/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Router - FTP opkobling
Fra : sidal26
Vist : 726 gange
500 point
Dato : 04-02-07 17:38

Så har jeg problemer igen med min router - tror jeg da.

Jeg har lige fået ny router - Netgear VPN 824v2 - og efter denne er installeret kan jeg ikke få adgang til FTP serveren hos TDC. Jeg har prøvet med adskellige ftp - programmer samt browseren uden held. Når jeg tilgengæld prøver fra arbejde eller får en bekendt til at prøve er der ingen problemer med at logge på FTP serveren.

Jeg har to pc'ere i huset og den ene er stort set aldrig i brug, hvorfor denne heller ikke opdateres. OG da jeg heller ikke kan få adgang fra denne computer antager jeg at det må være den nye router der blokerer.

Jeg kan dog ikke se i router menuen at der skulle være blokeret, og min firewall er også sat til at tillade trafikken.

Er der nogen der kender til lignende problem?
her er et link til routeren : http://documentation.netgear.com/wpn824v2/enu/202-10122-01/index.htm

og her et link til "Popular Knowledgebase Documents" http://kbserver.netgear.com/products/wpn824v2.asp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 17:00

Hvis du vil lave direkte adgang gennem router, så er der normalt kun een comp der kan dette pr. IP (alt efter hvor mange IP du har ud)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 17:01

Og den direkte adgang hedder DMZ

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 05-02-07 18:59

Jeg har en IP ud. Og det er samme computer jeg har brugt hele tiden. Jeg har ingen mulighed for at angive en DMZ med mindre jeg kan angive en specifik IP. og jeg har jo kun en FTP adresse: ftp://home20.inet.tele.dk . Det må kunne lade sig gøre også med den nye router, da jeg kan fra alle andre steder.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-02-07 19:17

Tja - den adresse kommer jeg også ind på. (logon vindue)

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 05-02-07 20:03

jeg kan også sagtens komme ind på logon siden, men så snart jeg indtaster de to oplysninger og vil logge ind, kommer jeg ikke videre

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-02-07 08:13

Der bør ikke være grund til at åbne for noget i din router.
lyder mere som at din nuværende IP er blokeret / Blacklistet.
husker ikke lige hvordan man skifter, da jeg selv har fast ip,
men du kan vist slukke for dit modem i en halv times tid og håbe at du så er tildelt et nyt.
ellers er det vist :
åben et dosvindue hvor du skal bruge kommandoen ipconfig
for en oversigt ,skriv ipconfig ?

jeg gætter at fornyelse af ip gøres med en af disse, eller en kombination af

ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

ja det er bare et gæt, så pas nu på at du ikke lukker dig selv helt ude

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 18-02-07 11:40

/Natmaden:

Tak for dine forslag. Der er ikke nogen af dem der umiddelbart virker, men jeg har haft ringet til webspeed support der foreslår jeg slukker modem og router i 72 tmer og dermed forhåbentlig få tildelt en ny ip adresse, så det vil jeg prøve næste gang jeg kan undvære internettet i så mange timer.
De lovede ikke noget vedr. muligheden for kontatk til FTP serveren, og kunne ikke se nogen problemer fra deres pc'ere.