19:13

Jeg ved det ikke, men der kommer ikke ret meget spam ind. En til 2 om ugen.
Den ene var den samme hver onsdag, og nu er jeg begyndt at blokere afsenderen.
Det har ikke være onsdag siden, så jeg er spænt på om det hjælper.
De sidste par gange jeg har gået på kandu er jeg kommet ind med det samme.

Bjørn

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 17-02-07 20:28

Har du ikke gemt din Kandu login via cookies - eller er den afsatte størrelse for midlertidige internet filer (cookies) sat til en for lille værdi eller har du slettet dem?